سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 12:34 - چهارشنبه 02 اردیبهشت 1394

بمناسبت روز جهانی زمین پاک

همه باید به فکر حفظ سیاره خود باشند و نباید آن را فراموش کرد

روز جهانی زمین پاک هر ساله مورخه 22 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت در تمام دنیا برگزار می شود و به همه مردم روی زمین یاد آور می شود که نباید سیاره خود (زمین) را فراموش کنیم و به فکر حفظ آن باشیم.

شهردار شهر حسن اباد در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا در این راستا گفت: روز 2 اردیبهشت روز زمین پاک با شعار زمین پاک با حفاظت از آب و خاک هر سال همزمان با سراسر جهان در ایران اسلامی برگزار می شود و نامگذاری این روز به منظور آگاهی جهانی و نیز سپاسگزاری از مواهب زمین و منابع و ذخایر طبیعی آن انجام می شود.

حسین ایروانی در ادامه تاکید کرد: امروزه یکی از مشکلاتی که بر سر راه مردم قرار دارد آلودگی زمین و دغدغه ای است که برای دست اندر کاران محیط زیست در سراسر جهان وجود داردمساله میزان تولید زباله در سراسر جهان و یافتن محل دفن صحیح و بهداشتی آن بوده که از مسائل مهم بخصوص در کشورهای کوچک و در حال توسعه و به دنبال آن در شهر ها و روستاهای ما می باشدو مسئولین باید با استفاده برنامه هایی مثل : سخنرانی ها، همایش ها، مسابقات نقاشی، پاکسازی نمادین شهر و اطراف چشمه ها و رودخانه ها و کوه ها نصب بنر و پوستر ها در سطح شهر و ادارات و مدارس تا آگاهی مردم نسبت به این مسئله بیشتر شود و همه آنرا به یاد آورند.

شهردار حسن آباد در ادامه یکی از راهکارهای مهم و کارساز در پاکی زمین مسئله باز یافت دانست و در ادامه به فواید باز یافت اشاره کرد و تاکید کرد اگر خانواده های ما از فواید این مسئله اطلاع داشتند حتما به آن توجه زیادی می کردند.

فواید بازیافت:

بازیافت بسیاری از مواد باعث کاهش استفاده از منابع جدید محیط زیست شده و از تبدیل این مواد به عوامل مضر زیست محیطی جلوگیری می شود.

از هدر ریختن موادی که ارزش اقتصادی دارد جلوگیری می شود.

هزینه های جمع آوری و حمل زباله های شهری کاهش یافته چون حجم زباله ها کم می شود.

از هدر رفتن منابع ملی جلوگیری می شود .

از محیط زیست حفاظت شده و از سوزاندن زباله های قابل بازیافت جلوگیری می شود.

مواد آلی تجزیه شونده موجود در زباله های خانگی را می توان به کود تبدیل کرد.

ایروانی در پایان متذکر شد: مسئله زمین پاک مخصوص یک روز در تقویم نباید باشد بلکه هر روز ما باید روز زمین باشد.

وی چند توصیه به شهروندان کرد: در صورت گذرانده تعطیلات یا استراحت به اماکن عمومی یا پارکها یا محیط های کوهستان و کنار چشمه ها می روید کیسه زباله همراه داشته باشید و به فرزندان خود نیز رعایت پاکی محیط را آموزش دهید.

استفاده از سطل های زباله در معابر عمومی که متاسفانه در مواقعی مشاهده می شود با وجود سطل های زباله در معابر افرادی زباله ها را در گوشه و کنار خیابان می اندازند و وظیفه همه ی ماست که با آگاهی دادن به این افراد گام کوچک در جهت زمین پاک برداریم.

حتما ساعت بیرون گذاشتن کیسه های زباله را به خاطر بسپارند و در هر شب زباله را با پوشش کاملدر وقت مناسب در مکان مناسب قرار دهید تا سهم هر چند کوچک در پاکی محل زندگی خود داشته باشید و با داشتن محیطی سالم و به دنبال آن خاک و آب سالم و در ادامه انسان سالم زندگی پر از صفا و صمیمیت و تندرستی را داشته باشیم..

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.