سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 15:32 - جمعه 18 اردیبهشت 1394

نماز جمعه محمد آباد:

سخنان مقتدرانه رهبری تهدیدات دشمن را خنثی می کند

امام جمعه شهر محمدآباد گفت: سخنان مقتدرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری تهدیدات دشمن را خنثی می کند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه اصفهان شرق از محمدآباد جرقویه: حجت الاسلام هاشمی در خطبه های نماز جمعه این هفته با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی در ادامه مباحث قبلی به کنترل نفس اشاره و اظها کرد: نفس باید تابع عقل و شرع قرار گیرد و سعی در غالب شدن جنود الهی شود که در این رابطه می توان گفت صفات الهی از بالا شریان پیدا می کند.

امام جمعه شهر محمدآباد با اشاره به بیانات گهربار امام راحل در خصوص گام های حاکم کردن عقل متذکر شد: کنترل قوه خیال و انجام عمل حساب شده از گام های تهذیب نفس است و همچنین علمای دین می فرمایند که برای اینکه تهذیب نفس صورت پذیرد گام اول کنترل« قوه ی خیال » است، یعنی محدود کردن آن با توجه به عقل و شرع.

وی متذکر شد که دو مقوله ی کنترل خیال و موازنه باعث عبد خداوند و رسیدن به جنت الهی می شود و از خداوند راه رسیدن به توفیق الهی را می خواهیم.
هاشمی در فرازی دیگر از خطبه ها با اشاره به مناسبت هفته گذشته و روز کارگر با تشکر از زحمات این قشر زحمت کش افزود: کار در مملکت ما عبادت است و کارگران به عنوان قشر زحمت کش و نجیب نقش بسیار بزرگی در اقتصاد کشور و تولید دارند.

وی مشکلات اقتصادی را به عنوان یکی از مشکلات کشور نام برد و عنوان کرد: بسیاری از افراد با سپرده کردن پول های خود در مسیر تولید و اقتصاد سرمایه گزاری نمی کنند ولیکن هر ان کس که کار تولیدی از راه قانونی انجام می دهد باید احترامش در جامعه حفظ شود.

خطیب نماز جمعه شهر محمدآباد در بخشی از سخنان خود با اشاره به عظمت ملت ایران تصریح کرد: سابقه تاریخی ایران و دین و اعتقاد ملت، شجاعت به عنوان خصوصیت ذاتی مردم این سرزمین، انقلاب مردمی و داشتن رهبری فرزانه و مقتدر و دلیر از مشخصه های کشور ایران است که دشمنان این مرز و بوم بارها به وجود این صفات در کشور ایران اعتراف کرده اند.

وی رهبری را داراری شجاعت الهی دانست و بیان کرد: رهبری با کلام شجاعانه و حکیمانه شان همه تهدیدات غرب را بر علیه کشور خنثی می کند و باعث به وجود امدن عظمت کشور می شود.

هاشمی با توجه به مذاکرات هسته ای و حفظ عظمت و اقتدار کشور گفت: مسئولین ما باید بدانند عظمت و اقتدار به راحتی به دست نیامده و در مذاکرات هسته ای باید از « موضع قدرت » مذاکره کنند و هیچ جایی از حق ملّت کوتاه نیایند.

وی در پایان با اشاره به حملات ددمنشانه رژیم ال سعود به کشور مسلمان یمن خاطرنشان کرد: عربستان از طریق قدرت های غربی و آمریکایی حمایت می شود و این درحالی است که مردم کشور یمن می گویند می خواهیم سرنوشت کشورمان را خود انتخاب کنیم و هر چند این حملات بسیار ناراحت کننده است ولی باعث آگاهی همه مردم دنیا می شود.

 

خطبه های کامل را اینجا دانلود کنید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.