سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:07 - شنبه 05 اردیبهشت 1394

ملک نائینی:

تنها مرکزخیریه درمانی و دیالیز اصفهان از زنان کلیه دریافت نمی‌کند

عضو هیئت مدیره خیریه درمانی و پیوند کلیه حضرت ابوالفضل (ع) گفت: تنها مرکز خیریه درمانی و دیالیز اصفهان از هیچ زنی در قالب اهدا یا فروش کلیه دریافت نمی‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛به نقل از مهر، سید جمال ملک نائینی ظهر امروز به مناسبت هفته سلامت در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه متوجه شدیم برخی از معتادان همسران خود را به زور به این خیریه هدایت می کنند که با فروش کلیه خود بتوانند مایحتاج زندگی را فراهم سازند، بنابراین از دو سه سال پیش مقرر شد کلیه از هیچ زنی دریافت نشود.

وی با اظهار اینکه کلیه را از هر فردی دریافت نمی‌کنیم، بیان داشت: به عنوان مثال دانشجویی برای درمان عمل قلب مادر خود خواستار فروش کلیه خود شده بود که به محض اطلاع کلیه را از فرد دریافت نکردیم و مشکل وی را با پرداخت هزینه حل‌ و فصل کردیم.

عضو هیئت مدیره خیریه درمانی و پیوند کلیه حضرت ابوالفضل(ع) افزود: امروزه خیریه‌ها، مردم، دولت و رسانه ها تنها در سایه همکاری و همدلی می توانند سلامت را در جامعه ایجاد کنند.

ملک نائینی با بیان اینکه خیریه ها دو روی سکه دارند که یک روی از این سکه به مطبوعات بر می‌گردد، افزود: مطبوعات باید خیریه ها را از آن خود بدانند.

وی گفت: تنها با کمک رسانه می توانیم فرهنگ سلامت را افزایش دهیم که عامه مردم به سلامت خود اهمیت دهند و پیشگیری را مقدم بر درمان خود بدانند.

مدیر داخلی خیریه درمانی حضرت ابوالفضل (ع) نیز در این نشست اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲ هزار مشترک داریم که ماهانه برای کمک به نیازمندان پول واریز می کنند و ۱۴ هزار بیمار نیازمند در این خیریه هستند.

حسن آجودانیان گفت: شفافیت کار یکی از عواملی است که سبب شده این خیریه ۲۵ سال بماند و تفکیک شدن امور خیریه اینکه اگر فردی بخواهد پول تنها برای یک بیمار هزینه شود یا هزینه درمان، تجهیزات، سادات، پوشاک بیمار یا غیره شود، این اقدام صورت می‌گیرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.