سرویس: تولیدی » گزارش میدانی 04:16 - چهارشنبه 02 اردیبهشت 1394

گزارشی از دستاوردهای سپاه در شرق اصفهان:

تاریخ شفاهی منطقه شرق اصفهان به روایت رشید مردان پاسدار/ گفتمان سازی انرژِی هسته ای تا حفظ عزت ملت ایران در مذاکرات

همت مردان سپاه در مرکز شهر تا کویر، گویای نگاه واقع بینانه ی بزرگمردان پاسدار است و این به وضوح در شرق اصفهان و استفاده ی بالا از ظرفیت سپاه دیده می شود.

به گزارش اصفهان شرق: 70روزبعد از نگارش زیباترین اتفاق تاریخ ایران، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با بصیرت همیشگی و برای تثبیت تلاش و ارادت مردمانی ارزشمند به تصفیه نظام پرداخت.
2 اردیبهشت 58 ارگانی با ارزش های مقدس و به کارگیری مردانی از دل انقلابیون سال 57 برای پاسداری از مرز و بوم و نگاه و نگرش در برابرشان به کار گرفته شدند و این خشم مزدوران را دو چندان کرد.

همت مردان سپاه در مرکز شهر تا کویر، گویای نگاه واقع بینانه ی بزرگمردان پاسدار است و این به وضوح در شرق اصفهان و استفاده ی بالا از ظرفیت سپاه دیده می شود.
امام با دید عمیق و بلندی که داشتند 70 روز بعد از انقلاب با هدف ورود انسان هایی با ارزش های انقلابی و از بطن مردم به تاسیس سپاه دست زدند تا انقلاب 57 به دست نا اهلان بر نگردد.
گاهی می بینیم در کشوری انقلاب اتفاق می افتد ولی تاثیر چندانی در بر ندارد چون افرادی که انقلاب کرده اند به میدان عمل برای دفاع از کشور و انقلاب وارد نشدند و آنها که به میدان آمدند بر باور های آن انقلاب نیستند.
امام در اوایل انقلاب ، با تاسیس سپاه پاسداران و ورود نیروهایی که از جان گذشتند و بر ارزش های امام و ولایت پایبند بودند، انقلاب را از دست افرادی که بر حسب منافع و سو جویانه وارد برخی ارگان ها میشدند، گرفت و ازبین بهترین انسان ها در بطن جامعه سال 57 سپاه را شکل داد.
مسلما شرق اصفهان طی سالهای متمادی، خاطرات بسیاری از حضور برادارن بسیجی و پاسداران در کنار نیروهای مردمی به خاطر دارد و همین امر بهانه ای شد تا در سالروز تاسیس سپاه پاسداران، به سراغ افرادی برویم که سال ها، خاطراتی جاودان از جنس تلاش را با حضور فیزیکی در شرق اصفهان به ثبت رساندند.

سالروز-تاسیس-سپاه-پاسداران

*کویر زدایی موضوع کار سالهای 81 تا 83 در شرق اصفهان

مصیب نجیمی فرمانده اسبق ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) با اشاره به سال های 83-81 و حضور خود در خدمت بسیجیان شرق اصفهان به برخی اقدامات انجام گرفته سپاه در آن دوران اشاره و اظهار کرد: کویر زدایی با همکاری بسیج سازندگی از پروژه های فعال در مناطق کویری شرق اصفهان به شمار می رفت و تسهیلات اخذ شده حول این محور در گردش بود.

وی با توجه به حضور فعال بسیجیان در بیشتر ابعاد فرهنگی و اجتماعی، به اقدامات سازندگی در زمینه ساخت پایگاه بسیج اشاره و گفت: ساخت پایگاه های بسیج در اکثر مناطق شرق اصفهان و همچنین راه اندازی حوزه های دانش آموزی در سطح بخش ها به صورت سازمانی از برنامه های فعال سپاه طی سال های 81 تا 83 بود به گونه ای که در برخی مناطق توسعه حوزه های دانش آموزی خواهر مصوب شد.

گودگوار-بافق

نجیمی از نهضت روشنگری با محتوای موضوعات مطرح شده در اوایل دهه 80 هجری شمسی سخن گفت و با توجه به حضور فعال در سخنرانی ها حول محورهای سیاسی آن زمان، خاطر نشان کرد: روشنگری بسیجیان در سالهای 81 در خصوص شناخت برخی جریانات در کشور و گفتمان انرژِی هسته ای بود و همین امر باعث می شد تا در پاره ای از زمان ها گاها تا 8 سخنرانی در مناطق متفاوت شرق اصفهان را در طی یک روز کاری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در آن زمان مردم آگاهی چندانی از انرژِی هسته ای نداشتند و به این ترتیب حداکثر مبحث بر روی آشنا کردن مردم و بسیجیان پیرامون شناخت انرژِی هسته ای بود.

*مقابله و مبارزه با آفات در مناطق کویری برخی از اقدامات بسیج سازندگی طی سالهای 83 تا 88 بود

علی جان ایزدی فرمانده سال های 83 تا 88 ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) مقابله با تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی را از اقدامات ارزشمند بسیج در شرق اصفهان عنوان و اذعان کرد: همواره فرمایشات گهربار رهبری فصل الخطاب همه بسیجیان و نیروهای پاسدار بود و در این بین حرف اول و اخر در جهت بهبود شرایط در هر زمان در بیانات گهربار امام خامنه ای گنجانده می شد.

وی حفظ عزت جمهوری اسلامی در هر زمان را، از اولویت های اصلی مردم و مسئولان خواند و با توجه به فرمایشات رهبری و مشخص شدن تکلیف مردم و مسئولان تصریح کرد: فرمایشات رهبری در خصوص مسائل سیاسی کشور و بین الملل از جامعیت خاصی برخوردار است تا جایی که اگر توجه جدی به نکات مطرح شده در سخنرانی اقا داشته باشیم، نیازی به طرح مباحث فرعی و حاشیه ای نداریم زیرا تکلیف را رهبری جامعه به گونه ی کامل مشخص می کند.

ایزدی مقابله و مبارزه با آفات در مناطق کویری را، برخی از اقدامات بسیج سازندگی طی سالهای 83 تا 88 نام برد و گفت: اقدامات بهداشتی بسیاری از جمله مقابله با آفت در بن رود و جرقویه توسط سپاه شرق اصفهان انجام شد به گونه ای که بتوان در ریشه کنی مناطق کویری از افات نقش برجسته ای را برداریم.
وی در پایان با اشاره به حیات شرق اصفهان به آب و کشاورزی، خاطرنشان کرد: موضوع آب و مسائل پیرامون آن از مباحث مهم در همه زمان ها بوده و است زیرا حیات مردم شرق اصفهان به آب و مشاغل آبی می باشد و پیرامون کاهش بارش ها و منابع آبی نکات مختلفی در تمام سالها مطرح شد ولی به دلیل عدم قطعی آب طی سالهای 83 تا 88 اثر وضعی خاصی بر منطقه نداشت.

*محرومیت زدایی شرق اصفهان از نقاط قوت ورود سپاه به این عرصه بود

احمد رضا عشقی فرمانده سال های 88 تا اوایل سال 91 ناحیه مقاومت بسیج شرق اصفهان با نگاه ویژه به همکاری سپاه و ارگان های دولتی و تحقق شعار با هم بودن تصریح کرد: طی سالهای حضور در ناحیه امام علی(ع) آنچه بیش از پیش توجه ما را به خود جلب کرد همکاری این ارگان با دستگاه های دولتی به منظور خدمت رسانی و ارائه تسهیلات بهتر به مردم مناطق محروم بود و این امر در جهت شعار اقتصاد مقاومتی رهبری شکل اساسی به خود گرفت.

وی برقراری پروژه های محرومیت زدایی با تجهیز پایگاه ها، ساخت و ساز خانه عالم و حمام عمومی و موضوعاتی از این قبیل را حاصل ورود سپاه به عرصه محرومیت زدایی عنوان کرد.

عشقی با پرداختن به محتوای جلسات روشنگری بسیجیان و دیگر اقشار جامعه اذعان کرد: بحث اصلی در رابطه با جریان شناسی در خصوص فرمایشات رهبری در رابطه با خودی و غیر خودی و همچنین شناخت جریان هایی که با هدف حفظ اصول نظام هستند، بود.

image215056

وی سالهای فرماندهی در ناحیه شرق اصفهان را مصادف باشروع طرح صالحین بسیج عنوان کرد و افزود: دلگرمی بسیجیان برای حضور در حلقه های صالحین، مبارزه با منکرات و امر به معروف، سازمان دهی بسیجیان و حفظ انسجام این قشر از برنامه های فرهنگی- دینی بسیجیان فعال در جلسات طرح صالحین بود و امید آن داریم تا این مسیر به نحو احسنت ادامه یابد.

فرمانده اسبق ناحیه امام علی(ع) با اشاره به مذاکرات هسته ای در اوایل سال 94 و با توجه به نکات مهم و ارزنده در سخنان رهبری، بیان کرد: نظر ما در رابطه با مذاکرات هسته ای به عنوان نیروی مطیع عوامل رهبری صحبت های اقاست و خطوط قرمز ما با توجه به بیانات اخیر رهبری، به رسمیت شناختن حق غنی سازی و همچنین برداشتن تحریم هابه صورت یکجا و یک مرحله ای است تا عزت کشور در تمامی مراحل حفظ شود.

وی در پایان این گفتگو مخلص بودن، کم توقع و پیگیر بودن را از مهم ترین ویژگی بسیجیان شرق اصفهان عنوان و گفت: به دلیل حداکثر بافت روستایی در شرق اصفهان می توان گفت، بسیجیانی صادق، خالص و توانمند را در دل خود جا داده است و حضور 90 درصدی آنها در فراخوان ها موید این مطلب است.

* کلیه مردم پشتوانه ی انقلاب و بسیج پشتوانه ی سپاه است

محمود براتی فرمانده مردمی سپاه ناحیه امام علی(ع) بود که با حضور موثر در بین مردم نقش بسزایی در پیوند بسیج و همه اقشار مردم شرق اصفهان داشت.

وی با اشاره به حرکت توانمند بسیج در مناطق محروم شرق اصفهان گفت: سپاه در مواجه با مشکل خشکسالی فضایی را آماده کرد که بتوان با توجه به کم آبی در منطقه، امرارمعاش خانواده ها استفاده ی صحیح از شرایط فعلی نه ایده آل را به وجود آورد. بسیج سازندگی ناحیه با تمام توان نهایت استفاده را از ظرفیت موجود داشت و با اجرا و برگزاری طرح های اقتصاد مقاومتی دست افراد را در خود اشتغالی باز کرد.

SAM_1239

براتی مردم را پشتوانه اصلی انقلاب معرفی کرد و افزود: یکی از ماموریت های اصلی سپاه پاسداران تقویت بسیج تابعه سپاه میباشد و این در صورتی است که بسیجیان تعامل و پشتوانه ای محکم برای حرکت سپاه است و قطعا سپاه بدون پشتوانه ی مردم و بسیجیان قادر به انجام ماموریت های پیش رونیست. وقتی می توانیم با هر تهدیدی پیروز شویم که پشتوانه ی مردمی داشته باشیم و این امر را زمانی به دست می آوریم که مشکلات مردم را از خود بدانیم و با تمام تجهیزات در جهت حل گرفتاری مردم حرکت کنیم تا مردم را که پشتوانه ی اصلی در حفظ امنیت حاکم می باشند پشت سر خود داشته باشیم.

فرمانده سال های 91 تا 93 در ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) با توجه به دستاوردهای بسیار در راستای اقتصاد مقاومتی در شرق اصفهان به نقش موثر سپاه در بین مردم اشاره و تصریح کرد: بیایید ماهی گیری را به مردم بیاموزیم تا بتوانند فعالانه حرکت کنند و مشکلات پیش رو را با اجرای طرح های خود اشتغالی از مسیر بردارند که به لطف خدا موفقیت های بسیاری در این خصوص حاصل شد.

* راه اندازی ۵۰۱ عرصه اقتصاد مقاومتی در شرق اصفهان
سرهنگ مهدی ساعی فرمانده امروز ناحیه امام علی(ع) با اشاره به نقش سپاه در صحنه های مختلف کشور اظهار کرد: سپاه نهاد مقدسی بود که به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد تا بتواند در طول انقلاب در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، متقدرانه در صحنه ها حضور یابد، همچنین این نقش مهم را در اوایل انقلاب، سالهای دفاع مقدس و مبارزه با فتنه گران طی سالهای 78 و 88 حفظ کند تا بتوان در مقابل دشمنان محکم ایستاد.
وی افزود: روحیه انقلابی مردم شرق اصفهان سبب شد تا از همان ابتدا عزیزانی از جنس مردم به نهاد مقدس سپاه وارد شوند و با هدف پیشبرد اهداف اصلی نظام که حفظ عزت کشور و سربلندی منطقه است قدم بردارند.
فرمانده ناحیه امام علی(ع) با توجه به دستاوردهای سپاه در شرق اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به بحران آب در شرق اصفهان و با پیروی از فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی می توان گفت: با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) و عنایات ویژه رئیس بسیج مستضعفان کشور ۵۰۱ عرصه اقتصاد مقاومتی با ۹ میلیاردو ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات در شرق اصفهان طی سال ۹۳ اختصاص داده شد.
ساعی با ذکر عملکرد اشتغالزایی در این بخش خاطرنشان کرد: در زمینه راه اندازی عرصه های اقتصاد مقاومتی در شرق اصفهان برای ۴۳۷ نفر اشتغال مستقیم و ۷۱۵ نفر به طور غیر مستقیم وارد بازار کار شدند، همچنین با توجه به بودجه هایی عمرانی سال 94 انشالله بتوان، حرکتی ایده ال در تکمیل پروژهای نیمه کار داشت.

ساعی
وی دجالواره را موضوع اصلی جلسات روشنگری این دو سال ذکر کرد و گفت: دشمن در مباحث فرهنگی به جمع جوانان ایران رخنه کرده است تا به مرور زمان اعتقادات دینی مردم را دچار خدشه کند، بر همین اساس برگزاری جلسات روشنگری با موضوع دجالواره و به کار گیری شیوه های اغنایی برای خانواده ها، مبحث خوبی در دور کردن خانوارها از دیدن ماهواره است.
فرمانده ناحیه امام علی(ع) از طرح کرامت خبر داد و متذکر شد: از برنامه های سال 94 سپاه به انجام رسانده مقدمات طرح کرامت به منظور رفع آسیب مواد مخدر در جامعه است که امیدواریم با همکاری مردم و مسئولان بتوان طرحی عملیاتی را به سمت خانوارهای شرق اصفهان سوق داد.
وی در پایان با اشاره به صحبت های اخیر رهبری بیان کرد: انقلاب ما درس خود را از حرکت امام حسین(ع) و یارانش گرفت و باید در همه زمینه ها و همچنین مذاکرات همه مسئولان با مد نظر قرار دادن سخن رهبری در حفظ عزت کشور و منافع مردم حرکت کنند.

*******************
به گزارش اصفهان شرق: گزارش سال 94 نگاهی مثبت به حرکت فعال و مردمی سپاه در مناطق محروم است که هر ساله از انقلاب اسلامی تا کنون با قوت ادامه داشته و برحسب نیازها و اولویت های مربوطه در امتداد عملی کردن سخنان رهبری گامی مهم برداشته است.
قطعا سخنان فرماندهان مختلف ناحیه امام علی(ع) برگی از دفتر خاطرات این قشر زحمت کش با اهداف انقلابی و موید حضور فعال در صحنه های اقتصادی، مردمی و روشنگری است.

2 نظر در مورد “تاریخ شفاهی منطقه شرق اصفهان به روایت رشید مردان پاسدار/ گفتمان سازی انرژِی هسته ای تا حفظ عزت ملت ایران در مذاکرات”

  1. بسیجی خط گفت:

    جناب اقای براتی سلام

    همکاری شما با مردم ولایتمدار شرق اصفهان در سالهای قبل و حوادث رخ داده شده قابل تحسین است

    خیلی خوشحال شدیم که شما را باز هم در این سایت زیارت کردیم

  2. بسیجی اززیار گفت:

    سرهنگ براتی از جمله فرماندهانی بود که درکنارحجت الاسلام صادق زاده امام جمعه ورزنه یاری مردم در حوادث آخر سال1390بودند فداکاری آنان وهمراهی ایشان همیشه در ذهن ها می ماند وانصافا سپاه ناحیه امام علی چه آن زمان چه هم اکنون مردمی وباصداقت رفتارکرده اند من از این بازوان ولایت چه در سنگر نماز جمعه وسپاه وشما که منعکس کردید تشکر می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.