سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 08:05 - یکشنبه 13 اردیبهشت 1394

کاریکاتور

سوسیس‌ و‌ کالباس با‌ طعم‌ گاومیش‌های پیر و قارچ‌زده هندی

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از واردات گوشت‌ بوفالوهای پیر و قارچ‌زده که نشئت گرفته از رانت‌خواری‌های شخصی و گروهی است، انتقاد کرد و گفت: به‌دلیل پاسخگویی وزارت بهداشت در عرصه سلامت مطابق قانون، باید سازمان غذا و دارو حرف آخر را بزند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از تسنیم، در هفته ای که گذشت حسینعلی شهریاری در همایشی به مناسبت هفته سلامت که با حضور وزرای بهداشت، آموزش و پرورش، تعاون، و روسای دامپزشکی و استاندارد و دیگر مسئولان سلامت کشور برگزار شد، نسبت به واردات گوشت بوفالو که در روزهای اخیر سروصداهای زیادی کرده است، اظهار داشت: در کشور چه اتفاقی افتاده است که گوشت بوفالو از هند وارد می‌شود، آن هم گوشت بوفالوهای پیر و قارچ‌زده! که مسلماً نشئت گرفته از رانت خواری و سوءاستفاده‌های شخصی و گروهی است که این مجوزها داده می‌شود.

13940212100423755218254

وی افزود: قرار بود بوفالو از هند وارد شود و در سیستان و بلوچستان پرورش یابد و بعد به‌صورت بسته‌بندی مناسب در اختیار مردم قرار گیرد، در حالی که اگر این گوشت خوب نیست چرا می‌گویند فقط برای سوسیس و کالباس مصرف شود و چه تضمینی است که این گوشت را به‌صورت چرخ‌کرده در فروشگاه‌ها به خورد مردم ندهند.

شهریاری با گلایه از اینکه نه در دولت قبلی و نه در دولت کنونی به قول‌هایی که درباره این موارد داده شد، جامه عمل نپوشاندند، گفت: این هفته مسئولان دامپزشکی را برای واردات این گوشت‌های بوفالوی پیر و قارچ‌زده به مجلس فرا می‌خوانیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین به کمبود نیروهای ناظر در سازمان‌های نظارتی اشاره کرد و افزود: تعداد نیروهای ناظر سازمان‌ها حتی از قبل از انقلاب هم کمتر شده است، در حالی که جمعیت کشور دو برابر شده است، حال چه انتظاری دارید که یک دامپزشک در یک کشتارگاه عنوان کند که یک دام باید معدوم شود زیرا حقوق خود را از مدیر همان کشتارگاه می‌گیرد، بنابراین اگر 2 دام را معدوم کند از فردا عذر او را می‌خواهند، بنابراین باید برای افزایش تعداد ناظران و همچنین روند فعالیت آنان در کشور فکری شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه همایش ملی سلامت گفت: فقط 30 درصد مسئولیت سلامت کشور با وزارت بهداشت است اما همیشه، پاسخگوی حوزه سلامت وزیر بهداشت است، بنابراین وزارت جهاد کشاورزی در محصولات تولید شده خود از جمله محصولات پروتئینی، لبنی، میوه‌جات و سبزیجات، مسئول غذای سالم است.

شهریاری با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور نیز در این زمینه مسئولیت دارد، عنوان کرد: در صنایع غذایی نیز وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد ایران دخیل هستند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به برخی اختلاف نظرها میان سازمان‌های مسئول سلامت مواد غذایی گفت: درست است که بین سازمان‌هایی نظیر غذا و دارو، استاندارد و دامپزشکی برخی اختلاف نظرها وجود دارد اما به‌دلیل پاسخگو بودن وزارت بهداشت در عرصه سلامت مطابق قانون، باید سازمان غذا و دارو حرف آخر بزند. باید اعلام کننده سلامت مواد غذایی سازمان غذا و دارو باشد.

برای مشاهده اصل کاریکاتور به این اینجا مراجعه شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.