سرویس: تولیدی » خبر پوششی 11:42 - دوشنبه 07 اردیبهشت 1394

استاندار اصفهان در همایش روز ملی شوراها:

نظارت قانونی پای دخالت غیر قانونی ذبح نشود/ تداخل وظایف شورا و شهردار دیوار اعتماد مردمی را فرو می ریزد

استاندار اصفهان در همایش روز ملی شوراها در گلدشت نجف آباد گفت: وظایف شورا و شهردار هم راستا ولی منفک از یکدیگر است و باید به مرز قانونی همدیگر وارد نشوند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، رسول زرگرپور در همایش روز ملی شوراها در تالار گلدشت نجف آباد اصفهان با تبریک فرا رسیدن این روز، ارتباط تنگاتنگ شورا و مردم را از مبانی اولیه همدلی و همزبانی عنوان و اظهار کرد: شوراها به دلیل ارتباط تنگاتنگی که با مردم منطقه خود دارند بیشترین رضایت مردمی را سبب می شوند و این ارتباط از مبانی اولیه همدلی و همزبانی مطرح است.
استاندار اصفهان با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات سال 93، با تاکید بر صلابت انتخابات افزود: امسال بیش از هر سال دیگر نیاز به همدلی و همزبانی احساس می شود و با توجه به دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، سیاست دولت برگزاری با شکوه و باصلابت انتخابات است و شوار نقش اساسی را در ایجاد همدلی و همزبانی دارد.
وی شورای هر شهر را مجلس محلی عنوان و خاطرنشان کرد: شورای هر شهر به فراخور منطقه خود، مجلس محلی است که وظیفه انتخاب و انتصاب شهردار، تصویب بودجه ونظارت بر شهردار را به عهده دارد و سیستم صد در صد مردمی از بطن همان شهر و روستاست.

زرگرپور با اشاره به برخی توقعات مردمی از شورا تاکید کرد: آگاهی مردم از شان و جایگاه شورا و همچنین شناخت وظایف و اختیارت آنها باعث می شود سطح انتظارات در حد قانونی باشد و علت توقعات بالایی که گاها از شورا در مردم به وجود می آید صحبت های فراتر از قانون برخی نامزد شوراها در دوران انتخابات است.
وی با تبیین وظایف شورا و مردم از شورا به عنوان حلقه ارتباطی مردم و مسئولان نام برد و تصریح کرد: نظارت بر امور شهری حق و تکلیف شورا است و شورا باید درمقابل مردم پاسخ گو باشد.
استاندار اصفهان نظارت بر امور را از وظایف این قشر خواند و با تاکید بر شناخت مرز بین نظارت قانونی و دخالت غیر قانونی اذعان کرد: شورا باید مرز بین نظارت قانونی و دخالت غیر قانونی را تشخیص داده و نظارت قانونی پای دخالت غیر قانونی ذبح نشود.
وی اختلاف بین شهردار و شورا را سرمنشاء محرومیت مردم از خدمات مورد نیاز دانست و گفت: وظایف شورا و شهردار هم راستا ولی منفکاز یک دیگر است و پرهیز از ورود به مرز یکدیگر ضرورتی مهم است زیرا تداخل وظایف این دو باعث فرو ریختن دیوار اعتماد مردم در شوراست.
زرگر پور با اشاره به سه وظیفه مهم برای شورا تصریح کرد: نحوه چگونگی همدلی و همزبانی اعضا شورا، همدلی بین شورا و شهردار و همدلی بین شورا و مردم بستر تحقق شعار سال 94 خواهد شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.