سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 16:46 - جمعه 01 آذر 1392

امام جمعه شهر نصر آباد جرقویه سفلی:

چهره ی شرق اصفهان را مخدوش نکنیم

امام جمعه شهر نصر آباد در خطبه های نماز جمعه گفت: از هر عمل و رفتاری که موجب مخدوش شدن چهره ی منطقه می شود جلوگیری کنید تا دشمنان نتوانند طمعی به کشور داشته باشند و هر کاری را از طریق مجرای قانونی آن حل کنید.

1111111
به گزارش اصفهان شرق: حجت الاسلام علیرضا فرهنگ خطیب  نماز جمعه شهر نصرآباد جرقویه در خطبه ی نماز جمعه با اشاره به مناسبت های این هفته گفت: بسیج شجره ی طیبه ای است که امام خمینی با توجه به آیات و تعالیم به احیای آن پرداخت. بسیج نقش مهمی را در پیروزی های 8 سال دفاع مقدس و مقابله با فتنه ی 88 با  تلاش نیروهای مخلص داشته است. در کل تعریف بسیج این است که هر کس دلش برای نظام و انقلاب و نجات مستضعفان از دست مستکبران بسوزد و آماده دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن باشد، بسیجی نامیده می شود.

وی در ادامه به دیدار مقام معظم رهبری با بسیجیان و بیانات ایشان در این باره اشاره و افزود: بسیج حضور مردم در عرصه ی فعالیت های اساسی برای کشور است و آنان که ارزش ها را قبول داشته و به آن احترام بگزارند از بسیج هستند. بسیجی صبور و متواضع است و در یک کلام مسئولین باید با اخلاق و رفتار خود حضور جوانان مشتاق در صحنه ها ی مهم را فراهم و روحیه بسیجی دوران دفاع مقدس را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه به 3 محور مورد بحث مقام معظم رهبری اشاره و در مورد هر کدام توضیحاتی بیان نمود:
1.    نظام  اسلامی با استکبار دشمن است نه با ملت ها

2.     صراحت در کلام آقا در رابطه با اسرائیل به خاطر این است که اسرائیل خط قرمز آمریکا می باشد لذا در سخنرانی اخیر خود به خاطر کارشکنی این رژیم فرمودند باید جلوی دهن سگهای نجس اسرائیل را گرفت.

3.     در رابطه با سیاست خارجی و مذاکرات به فرموده مقام معظم رهبری از مسئولین حمایت می کنیم و دولت مردان بدانند که رفع مشکلات اقتصادی در آب شدن یخ روابط سرد ایران و آمریکا خلاصه نمی شود و می بایست به رفع برخی ضعف ها در درون خود بکوشیم تا دشمنان نتوانند در کشور رخنه کنند.

حجت الاسلام فرهنگ به بمب گذاری اخیر سفارت جمهوری اسلامی ایران اشاره و افزود: هر چند نمی توان جلوی گروههای القاعده و سلفی ها را گرفت ولی باید بدانیم این گروهها ساخته و پرداخته ی کشورهای صهونیسم به نفع برخی کشورهای عربی هستند .

امام جمعه در ادامه و در حضور حجت الاسلام صالحیان رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه  به مشکل شرق اصفهان اشاره و بیان نمود: مشکل شرق اصفهان خصوصا منطقه جرقویه علیا اشتغال جوانان است که بیکاری باعث ایجاد زمینه فساد در جامعه می باشد.

وی افزود: مشکل دیگر آب آشامدنی است که زندگی مردم محروم این منطقه و مردمی که شغل اصلی آنها کشاورزی و دامپروری می باشد را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
امام جمعه به حمل و نقل این منطقه پرداخته و گفت: حمل و نقل مردم در این منطقه به مراکز شهر با توجه به پایانه مسافربری دراین منطقه دچار مشکل است.

وی به مردم و مسئولین شرق اصفهان در رابطه با  بالا بردن وجه منطقه گفت: از هر عمل و رفتاری که موجب مخدوش شدن چهره ی منطقه می شود جلوگیری کنید تا دشمنان نتوانند طمعی به کشور داشته باشند و هر کاری را از طریق مجرای قانونی آن حل کنید.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در بخش دیگری از خطبه ها به ریشه ی گناهان و فتنه های آخر زمان اشاره و گفت:  یکی از عواملی که سبک زندگی انسان را به شدت دچار تغییر قرار می دهد گناه و ترویج آن در زندگی است. گمشده ی امروز بشریت آرامش و آسایش جسمی می باشد و زمانی در زندگی آرامش داریم که تعالیم خداوند را عمل کنیم و بزرگترین مانع گناه است.

وی افزود: امروزه به خاطر فضای باز رسانه ها ی ارتباط جمعی( ماهواره، اینترنت) و دسترسی آسان جوانان به این فضا می بایست توجه ویژه به این مساله  شود، دشمنان می خواهند سبک زندگی ما را تغییر دهند و جامعه تحت تاثیر برخی الگوهای غربی و رفتار آنها در این رسانه ها قرارمی گیرد و قبح گناه از بین می رود و برخی از گناهان در جامعه رواج پیدا می کند.

امام جمعه به نقش گناهان آشکار و مخفی اشاره و بیان نمود: قرآن انسانها را از گناهان نهی می کند و در روایات داریم که گناهان را چه آشکار و چه پنهان ترک کنید زیرا گناهان آشکار و پنهان تاثیر خود را بر آدمی می گذارند و این به خاطر خلاف بودن آنها بر اساس فطرت و عقل سلیم می باشد.

خطیب نماز جمعه شهر نصرآباد در پایان گفت: آرامش در بندگی خداوند است و برای آنکه گرفتار گناه نشویم اولین وظیفه این است که حرام و حلال الهی را بشناسیم و به گناه نزدیک نشویم تا در دام آن نیفتیم، مراقب افکار و اعمال خود باشیم تا از فتنه های آخر الزمان محفوظ بمانیم.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.