اصفهان شرق

ندای للمسلمین مردم مظلوم یمن به گوش می رسد

کدخبر: 62033
1394/02/18 در ساعت 17:10

به گزارش اصفهان شرق: حجت الاسلام شاکری امام جمعه کوهپایه در خطبه اول نماز ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا وتوجه به خداوند متعال، در ادامه سلسله مباحث تقوا در روایات با تشریح نامه امام علی (ع) خطاب به مردم مصر گفت: مردم اگر بخواهید تقوا پیشه کنید باید بدانید بعد از مرگ گرفتاری ها سخت تر است نسبت به قبل از مرگ .

ایشان به تاثیر مداومت برقرائت وتامل درسوره مبارکه قلم اشاره و گفت: امام صادق(ع) می فرمایند: کسی که سوره قلم رادر نمازهای واجب و نافله اش بخواند خداوند دردنیا نمی گذارد فقر به او حمله بیاورد و در آخرت نیز او را از فشار قبر نگه می دارد قرائت سوره قلم موجب گشایش در کار و زندگی و کاهش فشار قبر است.
شاکری با شرح و بررسی آیه 4سوره قلم تصریح کرد: خدوند خطاب به پیامبر می فرماید: انک لعلی خلق عظیم یعنی پیامبر اکرم(ص) با مردم کریمانه برخورد میکرد، برخوردی همراه با کرامت و مدارات، تحمل سختیها در راه خدا، یاری و کمک به مومنان و ترک حسد.
امام جمعه کوهپایه در خطبه دوم ضمن تبریک به مناسبت روز جهانی هلال احمر به پرسنل زحمت کش هلال احمر با اشاره به گذشت بیش از 40روز از حملات سعودی ها به ملت مظلوم یمن و همکاری رژیم کودک کش اسرائیل باخائن الحرمین سعودی، از مردم خواست تا جایی که برایتان مقدور است با کمک های مادی و معنوی خویش به ندای مظلومیت و یا للمسلمین مردم مظلوم پاسخ مثبت دهید.
ایشان به مناسبت هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم حدیثی از پیامبر اکرم (ص) را نقل و گفت: هنگامیکه معلم به شاگردش می گوید بگو بسم الله الرحمن الرحیم و شاگرد آنرا تکرار می کند خداوند معلم، شاگرد و پدر و مادر شاگرد را از عذاب حفظ می کند.
امام جمعه کوهپایه با تبیین بیانات مقام معظم رهبری در جمع از معلمان اظهار کرد: این بیانات در دو بخش ارائه شد. بخش اول تجلیل از مقام شامخ معلم و بخش دوم در پاسخ به اظهارات مقامات رسمی آمریکا در روزهای اخیر که گفته بودند اگر چنین شرایطی پیش آید ما حمله نظامی می کنیم، خطاب به دولتمردان آمریکایی گفتند: اولاً غلط می کنید. ثانیاً همانطور که در زمان رئیس جمهور قبلی آمریکا هم گفتم، دوران بزن و در رو تمام شده است و ملت ایران کسی را که بخواهد به او تعرض کند، رها نخواهد کرد.هم چنین فرمودند من موافق مذاکره زیر شبحِ تهدید نیستم. مسئولان سیاست خارجی و مذاکره کنندگان باید خطوط قرمز و اصلی را به دقت رعایت کنند و همزمان با ادامه مذاکرات، باید از عظمت و هیبت ملت ایران نیز دفاع کنند و زیر بار هیچ تحمیل، زور، تحقیر و تهدیدی نروند.
گفتنی است نمازگزاران جمعه شهر کوهپایه پس از اقامه نماز جمعه با شرکت در راهپیمایی جنایات آل سعود در کشتار مردم مظلوم یمن را محکوم ودر حرکتی خودجوش مبلغ 5000000ریال برای کمک به یمن اختصاص دادند.

Vater-Mark-(2)11 Vater-Mark-(2)87878 Vater-Mark-(2)878787 Vater-Mark-(2)8787878