سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 17:02 - سه شنبه 08 اردیبهشت 1394

۵ فایده بی نظیر ماست

مریم سادات کاظمی:‌ ماست یکی از پرطرفدارترین لبنیات است که می تواند بسیاری از نیازهای تغذیه ای بدن را تا مین کند. با این حال فواید خاصی برای زیبایی پوست و موها دارد که با شناخت آنها شگفت زده خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از تسنیم:

بهبود دهنده لب های ترک خورده

 نور خورشید و سرما مهم ترین عللی هستند که موجب ترک خوردگی لب ها می شوند. پوست لب ها بر خلاف دیگر قسمت های بدن فاقد غدد چربی است که از مانع از خشک شدن در برابر سرما، باد  و… شود.  علاوه بر مرهم های موجود در بازار می توان روی ماست حساب ویژه ای باز کرد زیرا حاوی ماده چرب و اسید لاکتیک است. این مواد رطوبت پوست را تامین می کنند و و موجب لطافت آن می شوند. با استفاده از ماست به عنوان مرهم، لب های خیلی زود بهبود می یابند.

برای تهیه مرهم لب ها، چند قطره آب لیمو را در کمی ماست مخلوط کنید. آن را روی لب ها بمالید و بگذارید 45 دقیقه بماند. سپس مقدار اضافی را با تکه ای پنبه تمیز کنید. در نهایت مقدار مرهم مغذی نیز روی لب ها بگذارید. این کار را چندین بار در هفته انجام دهید.

پاک کننده آرایش طبیعی

اگر به دنبال یک پاک کننده کاملا طبیعی آرایشی برای صورت و چشم ها می گردید، فقط کافی است به سراغ ظرف ماست درون یخچال بروید. در این صورت کافی است 2 قطره روغن بادام شیرین را در یک سوم ظرف ماست بریزید و آن را روی پوست استفاده نمایید. بهتر است بدانید شیر موجود در آن، ph طبیعی پوست را حفظ می کند و از آن در برابر تهاجمات خارجی محافظت خواهد  کرد.

عامل زیبایی و شادابی پوست

ماست می تواند لکه های نازیبا روی پوست را کاهش دهد،‌ پس از آفتاب سوختگی باعث بهبودی پوست گردد و با ترک خوردگی مقابله می کند.

برای برطرف کردن لکه ها لازم است تا چند قطره آب لیمو را در ماست بریزید و به آرامی چند دقیقه ای روی قسمت مورد نظر ماساژ دهید. این کار را 2 بار در هفته تکرار کنید.

در صورت بروز آفتاب سوختگی مقداری ماست را روی پوست حساس آسیب دیده بمالید و تاثیر خنک کننده آن را خیلی زود احساس کنید.

اگر پوست شما مستعد ترک خوردن است می توانید کمی تفاله قهوه را در ماست مخلوط کنید و روی قسمت های مورد نظر ماساژ دهید. این کار را به طور منظم تکرار کنید.

جالب است بدانید که ماست سرشار از ویتامین ها و پروتئین هاست که تاثیر مضاعفی روی سوختگی دارد. ماست به طور طبیعی رطوبت پوست آسیب دیده را تامین می کند و باکتری ها را از بین می برد.

مرهمی عالی برای موها

اگر موهای شما خشک است و دوست دارید که آنها نرم تر و خوش حالت شود مقداری ماست به آنها بخورانید! ویتامین ها و پروتئین های موجود در ماست رطوبت را برای موهای خشک و آسیب دیده تامین می کند و موجب تغدیه و نرمی موها می شود. اسید لاکتیک نیز پوسته های مرده را از موها جدا می کند و به‌آنها درخشندگی می بخشد.

برای این منظور ماست را روی همه موها به خصوص قسمت های خشک بگذارید و سر را با یک روسری بپوشانید و اجازه دهید نیم ساعت بماند. سپس موها را کاملا آبکشی نمایید و شامپو بزنید.

ماسک صورت

ماست خواص تغذیه ای دارد و به همین دلیل می تواند به عنوان ماسک صورت یا کرم شب استفاده شود که در دسترس و مقرون به صرفه است. اسید لاکتیک ماست یک ماده طبیعی است که پوسته های اضافی را از بین می برد و به پوست طراوت می بخشد.

اگر می خواهید از ماست به عنوان ماسک زیبایی استفاده کنید باید ماست را به همه جای پوست صورت به جز اطراف چشم ها بمالید. بگذارید ده دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. این ماسک به ویژه برای پوست های چرب بسیار عالی است.

در صورت انتخاب به عنوان کرم شب لازم است تا ماست را به آرامی قبل از رفتن به رختخواب روی صورت ماساژ دهید. صبح متوجه تاثیرات عالی آن خواهید شد.


دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.