سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 09:11 - چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394

همسفر یک روز کاری با شورای شهر نصرآباد بودیم:

پیگیری وعده نمایندگان مجلس به عشایر شهرش تا حل مشکل بیمار صعب العلاج

روز شورا بهانه ای شد تا همسفر عضو شورای شهر نصرآباد شویم و از نزدیک با فعالیت این قشر خدوم و مردمی آشنا شویم.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی: سطح توقع شهروندان از شورا و نگاه پر مخاطب به صحبت های این قشر مردمی طی سال های متمادی ذهنم را چنان به خود درگیر کرد که فکر با شورا بودن را برای لحظه ای در سرم پروراند.
ساعت ها بود با خود فکر کردم که از چه بابی می توان زندگی یک عضو شورا را به تصویر کشید تا به وضوح عوامل گیرایی سخنان اعضای شورا در بین مردم روستا و شهر مشاهده کرد.
روزهای تقویم روز 9 اردیبهشت را نوید میداد و روز شورا بهانه ای شد تا طی تماس تلفنی با شورای فعال شهری از شرق اصفهان، وقتی یک روزه را از وی گرفته و ساعت ها در کنارش کسب تجربه کنیم.
ولی الله عرب مختاری از شوراهای پرکار و فعالی بود که طی یک سال اخیر با وی آشنا شدم و حس درد و رنج مردم و قدم های خالصش را هیچ گاه از خاطر نخواهم برد.
وی خود از عشایر جرقویه سفلی بود و پشتکار در مراحل زندگیش از وی به عنوان داشنجو، اهل قلم، محقق و مدیر و خدمتگذار مردم ساخت.

Vater-Mark-(2)54545

*همراه با وی شدیم از صبح کاری تا سلام شبانه به خانواده

بعد از نماز و نیایش به سبب بار معنوی و همچنین نشاط روحی با وی بر سر سفره صبحانه نشستیم تا به گفته حاچ ولی از کم حوصله گی های کاری، بداخلاقی و کم کاری های طول روز بکاهیم.
جالب این بود که عضو شورا و کارمند بخشداری در ابتدای سفر روزانه خود با وسایل عبوری قصد حرکت به اصفهان را داشت و ما هم به سبب قرار روزانه و صد البته با مشقت، همسفر وی شدیم و طی سوالات مکرر در طول مسیر، وی دلیل عدم وسیله شخصی را نداشتن بودجه کافی برای خرید خودرو عنوان کرد.

111

* دفتر یکی از نمایندگان مجلس ابتدای سفر به شهر اصفهان
رفتن به دفتر یکی از نمایندگان محترم مجلس برای پیگیری نتیجه مکاتبات صورت گرفته برای بر قراری بیمه چند نفر از مدیران مسوول و کتابداران کانون های مساجد بخش که اخیرا قطع شده است از اهداف حضور حاج ولی به دفتر نماینده بود و به علت داشتن مسوولیت کانون های فرهنگی هنری مساجد بخش و دریافت جوابیه مکاتبات مردم با این نماینده از عوامل حضور عنوان می شد.
به راستی مشکلات پیگیری لازم را نیاز دارد و پیگیری های این عضو شورا در دفتر نماینده برایم قابل تامل بود.
* دبستان عشایری ارشاد در نگاه حاچ ولی لله عرب مختاری
حاج ولی رئیس انجمن اولیا و مربیان دبستان عشایری ارشاد است و مراجعه به فروشگاه محصولات فرهنگی ثامن برای تهیه قرآن جهت اهدا به دانش آموزان کلاس سوم در جشن قرآن از دیگر اقدامات وی در این سفر بود.
عشایری که همیشه در صحنه بودند و امروز به وضوح مشاهده کردم که فردی از دل خانه های عشایری، دلسوزانه برایشان قدم بر می دارد.

Vater-Mark-(2)6777
*مسافران نیازمند احداث جایگاه CNG
تماس با آقای شهردار و سرمایه گذار برای مراجعه به شرکت نفت و هماهنگی لازم برای احداث جایگاه CNG با توجه به موقعیت شهر و نیاز مبرم اهالی و مسافران از موارد کاری قبل از ظهر این عضو شورا بود زیرا از نزدیک با مشکلات سوخت در کویر جرقویه و حمل و نقل مردم این دیار اشنا بود.
نماینده شورای اسلامی شهرستان در هیات سه نفره نظارت بر سمن ها در ادامه مراجعه ای به فرمانداری و شرکت در جلسه هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد شهرستان داشت و بعد از وقفه ای کوتاه پشت اتاق جلسه، همراه دوباره وی در شهر اصفهان بودم.
*بنی ادم اعضای یکدیگرند
تماس و پیگیری برای هماهنگی با پزشک برای درمان یک بیمار صعب الاعلاج از اقدامات بشر دوستانه او بود که برای لحظه ای فکرم را به مشغله های روزانه و غافل شدن از حال و روز بیماران شهر و روستای زندگیم انداخت.
خیلی جالب بود که در کنار همه کارهای اداری، این حس همراه وی در این سفر بود و با جدیت، درمان بیمار مذکور را دنبال می کرد.

 

*کارهای فرهنگی عضو شورا
مدیر مسوول کانون فرهنگی هنری انتظار نصرآباد درادامه مراجعه به یکی از شعب بانک تجارت برای دریافت وجهی که از طرف دبیرخانه کانون های مساجد به حساب کانون واریز شده است برای پرداخت بدهی ها و هزینه ها را در دستور کار خود قرار داد و پس از آن به واسطه اینکه نماینده شعبه مزبور بود، مراجعه ای به شعبه استانی یکی از مراکز فرهنگی برای درافت بسته های فرهنگی اعتکاف داشت.

4444
*نهار و نماز در حاشیه زاینده رود
با اینکه همسفر اقای عرب مختاری بودم ولی به شدت خسته شدم و این در حالی بود که وی با لبخندی در کنار ادای نماز و نهار تمام خستگی نیم روزه خود را به در کرد.
کمی استراحت در کنار زاینده رود که امروز پرآب بود خستگی را کمی کاهش داد ولی بعد از کمی استراحت با ذکر یاعلی، نیم روز دوم ما با وی اغاز شد.
مراجعه به فروشگاه شرکت تعاونی برای خرید برخی ما یحتاج زندگی و رفتن به شهرداری و دیدار شهردار و پرسنل از دیگر اقدامات وی در ابتدای بعد از ظهر بود.
*اینجا نصرآباد جرقویه سفلی است
حاچ ولی در ابتدای ورود به شهر و پس از دیدار از شهردار اقدام به تهیه پیش نویس اطلاعیه دیدار مردمی و جلسه پرسش و پاسخ شورا و شهردار کرد و پس از ان به طرف مسجد درحال احداث امام جعفر صادق علیه السلام که به علت قرار گرفتن در طرح گذر 30 متری در محل دیگری در حال ساخت است، رفت و پس از ان از ساختمان آتش نشانی که در مراحل و تکمیل و نازک کاری بود، جایگاه سوخت و بررسی نحوه رفع مشکلات ترافیکی و پروژه احداث میدان ورودی شهر از سمت محمدآباد بازدید کرد.
عضو شورای شهر در ادامه مسیر تا منزل هماهنگی های تلفنی برای جمع آوری زکات برای تکمیل ساختمان مسجد، مهدیه و مجموعه فرهنگی سید الشهداء علیه السلام داشت تا ثانیه ای از وقت ارزشمندش به بیهودگی نگذرد.

Vater-Mark-(2)7877

*سومین گذر از سفر یک روزه خبرنگار با عضو شورا
پس از طی تقریبا 12 ساعت کاری با خستگی که به سختی در ظاهر حاج ولی دیده می شد به منزلش در شهر نصرآباد رسیدیم و در این میان مراجعات مردمی و جوابگویی اش به مردم، از اقدامات کاری عضو شورا در منزل بود.
پس از نماز مغرب و عشا در مسجد محل، انجام چند مورد مکاتبه برای افرادی که نیاز به نامه داشتند، تهیه و تایپ و طراحی مسابقه و دعوت نامه برای مراسم جشن میلاد امام علی علیه السلام و بزرگداشت مقام معلم به سبب عضویت در ستاد اقامه نماز جمعه از دیگر اقدامات وی بود.
حاج ولی الله عرب مختار عضو شورای شهر نصرآباد خبرنگار اصفهان شرق بود و پس از چند ساعتی در کنار خانواده، گشتی در اینترنت و سایتها زد و پس از تایپ و تنظیم، سه خبر را برای اصفهان شرق ارسال کرد.
پاسخگویی به تعداد زیادی تماس تلفنی و پیامک( روزانه حدود صد مورد به صورت متوسط) اخر سفر روزانه ما با وی شد.

سفر یک روزه ما با عضو شورا پر بود از همدلی و همزبانی مسئول با مردم دیارش و به راستی زیباترین نکته خدمت به خلق را می توانست در این سفر به درستی مشاهده کرد.
حاچ ولی یک فرزند خلف، محققی نمونه، پدری پرتلاش، شورایی خدوم، کارمندی فعال و خبرنگار نکته بین بود و همین عامل باعث شد تا روز خود را با وی سپری کنیم.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.