سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:16 - دوشنبه 14 اردیبهشت 1394

مدیرعامل شرکت آبفای اصفهان:

بزرگ‌ترین چالش روبه‌روی اصفهان بحران آب است

مدیرعامل شرکت آبفای اصفهان گفت: کشور ایران به دلیل داشتن اقلیمی خشک با بحران آب مواجه بوده و در واقع بزرگ‌ترین چالش استان نیز مساله آب است، که دستگاه‌هایی مانند وزارت نیرو و مجموعه شرکت‌های آب و فاضلاب در این رابطه فعالیت می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ هاشم امینی در مراسم نمایش فیلم “آب ” ساخته خوزه کوهن که با حضور سفیر مکزیک در تالار سوره برگزار شد، اظهار داشت: شرایط و عملکرد کشور مکزیک در مورد مسئله بحران آب قابل توجه است.

وی افزود: کشور ایران به جهت اقلیمی و خشکسالی نیز با بحران آب مواجه بوده و در واقع بزرگ‌ترین چالش ما نیز مساله آب است، که دستگاه‌هایی مانند وزارت نیرو و مجموعه شرکت‌های آب و فاضلاب در این رابطه فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان بیان کرد: به جهت استمرار مساله کمبود آب در کشورمان نیازمند انجام بهترین مدیریت مصرف هستیم که این مساله یکی از سیاست‌های اصلی آب و فاضلاب کشور را تشکیل می‌دهد‌.

وی همچنین با اشاره به بخش‌های مختلف این سازمان تصریح کرد: اکنون اولویت ما در مساله مدیریت مصرف بهینه آب در بخش فرهنگی بوده، در این زمینه مجموعه‌های آب و فاضلاب نگاه خود را به مساله آب در بخش فرهنگی معطوف به فرهنگ‌سازی در جامعه کرده است.

امینی گفت: نگاه ما به مساله آب اکنون تغییر یافته و سعی کرده‌ایم تا در این چند سال گذشته از هنرمندان به ویژه عکاسان و فیلم‌سازان در راستای تغییر فرهنگ مردم برای استفاده بهینه از آب بهره‌مند شویم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه‌های آب در این 2 دوره نشانگر توجه به تغییر نگاه و اهمیت نگاه هنرمندان به آب است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان با اشاره به شرایط بحرانی آب در دیگر کشورها اظهار داشت: تجربیات کشوری مانند مکزیک می‌تواند ما را نیز یاری رساند تا با مشارکت دیگر کشورها در مساله آب به دیدگاه‌های جدیدی دست یابیم‌.

وی همچنین از انتقال تجربیات کشور ایران در مساله بحران آب به سفیر مکزیک سخن گفت و افزود: اشتراک مسائل حیاتی مانند آب در عرصه جهانی می‌تواند راه‌گشا باشد.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.