سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:17 - شنبه 05 اردیبهشت 1394

جبران کسری ۳۴۰۰ میلیاردی یارانه‌ها منتظر حذف یارانه ۶.۵ میلیون پُردرآمد

همانطور که در قانون بودجه ۹۴ آمده اعتبار هدفمندی یارانه ها در سال جاری نسبت به سال قبل ۳۵۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته که همین کسری ضرورت حذف یارانه ۶.۵ میلیون یارانه بگیر را نشان می‌دهد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از تسنیم،  اعتبار هدفمندی یارانه‌ها در بودجه 94 با 3500 میلیارد تومان کاهش نسبت به سال قبل معادل 39 هزار میلیارد تومان مصوب شده است.

بنابراین دولت در بخش هدفمندی یارانه ها در سال جاری با کسری 3500 میلیارد تومانی نسبت به سال 93 مواجه خواهد شد که البته برای جبران این کسری بودجه در اقدامی درست و قابل دفاع حذف یارانه ثروتمندان را در دستور کار خود قرار داده است.

هر چند طبق اعلام سخنگوی دولت رسماً در سال جاری و طبق بودجه امسال یارانه هیچ گروهی هنوز قطع نشده ولی آنطور که قبلاً آقای سخنگو اعلام کرده بود دولت حذف یارانه پردرآمدها را از سال قبل آغاز کرده است.

برهمین اساس البته امروز علی ربیعی وزیر کار که مسئولیت حذف و اضافه یارانه بگیرها در دولت یازدهم را نیز برعهده دارد اعلام کرده که ساماندهی یارانه افراد ثروتمند را قبل از عید شروع کردیم؛ طبق مصوبه مجلس و دولت، قرار شد ساماندهی یارانه ثروتمندان را شروع کنیم و این کار را به‌شکلی صورت دهیم که این اقدام در جامعه اثر بدی به جای نگذارد.

وزیر کار همچنین اعلام کرده است که ما این ساماندهی را از 30هزار نفر شروع کردیم و تا 50هزار نفر و سپس 100هزار و 200هزار نفر نیز پیش رفتیم. همچنین کنار آن نظام اعتراض به حذف یارانه را طراحی و اجرا کردیم.

به گزارش تسنیم، دولت یازدهم در گام اول با حذف یارانه 200 هزار نفر موفق به جبران کسری 109 میلیارد تومانی از منابع هدفمندی یارانه ها در بودجه 94 شده است.

اما دولت برای اینکه بتواند تمام کسری هدفمندی در بودجه امسال را جبران کند نیازمند حذف تعداد بیشتری از یارانه بگیران است چراکه هنوز کسری یارانه 3400 میلیارد تومان برآورد می شود.

کسری اعتبار هدفمندی یارانه ها در سال جاری نشان میدهد که دولت حداقل برای جبران این رقم باید یارانه 6.5 میلیون ثروتمند را حذف کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.