سرویس: اخبار شهرستان » کوهپایه 11:00 - چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394

رییس شورای شهر سجزی:

دود بی توجهی به صنایع آلاینده به چشم مردم سجزی می رود/ شهری فاقد امکانات شهری در شرق اصفهان

رییس شورای دوره چهارم سجزی گفت: مسئولان توجه کافی به مشکلات گریبان گیر مردم داشته باشند تا گره مشکلات با دست باز شود نه با دندان.

حجت الاسلام محمدعلی هاشمی در گفتگوی اختصاصی با اصفهان شرق با اشاره به سابقه 16 ساله این شهر در بخش کوهپایه و کم توجهی به مشکلات موجود در سجزی اظهار کرد: شهر سجزی علیرغم اینکه نام شهر را به دنبال دارد لیکن فاقد امکانات شهری و حتی یک اداره مستقل است و حتی اداره گاز که نیاز مبرم مردم یک شهر می باشد، در این قسمت دیده نمی شود.

 

*گره مشکلات با همدلی مسئولان باز میشود

رییس شورای دوره چهارم سجزی با توجه به حضور خود در شورای این شهر افزود: با مشاهده اوضاع و احوال شهر تصمیم گرفتم وارد شورا شوم تا بتوان در کنار دیگر اعضا و همکاری شهرداری در جهت احصا مشکلات و رفع آن قدم برداریم ولی متاسفانه گره هایی که گاها با دست باز می شود به سبب اهمال کاری ها و بی توجهی مسئولان گاها مدتها بر زمین خواهد ماند.
وی با اشاره به سال همدلی مردم و مسئولان متذکر شد: گاها مسئولان در رابطه با مهاجرت مردم از شهرهای کوچک و تاکید بر جلوگیری از آن توسط مسئولان محلی صحبت می کنند ولی باید این نکته را متذکر شد که با نبود امکانات و وجود آلودگی های محیطی آیا توان زندگی راحت برای مردم را به ارمغان آورد.

 

*دوالاینده ها در چشم مردم

هاشمی با توجه به آلایندگی های موجود در شهر سجزی اذعان کرد: با پیگیری های انجام شده از راه اندازی 20 کارگاه قیر به صورت موقت جلوگیری کردیم ولیکن تا مرحله کامل تعطیلی مسئولان باید وارد عمل شوند زیرا دود حاصل از سود برخی صنایع الاینده به چشم مردم می رود.

وی با توجه به برخی کوره های گچ اطراف روستای مزرعه شور و تاثیر منفی بر مرغوبیت زمین های اطراف روستا خاطرنشان کرد: مکان کوره های گچ بالای سر مردم نیست و این در حالی است که بارها مکاتبات لازم در خصوص انتقال آن به نقطه دوردست با محیط زیست انجام گرفته است.

 

*پلمپ آخرین راه رسیدگی به مشکلات

شورای دوره چهارم سجزی در پاسخ به پلمپ کوره های گچ و اجرپزی متذکر شد: پلمپ راه حل اخر است ولی مسئولان می توانند با در نظر گرفتن زمین کوره ها را به مکانی دیگر انتقال دهند تا در کنار فعالیت صاحبان این مشاغل مردم شهر و روستا هم نفسی راحت تر بکشند نه اینکه به راحتی اخرین راه را برای چاره اندیشی مساله پیدا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات شهر سجزی در خصوص امکانات جزئی که یک شهر باید داشته باشد، بیان کرد: با پول مردم در اوایل انقلاب کوچه های شهر اسفالت شد و الان به حال خود رها شده است و این درحالی است که شهرداری بیشترین اهتمام را به زیباسازی شهر داشته است که می توان به بحث زیباسازی، اصلاح شبکه آب و روشنایی اشاره کرد و لیکن تا زمانی که بودجه کافی به شهر محروم سجزی وارد نشود بیش از این توقع نباید باشد.

 

*بودجه های فرهنگی کجا میرود
هاشمی با توجه به اینکه تاکید بسیار بر امر فرهنگ در کشور شده است به بودجه های فرهنگی اشاره و متذکر شد: امکانات مدرسه سازی در شهر سجزی چیزی در حد صفر است و یکی از مدارس این شهر 15 سال است نیمه کاره رهاشده است و امکانات مدارس مزرعه شور به قدری پایین است که نشاط لازم را به دانش آموزان نمی دهد و این درحالی است که تاکید همه مسئولان به ارتقاء مسائل فرهنگی می باشد و باید گفت بودجه های فرهنگی کجا می رود که شهرهای کوچک مانند سجزی در اوج کمبود امکانات به سر می برد.
وی با اشاره به عدم امکانات شهرک سیستان و المهدی از مسئولان ارشد استان و شهرستان خواست تا با در اختیار گذاشتن بودجه لازم بتوان اسباب پیشرفت این دو شهرک واقع در شهر سجزی را فراهم کرد تا از حالت مخروبه بودن رهایی یابد.

 

*اختلافات باعث تعطیلی کار نشود

 

رییس شورای شهر سجزی در قسمت پایانی گفتگوی خود با توجه به مشکل پیش روی برخی مغازه های واقع در شمال جاده ترانزیت افزود: منابع طبیعی و اداره راه اذعان می کند که مغازه های واقع شده در شمال جاده ترانزیت در حریم ماست و این عاملی در جهت محرومیت 10 تا 12 مغازه این بخش از تلفن و گاز است و می طلبد تا جدی تر در این رابطه و حل مشکل صاحبان مغازه ها وارد عمل شد.

وی با توجه به همدلی و همزبانی مسئولان و مردم اظهار کرد: اگر اختلاف ها منجر به تعطیلی کار شود بدترین عامل را سبب می شود ولیکن شورا و شهرداری سجزی در راستای حل مشکلات مردم حداکثر همدلی را دارند و امیدواریم بتوان گام هایی عملیاتی در گره گشایی مشکلات مردم برداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.