سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:22 - یکشنبه 06 اردیبهشت 1394

استاندار اصفهان خبر داد:

عملیات تثبیت خاک در 10 هزار هکتار از کانون‌های تولید ریزگردها در اصفهان

استاندار اصفهان بر ضرورت انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود ریزگردها به اصفهان تاکید کرد و گفت: طی دو سال باید عملیات تثبیت خاک در 10 هزار هکتار از کانون‌های تولید ریزگردها را انجام دهیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در دومین گردهمایی فرمانداران و مدیران استانداری اصفهان، مقابله با ریزگردها را یکی از اولویت‌های اصلی و مطالبات زیست محیطی و بهداشتی مردم اصفهان برشمرد.

وی بیان کرد: اصفهان دار‌ای‌ طبیعت خشک و بیابانی است و دو منبع استانی و خارجی از جمله کانون‌های تولیدکننده این ریزگردها در استان هستند.

استاندار اصفهان بر ضرورت انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود ریزگردها به اصفهان تاکید کرد و افزود: باید طی دو سال، عملیات تثبیت خاک در 10 هزار هکتار از این کانون‌های تولید ریزگردها صورت پذیرد تا مانع از ورود اینگونه ریزگردها به اصفهان شویم.

وی با اشاره به کاهش بارش‌ها در سال جاری و ورود اصفهان به هشتمین سال خشکسالی، گفت: این مقدار بارش نسبت به بلندمدت حدود 25 درصد و در مناطقی از اصفهان نیز بیش از 50 درصد کاهش داشته است.

زرگرپور با تأکید بر ضرورت تغییر الگوی کشت در استان، خاطرنشان کرد: با نظارت فرمانداران و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان، کشت برنج در استان باید جایگزین دیگر محصولات شود.

وی اضافه کرد: تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز و نصب کنتورهای هوشمند برای کنترل برداشت‌ها از چاه‌های مجاز از جمله موضوعات ضروری است که باید در شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان‌ها مطرح شوند.

استاندار اصفهان با اشاره به در پیش بودن روز معلم و کارگر افزود: شان فرهنگیان باید حفظ شده و مطالبات صنفی آنان با مذاکره و در کمال آرامش دنبال شود و مسائل و مشکلات کارگران نیز باید رصد شده و مراقبت‌های لازم درباره سوءاستفاده‌های احتمالی افراد سودجو از مسائل و مشکلات کارگران صورت پذیرد.

وی با اشاره به اهمیت دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سال جاری اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم و در کمال سلامت در استان باشیم.

زرگرپور در پایان افزود: خدمت به مردم بنای کار تمام مسئولان است و پرداختن به حاشیه‌ها نباید آنها را از مسیر اصلی دور سازد.

گفتنی است، در این گردهمایی اصغر هدایت فرماندار فلاورجان گزارشی جامع پیرامون موقعیت جغرافیایی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان فلاورجان ارائه کرد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.