سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:20 - دوشنبه 07 اردیبهشت 1394

افشاگری های بدون سند؛

توپ “پول‌های کثیف” در زمین رسانه‌ها افتاد+ تصاویر

در حالیکه دولت یازدهم مانور زیادی روی پول های کثیف برای ورود به انتخابات می داد، رحمانی فضلی اظهار کرد که چنین چیزی وجود نداشته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از راه دانا، ماجرای پولهای کثیف چندی است که از زبان مسئولان دولتی شنیده می‌شود و این ماجرا زمانی بالا گرفت که ترکان در رابطه با افرادی که از این پول‌ها استفاده می‌کنند گفت: «احمدی‌نژاد یک‌فرد یا یک‌دولت نبود. یک‌جریان برنامه‌ریزی‌شده را با خود داشت؛ این جریان اکنون مدعی است که احمدی‌نژاد را نمی‌شناسد. اینها هر اسمی روی خودشان بگذارند و هر ائتلافی برای انتخابات‌ انجام دهند نمی‌توانند از پول‌های کثیفی که به‌دست آورده‌اند تبری بجویند.» 

ترکان ادامه داد: «آنها با این پول‌های کثیف می‌خواهند در آوردگاه‌های سیاسی سال۹۴ شرکت کنند و اینکه سال۹۴ ما سکوت کنیم و چیزی نگوییم و نقاب از چهره کسی برنداریم، درست نیست. هزار‌بار پوستین خود را عوض کنند نمی‌توانند دست‌های آلوده به فسادشان را بپوشانند. نمی‌گذاریم عده‌ای با پول‌های کثیف در سال۹۴ به پیروزی برسند. هرجا نیاز به افشا باشد این کار را می‌کنیم.»

او اضافه کرد «با تشکیل ائتلاف‌های جدید، اسامی جدید و شعارهای جدید می‌خواهند بگویند ما آدم‌های گذشته نیستیم تا اینکه اقبالی از سوی مردم به سمت آنها پیدا شود. همین الان پول‌های کثیف و قاچاق بخشی از مدیریت کشور را درگیر کرده است، ما نباید اجازه تکرار این امر را بدهیم. مسلما عده‌ای می‌خواهند در سال۹۴ با پول‌های کثیف و بادآورده وارد بازی سیاسی شوند و البته ما هم سکوت نخواهیم کرد. سال۹۴، سال افشای آنها است.»

در ادامه این افشاگری های بدون سند! رحمانی فضلی هم نسبت به ورود پول‌های کثیف به کشور هشدار داد و این موضوع باعث شد تا رسانه‌های زنجیره ای به ویژه سایت های اپوزیسیون نیز موضوع پول های کثیف در مجلس را دنبال کرده و عامل مصرف این پولها را نمایندگان مجلس بدانند.

در این میان مصطفی افضلی‌فرد، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس هم از مشخص شدن فهرست دریافت کنندگان پول از محمدرضا رحیمی خبر داده و گفته است: «در صورت تصویب هیات رئیسه، کمیسیون اصل نودم قانون اساسی بزودی اسامی واقعی کاندیداهای مجلس هشتم که از محمدرضا رحیمی پول گرفته‌اند، اعلام خواهد شد. نمایندگان مُصر هستند اسامی واقعی اعلام شود و آن‌طور که شنیده‌ام در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه نیز بر لزوم اعلام اسامی یاد شده، تأکید کرده‌اند و اشاره داشته‌اند که حتی اگر نام خود آن‌ها نیز در اسامی باشد، این اسامی باید اعلام شود».

اما بعد از یک هفته جنجال رسانه های اصلاح طلب مبنی برآمادگی وزیرکشور با سند! برای توضیح پول کثیف، فضلی امروز در مجلس با اشاره به این موضوع که صحبتهایش مورد سوءاستفاده و تحریف واقع شده گفت: “گلایه من از کسانی است که فریب رسانه ها را خوردند و مسائلی را مطرح کردند و به این موضوع دامن زدند”.

وزیرکشور توپ “پول های کثیف” را به زمین رسانه ها انداخت و همچنین گفت: صحبت من در جمع فرماندهان مبارزه با مواد مخدر به عنوان هشدار مطرح شد و قرار نبود رسانه ای شود؛ شما از من می‌خواهید اسامی که نبوده و موضوعی که وجود نداشته را مطرح کنم؟ من فقط هشدار دادم!

این در حالی است که طی هفته های گذشته رسانه‌های اصلاح طلب و روزنامه‌های زنجیره‌ای در راستای این اظهارات ترکان و رحمانی فضلی تهمت های زیادی را به نمایندگان مجلس زدند.

 

01a53b2e-be4c-4528-8ceb-8d1c307e88a7 3ae4e9c0-4ece-44e6-aac2-3c2c40127d67 3bedb7c0-1d6b-473f-b682-7f0e09078709 a62891cf-c5f8-4426-8e02-f23ab9071569 aa921d99-ee4e-4743-b697-4aefe4da015a ac10a081-79ed-40ab-80c3-074cb0588519 c42639db-29a1-43c0-aecd-4dca109cb002

سناریو پول‌های کثیف از سوی دولت و رسانه‌های وابسته به آن در حالی مطرح شد که کمتر از یک سال تا برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی باقی مانده است.

همچنین این سناریو تا حدی پیش رفت که بتوانند پرونده مهدی هاشمی را به عنوان یکی از مفسدین اقتصادی در حاشیه کشانده و اذهان عمومی را از این ماجرا پرت کنند.

با این حال باز هم روسیاهی پول‌های کثیف به دولت یازدهم ماند؛ چرا که در این میان افشاگری هایی شد که حاکی از دست داشتن برخی از نزدیکان دولت در ماجرای پول‌های کثیف می‌شد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.