سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 10:10 - سه شنبه 08 اردیبهشت 1394

یک متخصص طب سنتی عنوان کرد

طب سنتی مظلوم ترین طب در کشور است

یک متخصص طب سنتی گفت: طب سنتی مظلوم ترین طب در کشور است؛ طب همیوپاتی که از فرانسه و آلمان وارد ایران شده است, بلافاصله در کشور برای کار در ایران مجوز می‌گیرد ولی طب سنتی توسط مجریان نظام سلامت تا حدی انکار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از تسنیم، مهدی فهیمی متخصص طب سنتی با بیان اینکه چرا مسئولان نظام سلامت خودشان طب سنتی را انکار می‌کنند, اظهار داشت: چرا طب سنتی توسط مجریان نظام سلامت تا حدی انکار می‌شود که پتانسیلی که در کشور وجود دارد, در اختیار طب سنتی قرار نمی‌گیرد.

به گفته وی میزان درخواست مردم از نظام سلامت برای استفاده از طب سنتی بالاست ولی بیمارستان‌های طب کلاسیک در کشور بیشتر است، باید دانست که مردم در این زمینه ضربه می‌بینند.

داشتن مراکز زالو درمانی در کشور ممنوع است

این متخصص طب سنتی افزود: زالو درمانی یکی از روش‌های درمانی است و مراکز جانبی پیرامون زالو درمانی در کشورهای دیگر به وفور یافت می‌شود ولی در ایران وجود مراکز زالو درمانی ممنوع است.

فهیمی عنوان کرد: نبود برابری امکانات طب کلاسیک و امکانات طب سنتی برای مردم سوال بزرگی ایجاد کرده است. آیا حاکمیت با طب سنتی مشکل دارد یا مجری نظام سلامت با طب سنتی مشکل دارد؟

وی افزود: طب سنتی مظلوم ترین طب در کشور است؛ طب همیوپاتی که از فرانسه و آلمان وارد ایران شده است, بلافاصله در کشور برای کار در ایران مجوز می‌گیرد.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: کایرو پرکتیک از دلک و غمز و ماساژ ایرانی بسیار برجسته تر است الان در زندگی مردم به طور واضح رایحه درمانی صورت می‌پذیرد، در مراسم ختم از گلاب برای کاهش غم و اندوه استفاده می‌کنند ولی امروزه ما مراکز رایحه درمانی نداریم.

زالو درمانی در کشورهای رقیب  ایران توسعه پیدا کرده است

فهیمی عنوان کرد: زالو درمانی در کشورهای رقیب ما توسعه پیدا کرده است و کشورهای رقیب ما همه دستاوردهای ایرانی را به نام خودشان ثبت می‌کنند؛ طب سنتی ایران قرار بود در سازمان یونسکو به ثبت برسد، درحالیکه پرونده 2 بار برگشت خورد و من نمی‌دانم در چه وضعیتی است، سازمان میراث فرهنگی وظیفه را بر عهده وزارت بهداشت می‌اندازد و وزارت بهداشت این قضیه را به سازمان میراث فرهنگی واگذار می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: تعامل و برابری بین خدمات طب کلاسیک و طب سنتی باید بر قرار شود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.