سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 08:03 - یکشنبه 06 اردیبهشت 1394

در گفتگو با رییس بهداشت شماره 1 شهرستان اصفهان مطرح شد:

استقرار پزشک خانواده در شهرهای زیر 20 هزار نفر شرق اصفهان/ آزمایش سطح 2 در هرند و قهجاورستان انجام می شود

رییس بهداشت شماره 1 شهرستان اصفهان از جذب نیرو در آزمایشگاه سطح 2 هرند و قهجاورستان خبر داد.

دکتر ترک زاده در گفتگو با اصفهان شرق از اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای زیر 20 هزار نفر خبر داد و اظهار کرد: از شهریور ماه سال 93 با اجرای طرح تحول نظام سلامت و تصمیمات اخذ شده، طرح پزشک خانواده در شهرهای زیر 20 هزار نفر اجرا شد و پزشکان برای ارائه خدمات در درمانگاه ها مستقر شدند.
رییس مرکز بهداشت شماره 1 شهرستان اصفهان با توجه به محرومیت موجود در برخی مناطق شرق اصفهان خاطرنشان کرد: از نکات مثبت طرح پزشک خانواده در شهرهای زیر 20 هزار نفر، ویزیت گرفته شده از بیماران در حد 10 درصد تعرفه دولتی است و مسلما ویزیت بیمار با قیمت 800 تومان در مناطق محروم و خانواده های آسیب دیده مثمر ثمر خواهد بود.
وی با توجه به ارتقا بخشیدن به خدمات آزمایشگاهی در طرح تحول نظام سلامت افزود: با طرح تحول نظام سلامت خدمات آزمایشگاهی سطح یک از 15 قلم به 30 مورد افزایش یافت تا ارائه خدمات در این خصوص به مناطق دور دست شهر اصفهان در سطحی مطلوب انجام گیرد.
ترک زاده با توجه به نبود برخی مراکز خدمات دهان و دندان در مناطق محروم تصریح کرد: خدمات رایگان در خصوص بهداشت دهان و دندان از اقدامات کلیدی در خصوص گروه های هدف بود که اخیرا در مناطق محروم اجرا شد و سرانه آن از طرف دولت پرداخت میشود.
وی با اشاره به این مطلب که برخی دستگاه های آزمایشگاهی سطح دو سالهاست در برخی مناطق گردو خاک می خورد از جذب نیرو در این بخش خبر داد و افزود: از کارهای مهم اجرایی در شهرهای زیر 20 هزار نفر، جذب نیرو و به کار گیری در آزمایشگاه سطح دو بوده است که امیدواریم با این اقدام، انجام آزمایش سطح دو را در قهجاورستان و هرند شاهد باشیم.
رییس بهداشت شماره یک شهرستان اصفهان در پاسخ به این سوال که در بحث لانه کوبی موش ها در مناطق شرق اصفهان چه اقداماتی انجام می شود، تصریح کرد: در این خصوص باید بودجه لازم توسط مدیریت بحران استانداری اختصاص یابد تا بتوان در بحث لانه کوبی و جونده کشی حرکت کنیم.
وی در خصوص نظارت بر پزشکان و شرکت های پیمانکار در مناطق محروم شرق اصفهان گفت: نظارت بر پزشکان جز شرح وظایف ماست و با مشاهده تخلف در شرکت های پیمانکار جلسات بازخواست با حضور مسئولان شرکت انجام می شود به نحوی که بتوان خدمات بهتر و مطلوبی به مردم مناطق محروم داشته باشیم.
ترک زاده در خصوص طرح این سوال که خواسته اهالی روستای جیلان آباد اضافه شدن درمانگاه به این روستا است، از ارائه خدمات توسط پزشک سیار در این روستا خبر داد و خاطرنشان کرد: باید بر حسب نیازها و توانایی ها حرکت کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.