سرویس: دسته‌بندی نشده 11:11 - سه شنبه 15 اردیبهشت 1394

ثبت نامِ اینترنتی چند؟

گسترش ابعاد دیجیتالی و اثبات جایگاه وب در پیشرفت و تعالی ملت‌ها امروزه یکی از بدیهی‌ترین امور به نظر می‌رسد؛ دیدگاهی که شاید در جوامع کمتر توسعه یافته یا درحال توسعه با کندی حاکم شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از تسنیم، تنها شاخصه بقا و حضور در این بعد زندگی، فعالیت در مرزهای وب و عرصه مجازی است؛ پیش‌نیاز اولیه چنین کاری هم ثبت آدرسی در کوچه پس کوچه‌های وب و صدور کارت ویزیتی برای معرفی مکان استقرار است.

ثبت آدرس در وب برخلاف تصور عامیانه‌ای که از مراجعات مداوم به پست و سازمان ثبت املاک وجود دارد، کار بسیار راحتی است و در کمتر از چند دقیقه می‌توان اقدام به ثبت نشانی کرد.

تنها همین بس که قرار است صاحب “URL” شویم؛ به عبارتی برای یافتن ما باید در نوار آدرس مرورگر آدرس مورد نظر که ممکن است یک نام واژه باشد تایپ شود.

گوگل، یاهو، آدرس سایت‌های معتبر، خبرگزاری‌ها و… تماما نیازمند آدرسی واحد (یونیک) هستند تا توسط کاربران وب و از طریق وارد کردن URL قابل دسترسی باشند.

اما بحث بر سر چگونگی ثبت دامنه که روال آن از طریق مراجعه به سایت پژوهشگاه دانش‌های بنیادی یا نمایندگان فروش دامنه آن است، نیست؛ بلکه می‌خواهیم نرخ دامنه‌های ایرانی و غیر ایرانی را شرح دهیم.

اگر تمایل داشته باشید که دامنه‌ شما با پسوند ایرانی ثبت شود، نرخ آن به شرح زیر است:

یک ساله

پنج ساله

نشانی ایرانی

160,000 ریال

480,000 ریال

برخی کاربران نیز علاقمند هستند با توجه به نوع فعالیت‌های خود، پسوند دامنه را دقیق‌تر مانند co.ir، sch.ir، gov.ir یا … انتخاب کنند، که در این صورت به دامنه آنها اصطلاحا سه سطحی گفته می‌شود که نرخ آن برای نشانی‌های ایرانی به شرح زیر است:

یک ساله

پنج ساله

نشانی ایرانی

120,000 ریال

360,000 ریال

البته اگر هم پسوندهای جهانی نظیر دات‌ com، org، net یا … مورد نظرتان است، قیمت ثبت آنها طبق قوانین و مقررات ثبت دامنه‌ها به شرح زیر است:

یک ساله

پنج ساله

نشانی خارجی

20 یورو

60 یورو

نرخ نشانی‌های خارجی سه سطحی نیز به شرح زیر است:

یک ساله

پنج ساله

نشانی خارجی

15 یورو

45  یورو

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.