سرویس: تولیدی » خبر پوششی 17:28 - پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394

فرماندار در همایش شوراهای بخش های پنج گانه شرق اصفهان:

قانون رضایت افراد زیاده خواه را برآورده نخواهد کرد/ در توزیع آب به حق خود قانع باشیم

فرماندار شهرستان اصفهان در همایش شوراهای بخش های پنج گانه شرق اصفهان گفت: قانون رضایت افراد زیاده خواه با خواسته های غیر قانونی را برآورده نخواهد کرد

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی: فضل الله کفیل در همایش شوراهای بخش های جلگه، بن رود، کوهپایه، جرقویه سفلی و علیا که در محل امامزاده طالجرد شهر اژیه برگزار شد، شعار سال 94 را باعث انسجام و یکرنگی جامعه دانست و اظهار کرد: اگر مردم جامعه پشت سر دولتمردان باشند، تمرکز قدرت برای دفاع از حقوق مردم را به دنبال خواهد داشت و در کنار اختلاف سلایق، همدلی و همزبانی دولت و ملت باعث پیشرفت جامعه می شود.
فرماندار اصفهان با توجه به اینکه 45 درصد جمعیت استان در شهرستان اصفهان قرار دارد، به درصد بالای شورای شهرستان اشاره و گفت: شورا یکی از معیارهای مردم سالاری دینی است و جمهوری اسلامی یعنی مردم نقش اصلی را در چهار انتخابات مهم کشوری بر عهده دارند و نظر آنها چهار رکن حاکمیت کشوری را تشکیل می دهد.
وی با ذکر جایگاه شورا در آموزه های دینی تصریح کرد: شورا باید مجری قانون در جهت تسهیل امور باشد و رضایت مردم را در نظر گیرد نه اینکه با وضع برخی ضد قانونی ها باعث تعطیلی کارها شود.
کفیل با توجه به این مطلب که قانون رضایت افرادی که خواسته های غیر قانونی دارند براورده نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: وقتی تعارض بین منفعت شخصی و مصلحت عمومی در میان باشد، شورا باید مصلحت عمومی را در نظر بگیرد و از تخطی از قانون که به واسطه عدم قدرت” نه ” گفتن است، جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه شان شورا نظارت و دهیاری مجری تصمیمات شوراست، اذعان کرد: شیرینی کار شورا باید با نظارت و پرهیز از دخالت به کام مردم برسد و با توجه قرار دادن مسائل فرهنگی حول محور نشاط و شادابی برای روستا حرکت کند.
فرماندار شهرستان اصفهان در ادامه به ذکر پیگیری ها در خصوص آزاد سازی آب پرداخت و گفت: امیدواریم پیگیری ها در خصوص مسائل زاینده رود به گونه ای باشد که رودخانه فصلی زاینده رود به رودخانه ای دائمی تبدیل شود.
وی قانع بودن به حقوق فردی را از عوامل پیشگیری از مشکلات توزیع آب مطرح و افزود: طبق توافقات انجام شده آب خوبی رهاسازی شد و اگر فردی زیاده بر حق مصرف کند، حق الناس است و موجب ناسپاسی به درگاه خدا و ضایع کردن حقوق دیگران است.
کفیل از کشاورزان خواست تا بحث زکات را جدی بگیرند تا نعمت خداوند شامل حال همگان شود.
وی در بخش پایانی صحبت های خود با توجه به وجود معادن در شرق اصفهان متذکر شد: طی مکاتبه با استاندار اصفهان مقرر شد که بتوان بر اساس اولویت، معادن را به مردم بومی مناطق اختصاص داد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.