سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:36 - شنبه 02 آذر 1392

با انتصاب مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان

زاینده رود و نسخه ی جدید برای فرار از بحران

مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای اصفهان پس از 12 سال به فرد دیگری سپرده شد و همه امیدوار هستند ببینند آیا نسخه‌ای جدید برای ادامه زندگی پر مشقت یک رویا به نام زاینده‌رود پیچیده خواهد شد.


به گزارش اصفهان شرق، پس از انتصاب محمدعلی طرفه به عنوان معاون امور عمرانی استانداری اصفهان انتظار می‌رفت زودتر از این مدیر آب منطقه‌ای استانی بحران‌زده در امور آب منصوب گردد، انتصابی که هر چند با نوع مدیریت 12 سال مدیر قبلی این شرکت نشان داد، شرکت آب منطقه‌ای تأثیر فراوانی در روند افزایش ورودی آب به حوضه آبریز نخواهد داشت، اما می‌توانست در سامان دادن به امور این حوضه تا حدودی موثر باشد.

مسعود میر محمدصادقی با حکم محمد حاج رسولیها، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور، بر روی صندلی ریاستی می‌نشیند که 12 سال محمدعلی طرفه بر روی آن تکیه زد و توانست از این طریق به ساختمان استانداری اصفهان راه یابد.

ریاستی که هر چند دشواری‌های خاص خودش را داشت، اما به نقل از کارشناسان، کشاورزان و حتی بسیاری از همکاران مدیریت قبلی در این سازمان، نتوانست توقعات را برآورده سازد و دست در دست شرایط بد اقلیمی روز به ‌روز وضعیت آبی اصفهان را اسف بارتر از پیش کرد.

حالا قرار است شرکت آب منطقه‌ای استان پس از 12 سال چشمش به مدیری جدید روشن شود و این مدیر نیز در چنین شرایطی قطعاً زمانی را برای آشنایی با شرایط نیاز دارد. زمانی که کشتن آن می‌تواند برای وضعیت کنونی اصفهان، حیات رودخانه و بقای تالاب گاوخونی مهلک‌تر از پیش باشد.

اما می‌توان با نگاهی متمایز از نحوه مدیریت سابق، زمینه‌ای فراهم کرد برای پیشبرد اهداف سازمانی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان که همانا این راهبرد و هدف‌گذاری نسخه‌ای نسبتاً شفابخش خواهد بود برای ادامه زندگی پر مشقت یک رویا به نام زاینده‌رود.

با این مقدمه ‌امید است مدیریت جدید این شرکت با ارتباط خوب و مناسب با رسانه‌ها پس از سال‌ها بتواند افکار عمومی را مدیریت کند و جلوی بسیاری از شایعات و سوء استفاده‌ها در زمان وقوع بحران‌های آبی پیش رو را بگیرد، اقدامی که مدیریت قبلی در آن کمی ضعیف‌تر از ضعیف عمل کرد و نه تنها پاسخ‌گوی اصحاب رسانه و خبرنگاران که همانا نمایندگان افکار عمومی هستند، نبود بلکه سیستم سازمانی خود را نیز به گونه‌ای تعریف کرده که کمتر خبری به بیرون درز نماید، غیر از مواقعی که اوضاع بحرانی می‌شد و خبرنگار یا خبرنگارانی بر حسب وظیفه ذاتی از لحاظ اطلاع‌رسانی می‌آمدند و با ارسال اخباری سعی در ایجاد آرامش می‌کردند.

از سوی دیگر حضور مدیر در جلسات عالی استان یکی از حقوق مدیران بالادستی بوده تا بتوانند با کسب آمار و شرح‌حال دقیق از اوضاع تصمیم‌گیری کنند.

اتفاقی که طی چند سال اخیر به ندرت می‌افتاد و در بسیاری از جلسات معاون بهره‌برداری جای مدیرعامل در جلسات شرکت می‌کرد تا جایی که در برخی موارد اعتراض استاندار سابق و معاونان وی را نیز به دنبال داشت.

حال امید می‌رود با رفع این معایب و نگاه به نقاط قوت مدیریت قبلی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان، مدیریت فعلی بتواند تحولی بزرگ و عمیق در این سازمان ایجاد کند که این تحول در راستای منافع بهره‌برداران از منابع آبی استان، کشاورزان، مردم، فضای سبز، صنعت و شرب خواهد بود.

منبع : فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.