سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:13 - پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394

معاون دفتر امور روستایی استانداری اصفهان:

تسهیلات کم‌بهره برای ایجاد اشتغال در روستاهای اصفهان پرداخت می‌شود

معاون دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: در راستای ایجاد اشتغال وام‌های کم بهره به افرادی که قصد تشکیل تعاونی را دارند، برای ایجاد اشتغال در روستاهای سطح استان پرداخت می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ فار عرب با بیان اینکه در قانون اساسی تأکید مکرر بر امر شوراها و مشورت شده، اظهار داشت: دولت بخش عمده‌ای از وظایف خود را در شهرها و روستاها به مردم واگذار کرده و این مسئله نتایج خوبی را در برداشته و امیدواریم که امسال هم با برنامه‌ریزی‌های خوبی که صورت می‌گیرد این تعامل ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری، افزود: ایجاد فضای همدلی و همزبانی در ارتباط بین شوراهای اسلامی، شهرداری، دهیاری و سایر مسئولان و ایجاد بستر مناسب بین مردم و مسئولان برای برقراری شعار سال مهم است.

معاون دفتر امور روستایی استانداری اصفهان با اشاره به وجود اختلاف بین اعضای شورا‌های روستا با دهیاران در روستاهای شهرستان‌ها، گفت: وجود همدلی و همزبانی در بین اعضای شوراهای روستایی در شهرضا سبب شده که کمترین اختلاف در این شهرستان در بین اعضا و دهیاران باشد.

وی با بیان اینکه انضباط مالی بسیار مهم است، بیان کرد: شوراها نباید در امور مالی و اجرایی ورود پیدا کنند، شوراها حق دارند نظارت کنند ولی در اجرا حق ورود ندارند.

عرب با تأکید بر اینکه شغل‌های وابسته به صنایع دستی را باید در روستاهای شهرستان اجرایی کنیم، تصریح کرد: باید در روستاها طرح‌های اشتغالزایی ایجاد کرد تا از مهاجرت آنها به شهر جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: در راستای ایجاد اشتغال وام‌های کم بهره به افرادی که قصد تشکیل تعاونی را دارند پرداخت می‌شود تا در روستاها اشتغال ایجاد کنند.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.