سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:11 - چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394

یونسی: روحانی مجری قانون است نه اسلام!

جدیدترین “اظهارات نسنجیده”آقای مشاور/ عزمی که برای مقابله با یونسی جزم نیست

مماشات بیش از اندازه دولت با یونسی هیچ گونه توجیه منطقی و دلیل عقلی نداشته است و دولت باید به این نکته توجه کند که این اظهارات نسنجیده روزی گریبان دولت را هم گرفته و ممکن است حاشیه های زیادی برای دولت اینجاد کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از راه دانا، در حالی که روحانی طی چند روز گذشته اظهاراتی درباره عملکرد ناجا به زبان آورده است، مشاوران وی برای توضیح و توجیه این اظهارات، به بیان اظهارات شاذتری پرداختند.

در همین راستا، یونسی روز گذشته بعد از ابلاغ سلام رئیس دولت یازدهم به مردم گراش می خواست به توضیح درخصوص سخنان چند روز قبل رئیس جمهور در جمع فرماندهان نیروی انتظامی بپردازد، گفت: رییس جمهور گفتند پلیس مجری قانون است نه مجری اسلام، این عبارت ممکن است برای بعضی ها سنگین باشد و سوءتفاهم ایجاد کند. اما توضیح این جمله رییس جمهور این است که وظایف در کشور تقسیم شده و خود رییس جمهور به عنوان رییس جمهور و نه به عنوان یک روحانی مجری اسلام نیست، بلکه مجری قانون اساسی است.

این اظهارات در راستای پروژه جدایی دین از سیاست است که از سال ها پیش از سوی سیاستمداران سکولار و لیبرال رقم خورده است؛ این در حالی است که این اصل از ابتدا با آرمان های انقلاب اسلامی و امام خمینی در تضاد بوده است.

یونسی پیش از این هم اظهارات عجیب دیگری را در کارنامه خود ثبت کرده است که می توان به اظهارات تفرقه افکن وی در خصوص تشکیل امپراتوری اشاره کرده که گفته بود: «ایران امروز امپراتوری شده است همان طور که در طول تاریخ امپراطوری بوده است و پایتخت کنونی آن بغداد است. بغداد هم اکنون همانند گذشته مرکز تمدن، فرهنگ و هویت ما است».

در این میان بسیاری از رسانه‌های اپوزیسیون و ضد نظام با استقبال گسترده از سخنان یونسی نسبت به انتقادهای منتقدان یونسی در ایران هم واکنش نشان داده و به جهت گیری های خاص خود به دفاع از یونسی و اظهارات وی پرداختند.

این اظهارات خوشحالی صهیونیست ها را در پی داشت؛ چرا که توانستند مانور زیادی روی این اظهارات بدهند و از این طریق سیاست‌های خصمانه خود علیه ایران را در طول سال‌های گذشته توجیه کنند.

اظهارات دیگر یونسی در خصوص اقلیت های کشور، شیر و خورشید، تحریف سخنان امام خمینی(ره)، شکل گیری داعش داخلی و … از جمله اظهارات تفرقه برانگیز یونسی هستند.

 

وی پیش از این نیز اظهارات حاشیه ساز دیگری هم داشت که می توانید اظهارات حاشیه ساز یونسی را در اینجا و اینجا ببینید.

تا کنون اظهارات یونسی به عنوان یک مقام دولتی هم ملی گرایانه، توسعه طلبانه، تحریک آمیز و برای آزادیخواهان و مبارزان شیعه در منطقه خطرناک بوده است.

تا کنون واکنش های زیادی به اظهارات نسنجیده یونسی صورت گرفت و حتی نمایندگان مجلس پس از عدم موضع گیری دولت در این خصوص از وی شکایت کردند.

به نظر نمایندگان این سخنان یونسی امنیت کشور را به خطر انداخته و نه تنها موجب وحدت نشده، بلکه تحریف‌های وی موجب تفرقه میان قومیت های مختلف کشور و از طرف دیگر جدایی ملت ایران از سایر ملت‌ها می شود.

هرچند در طی ماه های گذشته دولت به یونسی به خاطر این اظهارات نسنجیده وی هیچ گونه تذکری نداد و بی تفاوت از کنار این اظهارات تفرقه برانگیز گذشت، اما دادگاه ویژه روحانیت در این خصوص موضع گرفته و یونسی را احضار کرد.

حجت‌الاسلام محمد موحد رئیس دادگاه انقلاب تهران، اظهار داشت: در پی اظهارات آقای یونسی که در روزنامه‌ها و رسانه‌ها نیز پخش شد، گزارش‌های مختلفی از سوی دادستانی عمومی تهران و مراجع امنیتی ارجاع شد.

وی ادامه داد: با توجه به وصول این گزارش‌ها، آقای یونسی به دادسرای ویژه روحانیت احضار شدند، تحقیقات لازم انجام و اظهارات ایشان استماع شد.

موحد با بیان اینکه قرار تأمین برای وی صادر شده است گفت: اما هنوز پرونده به دادگاه ارجاع نشده است و بعد از طی فرآیند لازم ارسال می‌شود.

رئیس دادگاه انقلاب، اتهام یونسی را اظهارات خلاف امنیت ملی عنوان کرد.

یونسی که تا کنون در این خصوص صحبتی نداشته است، به طوری که طی در پاسخ به سوال تیتر یک مبنی بر اینکه آیا دادگاه ویژه روحانیت در خصوص برخی اظهارات وی در مورد عراق تشکیل خواهد شد یا نه؟ با عصبانیت اظهار داشت، چنین سوال سیاسی و هرچه که در این زمینه باشد به هیچ عنوان پاسخ نخواهم داد.

آنچه که مسلم است مماشات بیش از اندازه دولت با یونسی هیچ گونه توجیه منطقی و دلیل عقلی نداشته است و دولت باید به این نکته توجه کند که این اظهارات نسنجیده روزی گریبان دولت را هم گرفته و ممکن است حاشیه های زیادی برای دولت ایجاد کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.