سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 16:44 - جمعه 11 اردیبهشت 1394

امام جمعه موقت شهر هرند:

معلمان قدر و منزلت بالایی دارند

امام جمعه شهر هرند گفت: مسئولین تا حد توان باید به این قشر فداکار وزحمت کش خدمت کنند واین قشر هم باید قدر و منزلت خود را بدانند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی ستاد نماز جمعه شهر هرند: حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن نیکو کلام امام جمعه موقت در خطبه‌های اول نماز جمعه امروز شهر هرند طی سخنانی با اشاره به خطبه 198 حضرت علی(ع) گفت تقوا شفای جان وجسم است وکسی که اهل تقوا باشد هم روح او دارو دارد وهم جسم اوشفا پذیر است.

نیکوکلام درقسمتی از سخنان خود گفت حضرت امام علی(ع) در اسلام نقش بسزای دارد واگر کسی او را از اسلام جدا بداند اسلامی نخواهد ماند واکمال دین به وجود امیر المومنین حضرت علی (ع) است وتوجه واقعی با اعتقاد به ولایت حضرت علی (ع)واولاد ایشان تحقق پذیر است .

خطیب جمعه هرند در خطبه دوم خود با اشاره به مناسبتها 12 اردیبهشت روز ولادت با سعادت حضرت امیر المومنین امام علی (ع)رابه مسلمان جهان تبریک وتهنیت عرض نمود وگفت بزرگترین سعادتی که نصیب آقا امیر المومنین شد ولادت وشهادت ایشان در خانه خدا بود وخوش به حا ل پدرانی که به حق روز ولادت ایشان را به عنوان روز پدربدانند وسعی کنند حقی که فرزندان به گردن دارند را اداءکنند.

وی با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری وروز معلم این روز را به معلمین زحمت کش ودلسوز تبریک عرض نمود وبیان کرد که مسئولین تا حد توان باید به این قشر فداکار وزحمت کش خدمت کنند واین قشر هم باید قدر و منزلت خود را بدانند .و مسئولیت بزرگی برعهد انها نهاد شده است وتنها به درس دادن به دانش آموزان اکتفا نکنند ومواظب اخلاق ورفتار وتربیت دانش آموزان باشند.

امام جمعه هرند توصیه کرد دولت با سازمانها ونهادها همدل وهم زبان باشد.مخصوصا نیروی انتظامی تا این سازمان زحمتکش بتواند جلوی قاچاق را درکشور بگیرد .

وی گفت مسئولین باید به توصیه های وسخنان گوهر بار مقام معظم رهبری گوش فرادهند وبیشتر تولیدات داخلی را مورد حمایت قرا دهند تا اقتصاد کشور رونق بگیرد ومردم بیشتر از تولیدات داخل کشور استفاده نمایند تا باعث تعطیل شدن بنگاهای کوچک نشود وجوانان بیکار نگردند .

نیکو کلام گفت جوانان دلاور وغیور ایران هر زمانی که اراده نموده اند به هرچیزی که خواستند رسیده اند ومی توانند به چیزهای ودرجات بالا تری دست پیدا کنند واین جوانان را باید حمایت وپشتیبانی کرد.

همچنین در پایان نماز جمعه به مناسبت میلاد فرخنده حضرت امام علی (ع) مداح اهل بیت کنعانی در وصف ان حضرت به مد یح سرای پرداخت

 

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.