سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:10 - چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394

مقتدایی:

آبهای جاری درون اصفهان برای سیراب کردن زاینده رود استفاده شود

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان گفت: آبهای جاری درون استان اصفهان در گام نخست باید تنها و تنها سیراب شدن زاینده رود اصفهان و نه هیچ استان دیگر را مدنظر داشته باشد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از مهر، عباس مقتدایی در مراسم  افتتاحیه دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب اظهار داشت: در طول سال های گذشته به جز طومار شیخ بهایی و قانون توزیع عادلانه آب در سال ۶۱ هیچ قانون مصوبی برای زاینده رود نداشتیم و در حالیکه اقشار مختلف مردم و مسئولان همه طالب جریان یافتن آب در زاینده رود بودند امید کمی برای تحقق این امر در جامعه به چشم می خورد.

وی افزود: مدتی پیش در سه سطح شهرستان، استانی و ملی ذیل مجمع نمایندگان کمیته‌ « پیگیری مسایل زاینده رود» تشکیل شد و به این جمع بندی رسیدیم که در سطح ملی و استانی گرچه کارهای اساسی باید انجام شود اما آنچه زاینده رود را نجات می دهد تصمیمات در قالب مصوبات شورای آب است .

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه سال ۹۱ این پیگیری‌ها با جدیت وصف ناپذیری آغاز شد، بیان داشت: مذاکرات با رئیس جمهور سابق و فعلی و وزاری نیرو ما را به این نقطه رساند که در  بهمن ماه ۱۳۹۲ موفق شدیم برای اولین بار در طی دهه های گذشته مصوبه ای به نفع زاینده رود از شورای عالی آب بگیریم و این امر امیدها را برای به جریان انداختن مجدد زاینده رود دوچندان کرد.

مقتدایی با بیان اینکه در کمیته ای که برای احیای دریاچه ارومیه شکل گرفت یک جلسه مستقل برای رودخانه زاینده رود برگزار شد، بیان داشت: در این جلسه ۹ مصوبه تصویب شد که امروز درخواست ما اجرای جدی این مصوبات است.

جلوگیری از اضافه برداشت های زاینده رود مهم ترین خواسته مردم اصفهان است

وی اضافه کرد: امروز در عین تاکید بر طومار شیخ بهایی و قانون توزیع عادلانه آب مصوب در سال ۶۱ یک خواسته از دولت در بالاترین سطح داریم که این خواسته  در جلسه ای با حضور رئیس جمهور و همچنین در جلسه دیگری با حضور معاون اول آقای روحانی نیزمطرح شد و ان اینکه که حق زاینده رود باید به این رودخانه بازگشته و جلوی اضافه برداشتها در اصفهان و چهارمحال گرفته شود.

وی با بیان اینکه مطالبات مصوبات ۹ گانه بر زمین مانده است، خاطرنشان کرد: در حضور برادران وزارت نیرو بار دیگر مطالبه مردم اصفهان مبنی بر اجرای صحیح این مصوبات را اعلام می کنم.

سوء تدبیرها و ناکارآمدی های مدیریتی زاینده رود را به نفس نفس انداخت

مقتدایی بیان داشت: با اشاره به اینکه زاینده رود یک جریان زنده بوده است که برخی سوء تدبیرها در گذشته و ناکارامدی های مدیریتی این موجود زنده را به نفس نفس انداخته است و امروز شاهد این هستیم که بار دیگر مدیریت ها و برنامه های صحیح به کمک برای احیای این جریان زنده آمدند.

وی افزود: امروز بخشی از این احیا انجام شده اما همچنان راه زیاد و در برخی مواقع دشوار برای رسیدن به زندگی ۱۰۰ درصد زاینده رود را داریم که همه باید برای آن تلاش کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: نکته بسیار مهمی که  در حضور اصحاب رسانه بیان می کنم این است که آبهای جاری درون استان اصفهان در گام نخست باید سیراب شدن زاینده رود اصفهان را مدنظر داشته باشد  چرا که معنا ندارد وقتی در استان اینگونه زاینده رود به تنگی جریان افتاده است افرادی به فکر باشند که آب از منطقه سوله گان سمیرم به منطقه دیگری در کرمان حتی برای شرب ببرند که البته معتقدیم برای امر شرب نیست.

وی ادامه داد: این امر با رئیس جمهور مطرح کرده ام و امروز با افکار عمومی آن را درمیان می گذارم که تا وقنی اصفهان نیاز به آب دارد انتقال آب این حوضه به رفسنجان به هیچ وجه از سوی افکار عمومی کشور پذیرفتنی نیست.

سر به سر اصفهان و داشته های اصفهان نگذارید

مقتدایی با بیان اینکه ما یک حرف بیشتر نداریم که سر به سر اصفهان و داشته های اصفهان نگذارید، گفت: رودخانه زاینده رود باید جریان پیدا کند تا جریان زندگی در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی  اصفهان همچون نگینی همه کشور و از جمله فلات مرکزی را روشن و درخشان کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.