سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:09 - شنبه 05 اردیبهشت 1394

دوره‌های آموزشی”کُلمن” آمریکایی در ایران برگزار نشد+جزئیات

“رونی کُلمن” پرورش اندام کار معروف آمریکایی بدون برگزار کردن دوره‌های آموزشی خود، ایران را به مقصد آمریکا ترک کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از تسنیم، قبل از ورود “رونی کلمن” دارنده 8 قهرمانی مسابقات مستر المپیا به ایران حواشی بسیاری در رسانه‌های کشور مطرح شد به‌طوریکه برخی از قهرمانان پرورش اندام ایران به حضور این آمریکایی در کشور انتقادات بسیاری داشتند که بیشتر این نقدها نیز به سمت فدراسیون پرورش اندام و روش برگزاری برنامه‌ها نشانه رفته بود، براین اساس درنهایت “رونی کلمن” آمریکایی به ایران آمد ولی برخلاف برنامه‌هایی که برای آموزش بانوان و مردان ورزشکار ایرانی داشت نتوانست هیچکدام از این برنامه‌ها را محقق کند.

139402041619486545162963

در این راستا علی نجفی مدیر گروه پرشیا با تایید عدم برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط “رونی کلمن” به تسنیم گفت: بنده بابت لغو برنامه‌های رونی کلمن در ایران بسیار متضرر شدم و هم اکنون نیز در وضعیت روحی مناسبی برای صحبت کردن قرار ندارم، ولی عنوان می‌کنم که برنامه رونی کلمن در کشور برگزار نشد و درباره تمام این مسائل در آینده صحبت خواهم کرد.

در این راستا “رونی کُلمن” آمریکایی معروف به ماشین عضله نیز طی دو روز حضوری که در ایران داشت بر سر مزار شهیدان در بهشت زهرا حاضر شد و در یک برنامه تلویزیونی نیز شرکت کرد ولی هیچکدام از برنامه‌های  آموزشی وی که در پکیج‌های متعددی برای بانوان و مردان پرورش اندام کار ایرانی طراحی شده بود برگزار نشد و نجفی، مدیر گروه پرشیا نیز به عنوان مسئول برگزاری برنامه‌های “رونی کلمن” در ایران توضیحات بیشتر درباره عدم برگزاری کلاس‌های این اسطوره پرورش اندام جهان را به زمانی دیگر موکول کرد و تنها به این مسئله بسنده کرد که یک پیام و توضیح مختصری درباره این رویداد در اینستاگرام گروه پرشیا قرار گرفته است.

139402041640418455163284

“رونی کلمن” با هشت بار قهرمانی در مسابقات مستر المپیا به طور مشترک به همراه “لی هنی” با عنوان بزرگترین بدنساز تمام دوران شناخته می‌شود. به علاوه وی با 26 بار قهرمانی در مسابقات فدراسیون جهانی بدن‌سازی و تناسب‌اندام رکورد دار محسوب می‌شود. این رکورد پیشتر با 22 بار قهرمانی از آن “وینس تیلور” بود که این رکورد توسط “کلمن” در 5 نوامبر 2004 شکسته شد.

زوایای جدید فساد در پرورش اندام

در این راستا یکی از منتقدین جدی حضور “رونی کلمن” آمریکایی در ایران، یزدان راد از قهرمانان پیشکسوت پرورش اندام ایران و آسیا بود که بیشترین نقدهای خود را نه تنها به ورود “کلمن” آمریکایی در کشورمان معطوف کرده بود بلکه تمام مشکلات ورزش پرورش اندام را از چشم مسئولان فدراسیون پرورش اندام می‌دانست بطوریکه طی مصاحبه ای افشاگرانه عنوان کرده بود: اصلاً یک فدراسیون چه وظیفه‌ای دارد جز خدمت‌رسانی آموزشی و سمینار و مسابقه؟ کار احداث و تأسیس و تجهیز که به‌عهده وزارت ورزش و ادارات کل است، سیاست گذاری بین المللی هم که وظیفه کمیته المپیک است، پس فدراسیون اگر وظیفه‌اش را که برگزاری مسابقه کشوری و کلاس‌های مربیگری است انجام ندهد، به چه دردی می‌خورد؟ تاریخ این افتضاح اوایل اردیبهشت است و جوانان ما نفری خداتومن باید تهیه کنند که بلکه آنها را بازی دهند، واقعاً باعث تأسف است.

139401301452376275130563

وی اظهار داشت: مطمئناً مربیان و نام‌آوران و آنهایی که قهرمان و مربی سطح بالا هستند در این‌گونه دلقک بازی‌ها که بار علمی ندارد حضور نخواهند داشت، افرادی که از سر بدبختی و نیاز به داشتن این مدارک فاقد ارزش اقدام به حضور نصف و نیمه در آن سالن و پرداخت پول می‌کنند، اسیر نقشه‌های پلید رئیس دزدها و همکارانش شدند و به‌نوعی شرطی می‌شوند، کسی که به خلاف صحه می‌گذارد و دارد می‌بیند چه اوضاعی در این ورزش است و فقط می‌خواهد این عکس یا گواهینامه را در دفتر و سالن یا باشگاهش نصب کند، چطوری آینده و سلامت بچه‌های مردم را می‌خواهد برنامه ریزی کند؟

این قهرمان پیشکسوت پرورش اندام ایران و آسیا ادامه داد: هم اکنون دیگر در هر کوی‌وبرزنی و هر مکان ورزشی و غیرورزشی کوس رسوایی مسئولان فدراسیون نقل محفل‌ است و تا این اوضاع در ورزش است، تا خرید و فروش حکم مربیگری و داوری امری عادی و معمول است، پهلوانی کمرنگ و بیرنگ است.

فروش  و ارسال احکام مربیگری پرورش اندام با پیک

راد تشریح کرد: وقتی کسی از شرق تهران با ٦٠٠ دلار هرگونه حکم و تقدیرنامه و داوری و … را به ارباب رجوع بدون حتی رجوع (از طریق پیک موتوری و آژانس تاکسی یا پُست) تحویل می‌دهد و تور اروپایی بدنسازی WBPF با جعل عنوان فدراسیون را به جوانان مردم می‌فروشند، چه توقعی داریم؟

عضو مؤسسه انجمن بدنسازان ایران ادامه داد: وقتی از غرب تهران گواهی حضور در مراسم رافائل سانتویا (رئیس فدراسیون بین‌المللی پرورش اندام و بدنسازی) در تهران را که ٢ ماه پیش در جریان رقابت‌های فیزیک اتفاق افتاد ٢میلیون تومان می‌فروشند و طی آن مدرک داوری و روز بعد مربیگری IFBB به حدود یک‌هزار نفر فروخته شد و به متقاضیان در منزل یا محل کار تحویل می‌شود، چه انتظاری می‌شود داشت؟

این قهرمان پیشکسوت پرورش اندام ایران و آسیا تصریح کرد‌: وقتی آدم خودش می‌داند دارد مدرک می‌خرد و پول حرام رو به حرام‌خوار رأس فدراسیون می‌دهد و آن هم با دریافت باج از شرق و غرب، سکوت می‌کند و در سازمان (وزارت) تربیت بدنی صورت مسئله پاک می‌شود و از مسئولان بازرسی و نظارت بر عملکرد مخفی نگاه می‌دارند تا به کاسبی‌های بسازبفروش‌هاش با همکارانش در وزارت ادامه بدهند، دیگه به‌قول خودشون سر به تن ده‌هاهزار جوان می‌خواهند نباشد که مبادا منافع‌شان لطمه بخورد.

راد گفت: داوران، مربیان و قهرمانان ما موظفند روشنگری کنند و از این جریان سرازیر شدن میلیاردها پول جوانان جویای نام به جیب بی‌سروته آقایان جلوگیری کنند، چون دودش در چشم خودشان می‌رود، زیرا فرداها شاهد خواهیم بود که عده‌ای بی‌مایه با احکام پولی و مدال‌های خیالی و جعلی، زحمات قهرمانان واقعی و مربیان زحمتکش را بی‌اجر می‌کنند، حالا آن هم مهم نیست، مهم این است که آینده بچه‌های ما، همسران، جوانان و سلامت جامعه در معرض آسیب جدی از ناحیه فقدان تخصص و پوچی فعالیت‌های فدراسیون است و مملکتی که در آستانه شکوفایی مجدد استعدادها و اقتصاد و نشاط توافق لوزان است باید نیروی کارآمد متخصص و متعهد در چنته داشته باشد.

وی اظهار داشت: از این حیث تهی و فاقد بضاعت است و دروغ و دغل امری عادی و مباح می‌شود و این با ورزش و اهداف جامعه سالم در تضاد است، نگوییم چرا گرفتاریم، به‌خاطر همین اشکالات خودمان است که به ٢ آدم بی‌بته جسارت سوار شدن به همه ارکان فدراسیون را دادیم و حالا شاهدیم که تیم‌شان در داوری و اردوها و همه‌جا چیدمان می‌شود و به‌صورت اختاپوسی دست غارتگر خودشان را به همه‌جا دراز می‌کنند.

رانت‌های میلیاردی فروش ماشین آلات

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد:‌ البته این عوامل‌شان چقدر بدبختند که خودفروشی می‌کنند و برای چندرغاز، کارهای حمالی دو سه نفر را پیش می‌برند. بنده اصلاً به فروش‌های میلیاردی ماشین آلات از طریق رانت توسط آقایان اعتراضی ندارم، نوش جانشان! مسئله این است که در وظایف فدراسیونی و سلامت تیم‌ها، اردوها و پیشبرد این ورزش خیانت نشود و کار تخصصی را دیگر مفتضح و مسخره امیال‌شان نکنند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.