سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 10:10 - سه شنبه 15 اردیبهشت 1394

رئیس پژوهشگاه محیط زیست اصفهان

نگرش مسئولان به مقوله زیست محیطی زاینده‌رود و تالاب گاوخونی نیازمند تغییر است

رئیس پژوهشگاه محیط زیست اصفهان با بیان اینکه نگرش مسئولان به مقوله زیست محیطی زاینده‌رود و تالاب گاوخونی باید تغییر کند، گفت: حق آبی تالاب گاوخونی باید تأمین شود و از بازیافت پسماند های انسانی و آب خام آن در حوزه صنعت استفاده کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از تسنیم، مهرداد  فرهادیان پیرامون مشکل تالاب گاوخونی اظهار داشت: حق آبی تالاب بین‌المللی گاوخونی باید تأمین شود و برای این کار باید برنامه ریزی و سیاست گذاری های انجام شده، در این تالاب اجرا شود.

وی افزود: خرید حق آبی برای کشاورزان، افزایش بهره وری آب در حوزه زاینده رود، تغییر و گسترش نگرش ها در بحث های زیست محیطی حوضه زاینده رود، بازیافت پسماندهای صنعتی و بازیافت بخشی از پسماندهای انسانی و مصرف آب خام آن در حوزه صنعت از راهکار های حفظ و احیای تالاب ها است.

رئیس پژوهشگاه محیط زیست اصفهان با اشاره به شایعه آلودگی آب در مناطق سمیرم و شهرضا تصریح کرد: نتایج بررسی و آزمایشات پزشکی نشان می‌دهد که منشأ بیماری اسهال خونی در سمیرم و شهرضا استفاده از صیفی جات است.

وی بیان کرد: صیفی جات در این مناطق با پسماندهای آلوده آبیاری شده و مصرف کنندگان این صیفی جات دچار بیماری اسهال خونی شدند و آزمایشات پزشکی نشان می دهد که آب این مناطق هیچگونه آلودگی ندارد.

فرهادیان همچنین به مردم هشدار داد در فصل تابستان حساسیت بیشتری روی سلامتی مواد غذائی مصرفی خود به ویژه صیفی جات و سبزیجات داشته باشید.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.