سرویس: غیر تولیدی » تنظیمی 00:54 - پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394

او که یادش با ماست:

چهارمین سالروز درگذشت آیت الله حاج سیّد محمّدحسین حسینی هرندی

چهار سال پیش در چنین روزی خبری ناگوار در هرند پیچید؛ خبر درگذشت آیت الله حاج سیّدمحمّدحسین حسینی هرندی بود. امروز چهار سال از آن زمان می گذرد، اما یاد وی همچنان در خاطر هرندي ها زنده است و حتی هر روز که می گذرد، نبود ايشان بیشتر احساس می شود.

به گزارش مرادي هرندي خبرنگار اصفهان شرق از هرند: در تاريخ پر فراز و نشيب كشورمان، عالمان و انديشمنداني زيسته اند كه به دور از هياهو و جدال هاي زمانه، عمر پربركت خويش را مانند گوهري تابناك، روشني بخش راه هزاران جوينده حقيقت و معرفت ناب قرار داده اند. انسانيت، معنويت و سير و سلوك را در وادي عمل به آدميان آموختند و خاطره اي خوش از خويش در اذهان روزگار به ياد نهادند؛ عالماني كه با يادآوري ياد و خاطره آنان، هر انسان منصف و صاحب فضلي، بهجت و تلذذ روحي وصف ناشدني اي در خود احساس مي كند؛ روحانی بزرگوار آيت الله سیّدمحمّدحسین حسینی هرندی از جمله چنين عالماني است؛ دينداري انديشمند و آزاده نهاد، عارفي آگاه و اهل راز كه دل به مهر حق بسته و از هوا و هوس هاي روزگار بريده، به اوج تعالي رسيده بود.

آيت الله حسيني
گذري بر زندگي نامه:
سید محمد حسین حسینی هرندی فرزند سید محمد رضا ( معروف به حاج آقا رضا هرندی ) در سال ۱۳۱۵ هجری شمسی در اصفهان و در خانواده ای روحانی و مروج دین متولد شد. وی از سن ۱۲ سالگی وارد حوزه ی علمیّه ی اصفهان شد و از محضر اساتیدی چون شیخ عباسعلی ادیب ، شیخ احمد فیاض ، شیخ محمد طبیب زاده ،شیخ جلال الدین اژه ای و میر سید حسن مدرس استفاده نمود. وی پس از گذشت ۳ سال به شهر مقدس قم عزیمت نمود و از محضر آیات عظام حاج آقا سیدمحمدرضا گلپایگانی، حاج آقا شیخ مرتضی حائری، حاج آقا محقق داماد، حاج آقا انصاری همدانی، حاج آقا سیدمحمدباقر سلطانی ،علامه فانی، دهسرخی و بروجردی خوشه ها چید و به اصفهان مراجعت کرد و مدت دو سال نیز از محضر آیت الله سیدمحمدرضا خراسانی کسب فیض نمود و خود به احیاء و ترویج عقاید حقه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پرداخت.

DSC01162
آثار ايشان عبارت اند از:

حاشيه بر لعمه،رساله اي در اصول عقائد،اربعين حديث، رساله اي در تراجم علماءشيعه، رساله اي در اخلاق، فوائدمتفرقه اي بر اخلاق ناصري، دیوان اشعار،رساله اي دربيان فضائل ومناقب ائمه اطهار وتفسير بعضي از سور قرآن كريم.
سید محمد حسین حسینی هرندی درمدت حیات خود لحظه ای ازخدمت به خلق خدا فروگذار ننموده ، مساعدت به تجدید بنای قدس الحسین هرند ، کمک به احداث بنای فاطمیّه ی هرند ، کمک به احداث سجادیّه ی هرندی ها در مشهد مقدس را می توان از خدمات ایشان بر شمرد.
سرانجام این عالم ربانی در روزچهار شنبه ۱۹ رجب المرجب سال ۱۴۳۲ هجری قمری مصادف با اول تیرماه سال ۱۳۹۰ هجری شمسی در سن ۷۵ سالگی به لقاء الله پیوست . روحش شاد.

3 نظر در مورد “چهارمین سالروز درگذشت آیت الله حاج سیّد محمّدحسین حسینی هرندی”

  1. هرندي گفت:

    باسلام.عكس آيت الله حسيني نمايش داده نمي شود.

  2. هرندی گفت:

    احتمالا نت شما سرورش امریکاس .والا ما هم نشون نمیده .

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.