سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:02 - چهارشنبه 02 اردیبهشت 1394

رئیس سازمان دامپزشکی:

معرفی مراکز معدود عرضه گوشت حرام به مراجع قضایی

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان این که گوشت حرام از طریق قاچاق وارد می‌شود و ورود آن از مجاری قانونی ممکن نیست، گفت: موارد مشاهده شده آن قدر محدود بوده که مردم نباید نگران باشند و این موارد به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش اصفهان شرق؛  مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور در واکنش به خبری درباره عرضه فرآورده‌های محصولات دام‌های حرام گوشت در برخی مکان‌های عرضه فرآورده‌های دامی، گفت: در هر کشوری ممکن است، انحرافاتی صورت گیرد، ولی در مورد کشورمان این اطلاعات بسیار حاشیه‌ای و بیشتر باعث ایجاد جو نامناسب می‌شود.

وی افزود: سال گذشته از 2 میلیون و 297 هزار بازدید انجام شده از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی فقط 2 مورد تخلف در مورد عرضه گوشت و فرآورده‌های دام‌های حرام گوشت گزارش و این موارد به مقامات قضایی معرفی شد.

رئیس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: نوروز 94 هم 177 هزار بازدید از مراکز تولید، توزیع، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام شده است.

وی افزود: آزمایشگاه‌های سازمان دامپزشکی مجهز به تجهیزاتی است که تشخیص بافت انواع دام در آن‌ها کاملا امکان‌پذیر است و در صورت که گوشت دامی غیر از گوشت دام حلال عرضه شود، به سرعت برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه گوشت حرام از طریق قاچاق وارد می‌شود و ورود آن به کشور از مجاری قانونی ممکن نیست، گفت: موارد مشاهده شده آن قدر محدود بوده که مردم نباید از این موضوع نگرانی داشته باشند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.