سرویس: سیاسی » بین الملل 02:01 - یکشنبه 03 آذر 1392

برگ آخر مذاکرات ژنو 3

مذاکرات ایران و گروه 1+5 هر چند دارای تکاپوی بسیاری در بین کشورها شده است اما سنگ هایی که از طرف مخالفان به روی میز انداخته می شود نشان از عدم قبول غنی سازی ماست.

13920705000006_PhotoA

به گزارش اصفهان شرق: سومین دوره از مذاکرات جدید در روز چهارشنبه ۲۹ آبان آغاز شد. مذاکراتی که در آن ظریف ریاست تیم مذاکره کننده ایران و سید عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی را به عهده دارند. در ابتدای ورود به دوره ی سومین عراقچی اعلام کرد که باید مسایلی روشن و دوباره اعتماد نسبت به روند مذاکرات موجود ایجاد شود تا بتوانیم وارد نگارش متن و پیش نویس شویم .

حال بعد از صحبت های یک مقام اسرائیلی که  در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» مطرح شد، قرار بر این شد که در توافق میان ایران و گروه 1+5 به «حق غنی‌سازی» اشاره‌ای نشود.

این بار عراقچی هم بیان نمود: توافقی که در آن حق غنی‌سازی نباشد مورد توافق ما نخواهد بود.

وی درباره زمان برگزاری این مذاکرات تصریح کرد: مذاکرات از فردا به بعد نخواهد بود.

این حرکات از صهونیسم و کشور های اروپایی جای تعجب ندارد زیرا در دور دوم هم سنگی بزرگ از آسمان فرانسه بر روی میز مذاکره افتاد. این در حالی است که ایران هم ایران قدرتمند امروز است و سنگ را به راحتی و تدابیر خاص بر می دارد تا گزندی به آن وارد نشود.

جمهوری اسلامی ایران همواره بر پایبندی خود به ان‌پی‌تی تاکید کرده اما طرف‌های غربی بر شفاف نبودن برنامه هسته‌ای ایران اصرار دارند. ایران در حالی به تلاش برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای متهم می‌شود که رژیم صهیونیستی به‌عنوان تنها رژیم دارنده سلاح‌های اتمی در خاورمیانه، هنوز به معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی نپیوسته و برای پیوستن به آن با هیچ‌گونه فشاری هم مواجه نیست.

حال بعد از 5 روز رفت و آمد نشست سه جانبه محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و جان کری وزیر خارجه آمریکا لحظاتی پیش به پایان رسید.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.