سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:02 - شنبه 12 اردیبهشت 1394

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته‌ بزرگداشت «مقام معلم»

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته‌ی بزرگداشت « مقام معلم» در اردیبهشت سال 94 پیامی صادر کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از راه دانا، در پیام دکتر علی اصغر فانی آمده است: «همنوا با بهار زیبای طبیعت، بار دیگر تلألؤ چشم نواز « مقام معلم» با یادبود ارزنده‌ی استاد اندیشمند، شهید مرتضی مطهری، افق زیبا و بیکران آموزش و پرورش نسل سرفراز کشور را روشنی می‌بخشد. درود بر شما معلمان عزیزی که قهرمانان این کسوت شکوهمند و بهار آفرینان تعلیم و تربیت کشورید. شما عزیزانی که برازندگی‌ها و افتخارات آینده‌ی کشور را بر دیباچه‌ی قاموس تاریخ می‌نگارید و با تقدیم مرواریدهای دین و دانش که در صدف مهربانی‌ جان پاکتان، از چشمه سار زلال معرفت حق به ودیعه گرفته‌اید، با دلی دریایی و دمی مسیحایی ، پرچمداران پیشرفت و تعالی کشور را تا قله‌های دین و دانایی همراهی می‌کنید.

 

شما معلمان فرهیخته، امانتداران جان پاک انسانید و با دین و دانش خود، هنرمندانه و عاشقانه، جان‌ها را صفا می‌بخشید و با پرورش اندیشه‌های نونهالان، پایان جهل را نشانه‌ می‌گیرید و از لوح کلاس درس تا لوح هستی، پیامبرگونه به‌پیش می‌روید.

 

در این ایام بس فرخنده‌ی ماه رجب و تقارن سیزدهم رجب و ولادت بزرگ معلم تاریخ امام علی علیه السلام با دوازدهم اردیبهشت ماه ،که از سویی عطر عبادت و خدمت در هم آمیخته است و از سوی دیگر دولت و ملت به فرمان رهبر فرزانه‌ی خویش، نوای همدلی و همزبانی سازکرده‌اند، ضمن گرامیداشت هفته‌ی معلم، صمیمانه ترین سپاس‌ها را به مناسبت تلاش اندیشمندانه، خالصانه و عاشقانه‌ی تان در جهت هدایت نسل جوان تقدیم می‌دارم .

 

در این مقطع حساس از تاریخ تربیت دینی کشور که فصلی ممتاز خواهد بود و از آنجاکه جامعه، تلاش فرهنگیان گرامی کشور را قدر می‌داند و بر کرامت نفس و سلامت قلب و روح و جایگاه و منزلت رفیع معلم گواهی می‌دهد، امیدوارم با اتکا به الطاف بیکران الهی و تحت توجهات حضرت‌ ولی‌عصر(عج)، همانگونه که مدیران دستگاه عظیم آموزش و پرورش علاوه بر تأمین تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز مدارس کشور، تلاش برای رفع مشکلات معیشتی معلمان و ارتقای دانش و مهارت های حرفه‌ای آنان را سرلوحه‌ی همت خویش قرار داده‌اند، شاهد همنوایی و همراهی روزافزون یکایک ملت شریف ایران و اهتمام ویژه‌ی مسؤولان ارجمند کشور در جهت تحقق اهداف مقدس آموزش و پرورش فرزندان عزیز میهن اسلامی خود باشیم».

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.