سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:13 - پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394

فضاسازی های جدید علیه وضعیت زنان زندانی در ایران؛

بهره برداری رسانه های معاند از اظهارات اخیر معاون رئیس جمهور/ رسانه های غربی نگران وضعیت زنان زندانی در کشور خودشان باشند!

در حالی رسانه های آمریکایی و انگلیسی در خصوص وضعیت زنان زندانی در کشورمان ابراز نگرانی می کند که آمریکا ضمن دارا بودن بیش از یک سوم زنان زندانی در جهان، وضعیتی بحرانی از لحاظ تجاوز به این زندانیان را نیز دارا می باشد و آمارهای دولتی انگلیس نشان می دهد آمار خودزنی زنان روز به روز در حال افزایش است .

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از راه دانا, فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران در حوزه ها و موضوعات مختلف به امری کاملا عادی در بین فعالیت های روزانه  رسانه های معاند نظام تبدیل شده است و در همین راستا، شاهد انتشار گزارشی بودیم که طی آن با بهره برداری از اظهارات اخیر “شهیندخت مولاوردی” معاون رئیس جمهوری کشورمان در حوزه زنان و خانواده، در مورد وضعیت زنان زندانی در ایران، این موضوع را هدف سیاه نمایی های خود قرار داده است.

رادیو فردا (وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا) در گزارشی می نویسد: معاون رییس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه زندان ‌های زنان “از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست” خبر داد که ۲۰۰ کودک همراه مادران خود در زندان‌ های ایران به سر می ‌‌برند“!

این رسانه آمریکایی در ادامه می افزاید: “خانم مولاوردی ۲۵ فروردین نیز شرایط کودکانی که به همراه مادرانشان در زندان زنان زندگی می ‌کنند را “اسفبار” خوانده بودوی تاکید کرده بود که این کودکان پس از ورود به شیرخوارگاه ‌ها و مراکز بهزیستی “به شکل قرنطینه ‌‌ای” نگهداری می ‌شوند و “لطمات زیادی از بعد شخصیتی و رشدی” می‌ بینند “…!

رادیوی دولتی آمریکا این فضاسازی های ضد ایرانی اش را در بخش های پایانی گزارش مذکور به اوج خود رسانده و با هم صدا شدن به وبسایت های وابسته به جریان دروغین و فتنه انگیز جنبش سبز، عنوان می کند: “این در حالی است که پیش از این سایت “کلمه”، نزدیک به میرحسین موسوی، از وضعیت به گفته این وب سایت، “اسفناک” زندان زنان در قرچک ورامین خبر داده و نوشته بود که این زندان “در حقیقت سالنی بزرگ است با سقفی بلند که فاقد سلول است و در آن دو هزار زن بدون کمترین امکان بهداشتی در سرما و گرما زندگی می ‌کنند” … این وب سایت همچنین به مواردی چون شور بودن آب، عدم وجود سرویس‌ های بهداشتی به میزان کافی، تراکم زندانیان، ضرب و شتم آنان توسط مامورین مرد و عدم وجود وسایل بهداشتی زنانه” دراین زندان اشاره کرده بود “…!

این در حالی است که بر اساس آمارهایی که هر ساله مرکز مطالعات بین‌المللی زندان‌های جهان (ICPS) منتشر می کند، آمریکا همواره رتبه اول جهان از لحاظ تعداد زندانیان را دارا بوده و هست؛ به علاوه بر اساس همین آمار رسمی تعداد زنان زندانی در ایران حتی از متوسط جهانی نیز کمتر است و حدود سه درصد می باشد و از طرفی دیگر همین آمار در خصوص ایالات متحده بیشتر از متوسط جهانی آن است و به بالاتر از ۸/۷ درصد می رسد.

e1ccdff6-42c7-452b-99a4-e5695d6ff828

در حالی رادیو فردا در خصوص وضعیت زنان زندانی در کشورمان ابراز نگرانی می کند که آمریکا ضمن دارا بودن بیش از یک سوم زنان زندانی در جهان، وضعیتی بحرانی از لحاظ تجاوز به این زندانیان را نیز دارا می باشد.

آمار تجاوز به زنان در زندان های آمریکا به قدری بالاست که اکثریت آن ها حداقل یک بار در یک سال اول زندان خود، قربانی سوءاستفاده های جنسی قرار می گیرند. در همین راستا، بیش از نود درصد زندانبان های آمریکایی دارای سابقه و پرونده ای در ارتباط به سوءاستفاده ی جنسی از زندانیان خود هستند.

بر اساس آمارهایی که FBI در آمریکا منتشر کرده است تنها در یک سال، ۹۳۹۳۴ زندانی زن در این کشور قربانی تجاوز جنسی شده اند که این اوج بحران را به تصویر می کشد و این میزان بالا حتی صدای سازمان عفو بین الملل را نیز در برهه ای از زمان درآورده و واکنش آن ها را نیز در پی داشته است.

در انگلیس، نماینده ویژه سازمان ملل در امور زنان، از اعمال خشونت علیه زنان در این کشور ابراز نگرانی کرده و صریحا از آن انتقاد نموده است.

دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرده که تعداد موارد گزارش شده تجاوز که یکی از مهم ترین مصادیق خشونت علیه زنان می باشد، در انگلیس و ولز طی سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است.

بر اساس این گزارش بیش از ۲۲۱۰۰ مورد تجاوز طی سال گذشته توسط پلیس انگلیس ثبت شده که این رقم نشانگر رشد ۲۹ درصدی بوده است. با این حال، بی بی سی فارسی از گزارش آماری که توسط دفتر آمار ملی کشور خودش نیز اعلام شده بنا به رعایت مصالحی چشم پوشی می کند.

a1fac777-215e-4cf2-a155-29b057a9e76c

جالب توجه آنکه رسانه دولتی انگلیس بی بی سی فارسی، با نادیده گرفتن این آمار، در روز مبارزه با خشونت علیه زنان وضعیت زنان در ایران را اسفبار توصیف کرد.

طبق آمار بیش از ۱۰ درصد زنان انگلیسی در خانه امنیت ندارند و توسط شوهرانشان مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و بر همین اساس بیش از یک چهارم زنان در انگلیس در طول زندگی خود مورد توهین و بدرفتاری از سوی مردان قرار می گیرند.

بر اساس گزارش کمیته رفع تبعیض علیه زنان (CEDAW) در انگلیس تعداد زیادی از زنان در زندان به سر می برند که امکانات بسیار کمی در زندان برای آنها وجود دارد و به لحاظ خدمات بهداشتی و رفاهی در زندان مشکلات بسیاری دارند.

با این وجود، رسانه های وابسته به غرب بهتر است کمی از نگرانی های همیشگی خود برای اقشار مختلف ایرانی را به جوامع خود منتقل کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.