سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 07:16 - یکشنبه 20 اردیبهشت 1394

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی اصفهان:

ادعای علوم پزشکی ثابت نشود شکایت می‌کنیم/دلالان کمر کشاورزان را شکستند

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان با اشاره به ادعای شبکه بهداشت استان اصفهان مبنی بر آلوده بودن سبزی و صیفی اصفهان گفت: این ادعا ثابت نشده است.

به گزارش اصفهان شرق: داوود ملک‌پور اظهار کرد: ادعای دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت استان اصفهان مبنی بر آلودگی سبزی و صیفی‌جات محرز نشده و مدارک محکمه پسندی دال بر این موضوع ارائه نشده است.

وی با انتقاد از انتشار اطلاعیه‌ای مبنی بر عدم خرید سیزی صیفی‌کاران شهرستان اصفهان ادامه داد: اگر ادعای شبکه بهداشت مبنی بر آلوده بودن سبزی و صیفی ثابت نشود برای احقاق حق کشاورزان به مجامع قضایی شکایت می‌کنیم.

 دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان  تا‌کید کرد: این نهاد به طرفیت از کشاورزان به محاکم قضایی شکایت کرده و تا مادامی که خسارات وارده به کشاورزان جبران نشود، از پای نمی‌نشیند.

وی تصریح کرد: کشاورزان صیفی‌کار اصفهانی قربانی شایعه‌ای شدند که هنوز صحت آن محرز نشده است.

یکی از کشاورزان صیفی کار که خواست نامش فاش نشود نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: بیش از سه روز است که به میدان میوه و تره‌بار می‌رویم اما سبزی ما را نمی‌خرند این موضوع در حالی است که سبزی‌های ما با آب چاه آبیاری شده و آلوده نیستند.

وی با بیان اینکه تخلف یک نفر را نباید به دیگران تعمیم داد، خاطر نشان کرد: مسئولان به خوبی از حال کشاورزان در سال‌های خشکسالی با خبر هستند و نباید با انتشار اخبار کذب زمینه فعالیت را برای دلالان فراهم کنند.

این کشاورز به استیصال صیفی‌کاران اشاره کرد و گفت: کشاورزان به ناچار سبزی‌های خود را با قیمت بسیار پایین به دلالان می‌فروشند و این دلالان سبزی اصفهان را به استان‌های دیگر برده و با قیمت تمام به فروش می‌رسانند.

به گزارش فارس، شیوع بیماری شیگلوز در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری در روزهای آغازین اردیبهشت ماه مسئولان را به جست‌وجوی علت این بیماری واداشت.

دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان محتمل‌ترین علت این بیماری را سبزی و صیفی آبیاری شده با فاضلاب عنوان کرد.

این موضوع در حالی است که جهاد کشاورزی استان اصفهان اعلام کرده دانشگاه علوم پزشکی موفق به اثبات این گفته خود نشده است.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.