اصفهان شرق

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان: بدنبال تصدی گری نیستم

کدخبر: 62058
1394/02/19 در ساعت 08:08

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی در جریان بازدید از کارخانه ریسباف اصفهان که قرار است به عنوان موزه بزرگ اصفهان مورد بهره برداری قرار گیرد در جمع خبرنگاران افزود: برای اعتلای فرهنگ و هنر اصفهان آماده همکاری با همه گروهها و استفاده از نظرات اهالی فرهنگ و هنر هستم.

وی درعین حال تصریح کرد: برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در راستای اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرایی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درباره برنامه های این اداره کل و مشکلات مالی که در این راستا وجود دارد اظهار کرد: رویکرد ما در تدوین برنامه های حوزه فرهنگ و هنر استان، بلند مدت است اما به هرحال با مشکلات بودجه برای اجرای برنامه های خود مواجه خواهیم بود که سعی خواهیم کرد برنامه های خود را براساس اولویت اجرایی کنیم

وی افزود: نباید برای تامین اعتبارات مورد نیاز در حوزه فرهنگ و هنر تنها به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا استانداری اصفهان متکی باشیم بلکه باید با اجرای برنامه هایی، فضاهای سرمایه گذاری در هنر و واگذاری این بخش به بخش خصوصی را فراهم کنیم

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی تصریح کرد: فراهم شدن این زمینه نیازمند آن است که در اجرای قانون سلیقه ای عمل نکنیم تا فضا برای ارائه محصولات فرهنگی و هنری آماده شود.

وی با اشاره به اینکه خیرین در سایر حوزه ها فعال هستند ، گفت: باید زمینه فعالیت خیرین فرهنگی را بیش از پیش فراهم کنیم و بتوانیم از وجود آنها در اعتلای فرهنگ و هنر تمدن ایران اسلامی استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه احداث موزه بزرگ اصفهان یکی از مطالبات جدی هنرمندان این شهر است، افزود: یکی از برنامه های مهم ما در سالجاری اجرای عملیات احداث موزه بزرگ اصفهان است که سعی خواهیم کرد این برنامه را تا پایان سال اجرایی کنیم.

وی در باره آخرین وضعیت سینماهای اصفهان نیز گفت: در حال پیگیری هستیم تا وضعیت سینما فلسطین هرچه زودتر به فضای سینمایی خود بازگردد.

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه به حفظ سالن های سینمای شهر متعهد هستم درعین حال اظهار کرد: ممکن است برخی از سالن های سینمای شهر برای بازسازی و بهره برداری بهتر به ارگانها واگذار شوند، اما هیچ یک از سینماهای اصفهان تغییر کاربری نخواهد داد.

وی درباره برگزاری کنسرت های موسیقی در اصفهان نیز گفت : قانون یک نصب العین برای تمام مردم ایران است و اگر قرار است چیزی را در برگزاری کنسرت های موسیقی تغییر دهیم باید قانون را تغییر دهیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: قانون برای همه یکسان است و نمی توان قانون را در استانی اجرا و همان قانون را در استان دیگری اعمال نکرد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در حوزه فرهنگ ، هنر و مذهب از جایگاه بالایی برخوردار است گفت: بر این اساس انتظارات از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بالاست اما امکانات و بضاعت این اداره کل با انتظارات فاصله دارد.