سرویس: غیر تولیدی » تنظیمی 14:22 - یکشنبه 03 آذر 1392

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه‌ای اصفهان خبر داد

تبدیل آب و هوایی ایران از نیمه‌خشک به خشک

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: اصفهانی ها با مصرف 203 لیتر در شبانه‌روز جزءگروه پر مصرف در آب می باشند و این در حالی است که اصفهان با محدودیت شدید منابع آبی مواجه بوده است.

modir

به گزارش اصفهان شرق: هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به سختی در تامین آب شرب اظهار داشت:  در حال حاضر حجم سد زاینده‌رود به 100 میلیون مترمکعب رسیده است که این رقم جوابگوی نیاز آبی موجود در بخش‌های مختلف نیست و در چنین شرایطی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به سختی آب شرب مورد نیاز مشترکین را تأمین می‌کند.

وی به مصرف حداکثر اصفهانی ها اشاره و افزود: مصرف سرانه آب شرب در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا 70 الی 80 لیتر در شبانه‌روز بوده و این رقم در کشور حدود 150 لیتر در شبانه‌روز است، درحالی‌که سرانه مصرف آب در اصفهان 203 لیتر در شبانه‌روز برآورد شده که این امر نشان‌دهنده مصرف بیش از حد اصفهانی‌ها در مصرف آب است و این درحالی‌ است که در سال‌های اخیر استان اصفهان با محدودیت شدید منابع آبی مواجه بوده است.

مهندس هاشم امینی به اثرگذاری بانوان در ترویج مصرف بهینه آب اشاره و گفت: بانوان شاغل نه تنها در دستگاه‌هایی که مشغول به فعالیت هستند، می‌توانند مصرف بهینه آب را میان کارکنان ترویج دهند بلکه می‌توانند در میان خانواده هم با مصرف صحیح آب چگونگی مصرف بهینه آب را به دیگر اعضای خانواده آموزش دهند.

وی همکاری همه دستگاهها جهت مدیریت مصرف آب برای برون رفت از چالش کم آبی را در استان اصفهان را ضروری دانست.

در ادامه این نشست مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت : علاوه بر اینکه فرهنگ‌سازی مناسبی باید جهت مصرف بهینه آب اعمال شود استفاده از ابزارها و شیرآلات کاهنده هم در مصرف بهینه آب تأثیر بسزایی دارد، به عنوان مثال استفاده از سر دوش‌های کاهنده تا 75 درصد در مصرف آب هنگام استحمام صرفه‌جویی می‌شود.

صالح گفت: سرمایه‌گذاری به منظور استفاده از شیرآلات کاهنده به مراتب مقرون به صرفه است، چرا که خانوارها با بهره مندی از ابزارهای کاهنده حداقل 45 تا 50 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کنند که این صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش ماهانه بهای پرداخت آب را به همراه دارد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.