سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:08 - جمعه 11 اردیبهشت 1394

مدیر تصفیه خانه باباشیخعلی:

یک لیتر آب غیراستاندارد از تصفیه‌خانه باباشیخعلی خارج نشده است

مدیر تصفیه خانه بزرگ اصفهان گفت: تاکنون یک لیتر آب غیراستاندارد از تصفیه خانه باباشیخعلی به سمت خانه‌های مردم روانه نشده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از  ایمنا، محسن معمارزاده در حاشیه بازدید خبرنگاران و هنرمندان سراسر کشور از تصفیه خانه بزرگ آب اصفهان که در جریان برگزاری دومین جشنواره ملی جلوه‌های آب برگزار شد با اشاره به راه اندازی تصفیه خانه اصفهان از سال ۶۸ تاکنون، اظهار داشت: فاز اول این تصفیه خانه در سال ۶۸ با ورودی ۵ متر مکعب بر ثانیه به بهره‌برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب اصفهان در سال ۸۶ و با ظرفیت ورودی ۷.۵ متر مکعب بر ثانیه راه اندازی شده است، افزود: در این تصفیه خانه آب به دو روش فیزیکی و شیمیایی تصفیه می‌شود.
مدیر تصفیه خانه بزرگ اصفهان با اشاره به مراحل تصفیه آب در این تصفیه خانه، اظهار داشت: آشغالگیری، تزریق و اختلاط مواد منعقد کننده، گندزدایی با ازن، دو مرحله ته نشینی و فیلتراسیون و ضد عفونی با کلر از مراحل تصفیه آب در این تصفیه خانه است که فعالیت‌های صورت گرفته برابر با آخرین استانداردهای روز دنیاست.
وی با بیان اینکه از آب تصفیه شده در تصفیه خانه بزرگ آب اصفهان ۵۵ هزار و ۳۰۰ روستا با جمعیت تقریبی ۴ میلیون نفر مشروب می‌شوند، گفت: بیش از ۲۷ سال است که در این تصفیه خانه مشغول فعالیت هستم و قسم می خورم تاکنون یک لیتر آب غیر استاندارد از این تصفیه خانه به سمت خانه‌های مردم روانه نشده است.
معمار زاده فاصله سد چم آسمان تا تصفیه خانه بزرگ اصفهان را ۸ کیلومتر عنوان کرد و افزود: به دلیل اختلاف ارتفاع سد تا این تصفیه خانه برخلاف بسیاری از تصفیه خانه ها آب به بالا پمپاژ نمی‌شود و این امتیاز بزرگی برای این تصفیه خانه است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.