سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 14:02 - شنبه 12 اردیبهشت 1394

اصفهان؛

کشاورزان کشور به ۵ میلیون تن کود نیاز دارند

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اصفهان گفت: کود مصورفی کشاورزان کشور ۵ میلیون تن است

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، فریدون صفایی با اشاره به سابقه ۷۰ ساله شرکت خدمات حمایت کشاورزی کشور، بیان داشت: بیشترین فعالیت این سازمان در رابطه با توزیع کود‌های شیمیایی، بذر و نهال‌های اصلاح شده، سموم دفع نباتات، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی است.


وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر با توجه به سیاست کلان دولت بخشی از فعالیت‌های شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است، تاکید کرد: ورود کود‌های شیمیایی غیراستاندارد به بازار مصرف، علاوه بر آلودگی‌های زیست محیطی، ضرر‌های مادی زیادی را به کشاورزان وارد کرده است.

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اصفهان در خصوصمیزان کود مصرفی کشاورزان در کشور، بیان داشت: کود مصرفی کشاورزان در کل کشور ۵ میلیون تن است که شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کل کشور حدود ۴ میلیون تن از این کود را بین کشاورزان به عنوان کود یارانه‌دار توزیع می‌کند.

ویباتاکید بر اینکهکود مصرفی یارانه‌دار کشاورزان استان اصفهان ۱۴۰ هزار تن است، بیان داشت: هر کشاورز متناسب با حواله صادره از سوی جهاد کشاورزی امکان دریافت این میزان را از شرکت خدمات حمایتی کشاورزان استان دارد.

صفایی به سیاست‌های کلی و رویکرد‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزان استان اشاره کرد و افزود:استانداردهای مورد نظر این شرکت تعیین استاندارد و ضوابط مناسب برای تولید داخلی انواع کود شیمیایی، سموم دفع آفات گیاهی، حمایت از بخش تعاونی و خصوصی و مشارکت آنها در تولید بازاریابی و صادرات مازاد تولید داخلی انواع نهاده‌ها است.

وی با اشاره به کودهای مورد نیاز استان اصفهان در بخش کشاورزی و میزان یارانه این کودها، گفت: کودهای مصرفی استان اصفهان شامل کودهای شیمیایی ماکرو (ازته، فسفاته، پتاسه) و میکرو (روی، آهن، منیزیم، مس) است که ۳۵ تا ۴۵ درصد یارانه به آنان داده می‌شود.

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اصفهان به مشکلات مالی پیمانکاران توزیع نهاده‌ها اشاره کرد و بیان داشت:با هماهنگی صندوق حمایت از بخش کشاورزی تسهیلاتی برای پیمانکاران توزیع نهاده در نظر گرفته شده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.