سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:02 - چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور

۵۲۰ شهر در ایران با تنش و کمبود آب روبه‌رو است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر مدیریت در برابر تغییر اقلیم و نگاه ویژه به بحران آب گفت: ۵۲۰ شهر با کمبود و یا تنش آب مواجه بوده که از این تعداد ۱۳ شهر مرکز استان هستند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از تسنیم، اسماعیل نجار ظهر امروز نخستین همایش ملی فضای سبز کم آب در دانشگاه کاشان اظهار داشت: 520 شهر با کمبود و یا تنش آب مواجه بوده که از این تعداد 13 شهر مرکز استان هستند.

وی با تاکید بر مدیریت در برابر تغییر اقلیم و نگاه ویژه به بحران آب افزود: در این مقوله نه تنها مسئولان دولتی و کشوری بلکه تمام مسئولان و مردم باید در راستای حفظ و صیانت از فضای سبز همکاری داشته باشند.

معاون وزیر کشور با اشاره به ایجاد فضای سبز مناسب همراه با محیط و شرایط ویژه برای شهروندان تصریح کرد: در حال حاضر با افزایش تکنولوژی مواجه هستیم که باید فضای سبز در وهله نخست حفظ شود.

وی با بیان اینکه کود و تغذیه مناسب و ارتقای فضای سبز در بعد کمی و کیفی از موارد حائز اهمیت حفظ فضای سبز بوده، گفت: تفکیک و آبیاری فضای سبز که با آب شرب تامین می شود، از جمله مواردی است که باید به آن رسیدگی کرد.

نجار کاشت، داشت و برداشت محصول را حائز اهمیت دانست و افزود: قوانین باید اصلاح شده و با نگاه علمی و کارشناسی مشکلات را رفع کرد.

وی با تاکید بر اینکه با کمبود آب در کشور مواجه و نیازمند فضای سبز هستیم، گفت: حفظ محیط زیست و فضای سبز از دلایل مهم محیط شهری محسوب می شود که باید در حفظ و نگه داری آن کوشا بود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مسئولان نباید به سمت وسوی فضای سبز مصنوعی بروند، چراکه این کار زیبا و پسنیده نبوده، اظهار داشت: هر اندازه کمبود آب بیشتر باشد، مدیریت باید جامع تر و علمی تر باشد.

وی گفت: امروزه کمبود آب به 65 تا 70 درصد رسیده و با برنامه ریزی دقیق تر و مدیریت بهتر می توان این مشکل را برطرف کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.