سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:08 - یکشنبه 13 اردیبهشت 1394

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران اصفهان:

مسائل درمانی مهم‌ترین مشکل کارگران استان اصفهان است

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان گفت: مسائل درمانی مهم‌ترین مشکل کارگران استان اصفهان است که دلیل ایجاد چنین مشکلی، سازمان تامین اجتماعی بوده که زیر نظر دولت قرار دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از تسنیم، علی یزدانی با بیان اینکه در مسائل درمانی با مشکل مواجه هستیم، افزود: هیچ صندوقی در کشور مانند جامعه کارگری 30 درصد حق بیمه پرداخت نمی‌کند، صندوق‌های بازنشستگی، لشکری و غیره در حد 10 تا 15 درصد حق بیمه را پرداخت می‌کنند، کارگران بیشترین حق بیمه را پرداخت کرده ولی کمترین خدمات را می‌گیرند و این یک اجحاف در حق جامعه کارگری است.

وی تصریح کرد: دلیل ایجاد چنین مشکلی، سازمان تامین اجتماعی بوده که زیر نظر دولت قرار دارد، در دنیا تمام سازمان‌های بیمه‌گر به دلیل اینکه تعداد زیادی از اعضای جامعه را زیر پوشش داشته دولت‌ها برای تقویت آنها از سرانه ملی مبالغی را به آنها کمک کرده تا آنها در راستای سرویس دهی بهتر و بیشتر به اعضای زیر پوششان فعالیت کنند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تا پایان سال گذشته دولت بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان به این سازمان بدهکار بوده ولی به دلیل اینکه خود دولت بر سازمان تامین اجتماعی حاکم بوده اتفاق مثبتی صورت نمی‌گیرد، دود این مطالبات سنگین از دولت در چشم جامعه کارگری می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در طرح تحول سلامت نیز سازمان تامین اجتماعی حمایت نشده، افزود: شیرینی و حلاوتی که اکنون در بیمارستان‌های دولتی با کاهش هزینه‌ها به صورت تقریبا نسبی به وجود آمده در بخش تامین اجتماعی احساس نمی‌شود زیرا باز هم دولت سرانه و مبلغی را به تامین اجتماعی اختصاص نداده است.

یزدانی پیرامون عدم انسجام تشکل‌های کارگری بیان کرد: اهداف تمام تشکل‌های کارگری یکسان بوده ولی راه‌هایی با سمت و سوی متفاوتی انتخاب کرده‌اند که سبب عدم نتیجه گیری برای قشر کارگر می‌شود.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان با اشاره به واگذاری شرکت‌های بزرگ به بخش خصوصی براساس اصل 44 قانون اساسی افزود: هر واحدی که تا کنون واگذار شده متاسفانه دچار مشکل شده و جامعه کارگری در این زمینه آسیب دیده است، کمیسیون‌هایی که واگذاری این شرکت‌ها را به عهده دارند در مورد صلاحیت افراد دقت بیشتری به خرج دهند.

وی تصریح کرد: برخی از افرادی که صاحب این شرکت‌ها می‌شوند تنها به فکر منفعت خودشان بوده و دلسوز جامعه کار و صنعت نبوده و به فکر معیشت کارگر نیستند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.