سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 09:52 - سه شنبه 08 اردیبهشت 1394

نماینده مردم اصفهان درمجلس:

سال 94 بیشترین حمایت مالی از عشایر انجام می شود/ محیط زیست موظف به پرداخت حقوق عشایر رانده شده از کلاه قاضی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: باید فشارها از عشایر برداشته شود و مجموعه دست اندرکاران امور عشایر باید کمک کنند تا بار از دوش عشایر برداشته شود.

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه سفلی: عباس مقتدای خوراسگانی،، در جمع مردم نصرآباد با قرائت این پیام الهی که فرموده لایکلف الله نفسا الا وسعها اظهار کرد: خداوند از کسی اضافه بر وسع و ظرفیتش توقع ندارد اما به اندازه ظرفیت از ما توقع هست. خوشرفتاری در خانواده و تلاش برای رفاه حال اعضای خانواده، فامیل و شهر و کشور خود مصداق عمل صالح است و در هر موضع و جایی که هستیم، اهل کار خیر باشیم و تلاش کنیم گره ای از کار دیگران باز بکنیم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به مدت کوتاه زندگی در این دنیا گفت: از فرصت دو روزه زندگی برای مکر و فریب و حیله و دغل کاری و کارهای بد استفاده نکنیم چون زمان کوتاهی را صرف کار خطا کرد ایم در حالی که اگر از فرصت هایمان برای کار خیر، حمایت از مظلوم، دفاع از کسانی که دچار آسیب و گرفتاری هستند، منت نگذاشتن بر مردم، چشم پوشی از این که اگرکار خیری کردیم دایم بر مردم منت بگذاریم، این عوامل مصداق کار مطلوب است.

وی ماهواره ها را مصداق عمل خطا دانست و افزود: بخشی از برکتی که از خانواده ها رفته است به ماهواره ها برمی گردد و باید هر فردی برای حفظ خانواده دستورات الهی را اجرا کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان پس از بیان این مفاهیم اخلاقی و معارف قرآنی به برخی مسائل و نیازهای شهر نصرآباد و منطقه اشاره کرد و تصریح کرد: این که اعتبار فعالیت های فرهنگی باید در منطقه شما اضافه بشود، یک خواسته و مطالبه به حق است. به همین جهت در مجلس با پیگیری هایی که صورت گرفت، اعتبارات روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر در بودجه سال 94 نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشت که امیدواریم در بخش فرهنگی هم این افزایش خودش را نشان بدهد.

وی با اشاره به گلایه عشایر از فشار بر عشایر از ناحیه دستگاه های دولتی مثل منابع طبیعی، صنعت و معدن و محیط زیست گفت: باید این فشارها برداشته شود و مجموعه دست اندرکاران امور عشایر باید کمک کنند تا بار از دوش عشایر برداشته شود و محیط زیست هم موظف است حق و حقوق عشایری را که از محدوده کلاه قاضی رانده شده اند پرداخت نماید.

نایب رئیس فراکسیون طرح‌ها و لوایح مهم مجلس شورای اسلامی با بیان این که در بودجه 94توجه ویژه ای به عشایر شده است، اذعان کرد: بیشترین حمایت مالی از عشایر در سال 94 اتفاق می افتد که در گذشته سابقه نداشته است.
رئیس کمیته پیگیری مسائل و مشکلات زاینده رود اصفهان سپس به پیگیری های صورت گرفته از سال 91از طرف نمایندگان و اهالی منطقه برای مهار آب های سطحی و روان آب ها اشاره کرد و افزود: در اواخر سال گذشته کلنگ احداث سد نصرآباد به زمین زده شد که با بهره برداری از این سد، ضمن جلوگیری از هدر رفت آب های ناشی از بارندگی، منابع زیر زمینی تغذیه و نقش مهمی در تقویت کشاورزی منطقه خواهد داشت که برای ادامه آن بایبد اعتبار مورد نیاز تامین تا این پروژه مهم در مورعد مقرر به بهره برداری برسد.

وی که در جمع مردم شهر عشایری نصرآباد سخن می گفت در رابطه با ضرورت احداث مجتمع بزرگ دامپروری نصرآباد و اعتراضات عشایر نسبت به واگذاری معادن واقع در مراتع عشایر به افراد غیر بومی خاطرنشان کرد: طی مذاکراتی که با جهاد سازندگی و دست اندرکاران عشایر و بخشداری و فرمانداری داشتیم استوار بر این بوده که از احداث مجتمع دامپروری حمایت بشود ضمن این که در واگذاری معادن باید افراد بومی در اولویت باشند که این موضوع در تصمیم گیری ها مجلس و بودجه مورد توجه قرار گرفته است.
وی در پایان ضمن تشکر از زحمات امام جمعه نصرآباد و فعالیت های ارزنده ای که در مدت مسولیت خود داشته اند اظهار امید واری کرد با تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز مکان در خور و شایسته ای به عنوان مصلای شهر نصرآباد احداث شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.