سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 10:56 - جمعه 11 اردیبهشت 1394

حجت‌الاسلام قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان شد

مراسم تودیع و معارفه رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، شعبه اصفهان ظهر امروز با حضور رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شده و در این مراسم حجت‌الاسلام قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان شد.

به گزارش اصفهان شرق: مراسم تودیع و معارفه رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، شعبه اصفهان با حضور حجت الاسلام واعظی، رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و جمعی از طلاب و بزرگان حوزه علمیه اصفهان و قم ظهر امروز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد، امام جمعه اصفهان با تبریک میلاد امام جواد(ع) و اعیاد پیش رو در ماه رجب اظهار داشت: مومن باید بداند که بسیاری از داشته‌هایش توفیق الهی بوده که دست انسان نیست و کار خدا است و برای مثال این که در زمان حال به دنیا آمدیم که زیر سایه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری زندگی می‌کنیم جز توفیقات الهی است و اگر تلاش نکرده تا به موفقیت برسیم در قسمت‌های دیگر زندگی دچار خسران می‌شویم.

وی تصریح کرد: مومن باید واعظ نفس باشد و همچنین اگر کسی او را نصیحت کرد باید پذیرفته و برای داشتن تقوا تلاش کند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به تغییر در مدیریت ارشاد و دفتر تبلیغات اصفهان بیان کرد: همواره نگران بودم که اگر آقای قطبی را از اداره ارشاد اصفهان بردارند باید چه کسی را به جای ایشان بر سر کار بگذارند و با توجه به این که عقیده دارم باید ارشاد اسلامی در اختیار روحانیت باشد بنابراین وجود آقای ارزانی در سمت مدیر کل ارشاد را مناسب می‌بینم و از این جابه‌جایی مدیران دفتر تبلیغات اصفهان با اداره کل ارشاد بسیار خرسند هستم.

پس از سخنرانی آیت‌الله طباطبائی‌نژاد؛ حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، رئیس سابق دفتر تبلیغات اصفهان با بیان اینکه تا روزهای ابتدایی فروردین نیز نمی‌دانستم که قرار است از دفتر تبلیغات بیرون آمده و مدیر کل ارشاد شوم، خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات خانه نخست من بوده و من در 17 سال گذشته در اینجا فعالیت کردم و 6 سال است که رئیس آن شدم.

وی با اشاره به اینکه دفتر تبلیغات یکی از نهادهایی است که تمام اعضای هیئت امنای آن توسط مقام معظم رهبری انتخاب می‌شوند، اظهار داشت: در این 6 سال ارتقای علمی و پژوهشی در دفتر تبلیغات اصفهان انجام شده و 15 نفر از همکاران یا دکتری داشته و یا دانشجوی دکتری هستند و 40 نفر نیز سطح 3 حوزه و معادل فوق لیسانس و مابقی کارشناس هستند.

حجت الاسلام محمد قطبی، رئیس دفتر تبلیغات حوزه قم شعبه اصفهان با بیان اینکه 10 سال در بخش‌های مختلفی از دفتر تبلیغات کار کردم، تصریح کرد: فعالیت‌های دفتر تبلیغات در راستای رشد جامعه بوده و مقام معظم رهبری از این نهاد به عنوان نماد روشنفکری حوزه یاد کردند.

وی افزود: شعار من در مسئولیت جدید، تثبیت آنچه بوده و تعالی فرهنگ و معنویت جامعه است که باید همه برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

به گزارش تسنیم، در این مراسم حکم ریاست دفتر تبلیغات قم شعبه اصفهان توسط حجت الاسلام واعظی به حجت الاسلام قطبی داده شد و از زحمات حجت الاسلام ارزانی نیز تقدیر به عمل آمد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.