سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 12:13 - شنبه 12 اردیبهشت 1394

خاطرات تدریس از زبان معلمان منطقه کویر:

45 کیلومتر پای پیاده تا دیدار فرشته های کوچک سرزمین هزار چشمه

دغدغه ی معلم همیشه این است که حیات بشری بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی بچرخد تا هیچ بیگانه ای مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن را پیدا نکند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا: معلمی شغل نیست بلکه ذوق و هنر است و طبق احادیث نقل شده از ائمه اطهار ارزشی بس والا دارد. در مکتب عشق می توان معلم را شمعی نامید که می سوزد تا پروانه ها از کلام گهربارش که حاوی نکته های مفید است، بهره مند شوند. گیرایی کلام معلم بسته به ارادت وی به کار و دانش آموزان است و به سبب ویژگی خستگی ناپذیر او می توان گفت ” معلمی شغل انبیاست”
در همین راستا خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا در برخی کلاس های درس حاضر شده و ضمن تبریک این روزبزرگ به معلمان از خاطرات و سوابق انها پرسید.
عباسعلی صادقی دارای 30 سال سابقه خدمت در رشته مدیریت آموزشی بهترین خاطره سالهای معلمی خود را روزهای اول استخدام و حاضر شدن در بین دانش آموزان ابتدایی در روستای رامشه و احمد آباد دانست و روزهای ماندن او و همکارانش در آن روستا شیرین ترین خاطرات خدمت او بود.

DSC05510

عباس صادقی دارای 20 سال سابقه تدریس در رشته علوم تجربی سالن حسن اباد از انتقالی به سرزمین پدریش به عنوان بهترین خاطره یاد کرد و افزود: بنده چندین سال در منطقه جی اصفهان بودم و بعد چند سال به شهر خودم منتقل شدم و از آنجا که مردم کویر مردمی خونگرم و خودجوش هستند برای بنده خدمت در منطقه خودم بهترین خاطره بود.

DSC05511

حسین شفیعی دبیر علوم اجتماعی دارای سابقه 24 سال در سمت دبیری ساکن شهر حسن آباد است و در پاسخی کوتاه همه دوران خدمت خود را خاطره خواند.

DSC05512

علی صادقی دبیر علوم اجتماعی دارای 28 سال سابقه تدریس ساکن شهر حسن آباد در گفتگوی کوتاه با خبرنگار از تصادفی که در جاده تیران و کرون رخ داد به عنوان خاطره ماندنی یاد کرد.
وی گفت: 6سال اول خدمتم در تیران و کرون بودم و از اصفهان تا تیران و کرون را با سرویس می رفتیم، یک روز مینی بوس در جاده واژگون شد و دندان هایم شکست. شاید این خاطره برای هر کسی درد اور است ولی ماندگاری این خاطره به جهت وقوع حادثه حین رفتن به کنار دانش اموزان عزیز برایم ماندنی شد.

DSC05514

مهدی صادقی رشته آموزش ابتدایی دارای 23 سال سابقه و هم اکنون مدیریت مدرسه ابتدایی شهید قیصری شهر حسن آباد هم از ابتکار مدرسه این چنین گقت: چند سال مدیر مدرسه ابتدایی روستای کوهان بودم روزی سرویس معلمان نیامده بود و در آن روز 5 پایه تحصیلی در کلاس حاضر شدند و جلسه ای با اولیا گذاشته بودیم به گونه ای که کسی از نیامدن معلمان با خبر نشد.

DSC05517

رضا صادقی بینا دارای 18 سال سابقه تدریس در رشته علوم تجربی اکن شهر حسن آباد بهترین خاطره را شناخت دانش آموزان با مواهب خدایی دانست و گفت: وقتی قسمت زیست شناسی علوم تجربی را تدریس می کنم دانش آموزان به نظم و قدرت خداوند پی برده و درس خداشناسی را خوب می فهمند در این مواقع خیلی خوشحال می شوم و همیشه در ذهن خودم و دانش آموزانم می ماند.

DSC05520

رضا منصوری دارای 21 سال سابقه تدریس رشته آموزش ابتدایی و کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی ساکن شهر حسن آباد از روزهای سرد زمستان سمیرم گفت و با توجه به اهمیت خدمت به دانش آموزان اظهار کرد: بنده حدود 6 سال در روستای آغداش سمیرم تدریس داشتم یک روز زمستانی که از حسن آباد به سمیرم حرکت کردم زمین سفید پوش بود و مجبور شدم تا 16 کیلومتر را پیاده به سمت کلاس روم و روز بعد هم تکرار این ماجرا ولی با 45 کیلومتر بود که شیرینی این خستگی دیدن دانش آموزان منتظر معلم برایم همیشه ماندگار است.

DSC05522
غلامحسین صادقی دارای 23 سال سابقه تدریس در رشته آموزش ابتدایی و محمود شفیعی دارای 18 سال سابقه تدریس در رشته علوم اجتماعی ساکن شهر حسن آباد بهترین خاطره را همان روزهای اول تدریس خود می دانند.


مرضیه بیگی دارای 21 سال سابقه خدمت در پست مدیریت رشته آموزش ابتدایی به همراه همسرش در یک روز استخدام و در یک روز بازنشته شدند و این خاطره زوج فرهنگی است.

DSC05528
مریم اسادات فاطمی دارای 15 سال سابقه تدریس در رشته الهیات ساکن شهر حسن اباد گفت: بین فرهنگیان منطقه جهت اعزام به زیارت خانه خدا قرعه کشی شد و در قرعه کشی برنده شدم و این خاطره ای ماندگار برای بنده بود.

DSC05531

فرزانه کاظمی دارای 3 سال سابقه در رشته تربیت بدنی ساکن اصفهان در پاسخ به خاطره گویی معلمان گفت: جوانترین دبیر تربیت بدنی روزی در بین دانش آموزان بودم بعلت هم قدی با آنها مدیر با لحن تندی گفت بیا برید کلاس وقتی مرا دید متعجب شد این بهترین خاطره من بود.

DSC05532
بتول جمشیدی دارای 9 سال سابقه تدریس در رشته هنر ساکن اصفهان دعای معلم دوران دبیرستانش برایش خاطره شد زیرا معلم برایش ارزوی حضور در بین دانش آموزان و قرار گرفتن در سمت معلمی را کرد.

DSC05629
ندا براهیمی دارای 5 سال سابقه تدریس رشته ادبیات فارسی هم اکنون مدیریت یکی از مدارس منطقه را عهده دار است و تدریس در کلاس برایش بهترین خاطره بود زیرا زندگی و شیرینی ان را در خدمت به دانش آموزان می دانست.

DSC05630

3 نظر در مورد “45 کیلومتر پای پیاده تا دیدار فرشته های کوچک سرزمین هزار چشمه”

  1. شهروند حسن آبادی گفت:

    سلام بر سنگرداران تعلیم و تربیت روزتان مبارک باد انشاالله همیشه پیروز و سر بلند باشید

  2. ابراهیم گفت:

    روزمعلم بر تمام معلمان مبارک باد امیدواریم معلمان بتوانند اخلاق و فرهنک را در جامعه گسترش دهند

  3. قاسمی گفت:

    باتشکر و خداقوت از استادگرامی آقای رضا منصوری

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.