سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:30 - سه شنبه 01 اردیبهشت 1394

در نشست خانه مطبوعات عنوان شد:

بیمه خبرنگاران قربانی بی تدبیری ها/خانه مطبوعات از راه قانون موضوع را پیگیری می کند

ما به جد موضوع قطع بیمه خبرنگاران را در مجمع نمایندگان مجلس واز طریق وزارت خانه پیگیری می کنیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از مفتاح نیوز، گلناری دبیر خانه مطبوعات در این نشست با تشریح مشکل پیش امده برای بیمه خبرنگاران گفت:مدت ها بود شایعاتی مبنی بر قطع بیمه خبرنگاران شنیده می شد، که متاسفانه در سال جدید این شایعه به واقعیت پیوست وبیمه تعدادی از خبرنگاران قطع شد.

دبیر خانه مطبوعات اصفهان ضمن تاکید بر غیر قابل اجرایی بودن قانون جدید در شهرستان هاگفت:ما تمایل به اجرا ی قانون داریم ،اما قانون بیمه شدن خبرنگاران از طریق رسانه فقط در تهران عملی است ودر شهرستان ها قابل اجرا نیست. چون شهرستان ها بیشتر سرپرستی هستند وقانونی برای حمایت از انها وجود ندارد.

وی با اشاره به تبعات این مشکل برای عضو گیری خانه گفت:به ما گفته شده که باید اعضا بیمه باشند وبا این شرایط بسیاری از اعضا قادر نیستند در مجمع عمومی خانه عضو شوند.

صادق زاده وکیل پایه یک دادگستری نیز به عنوان کارشناس حقوقی در این نشست با اشاره به ماده قانونی مطرح شده در قانون مطبوعات گفت:طبق قانون ماده ۴۶مطبوعات، صاحب امتیاز ومدیر مسوول باید خبرنگاران را بیمه کند.

وی در ادامه افزود: بعضی دوستان در راه اندازی کمپین وتجمع تاکید داشتند که در ابتدای امر ارشاد ودستگاههای حکومتی با استناد به این ماده می تواند ما را محکوم کنند.

حسین صادق زادهمدیر مسوول خبرگزاری مفتاح نیوز با تاکید بر قرار گرفتن در مسیر قانونی گفت:ما می توانیم با نمایندگان مجلس مطرح کنیم واز پتانسیل های شهر برای حل موضوع کمک بگیریم، اما بر نگارش بیانیه توسط اعضا خانه تاکید می کنم.

وی در ادامه بیان داشت:اجرای قانون برای تهران قبل اجرا است وقانون با اشتهای تهران برای کل کشور نوشته شده است وبار مالی وقانونی این امر برای مدیر مسولان سنگین است.

در ادامه جلسه اعضا به بیان نقطه نظرات خود پرداختند وبر نبودن قانون در وزارت ارشاد،بی اطلاعی اداره ارشاد اصفهان،ضعف قوانین حمایتی خبرنگاران،نگاه شهرستانی داشتن به اصفهان، ضعیف عمل کردن خبرنگاران ومحکوم نکردن موضوع،نبودن قوانین حمایتی از خبرنگاران رفع مشکلات قانون جدید وحمایت واقعی از مدیران رسانه اشاره شد.

گلناری بر پیگیری موضوع از طریق نمایندگان مجلس وزایزنی با وزارت خانه وخانه مطبوعات تاکیدکرد.

اعضا حاضر با تاکید بر همبستگی برای حل موضوع ،در جلسه بیانیه ای درحمایت از خبرنگاران ودر اعتراض به قطع بیمه خبرنگاران به امضا رساندند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.