سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:22 - سه شنبه 01 اردیبهشت 1394

با حضور علی‌اکبر ولایتی صورت می‌گیرد:

افتتاح مرکز گردشگری سلجوقی در اصفهان

دبیر کمیته گردشگری سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان گفت: مرکز گردشگری سلجوقی اصفهان در روز نهم اردیبهشت ماه جاری با حضور علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل افتتاح می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد ایزد‌خواستی در نشست مشترک کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر با ستاد نکوداشت هفته اصفهان برای بررسی و ارزیابی برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان در سال جاری اظهار کرد: یک کار تحقیقاتی را به عنوان یک اقدام زیر‌ساختی از چهار ماه گذشته در حوزه گردشگری انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه گردشگری درون‌شهری و محله‌ای به ‏عنوان یکی از ‏بخش‌های ‏مهم گردشگری برای آشنایی مردم با جاذبه‌های موجود در محلات از اهمیت بسیاری برخوردار است، اضافه کرد: کمیته گردشگری به این موضوع مهم به صورت ویژه توجه کرده است.

دبیر کمیته گردشگری سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در این کمیته به این نتیجه رسیدیم که باید یک مرکز اطلاع‌رسانی و گردشگری خاصی را برای دوره سلجوقیه در اصفهان راه‌اندازی کنیم، تصریح کرد: مرکز گردشگری سلجوقی اصفهان در مقبره خواجه نظام‌ملک در اصفهان در روز نهم اردیبهشت ماه جاری با حضور علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این مرکز به حفظ و احیای بافت تاریخی در محدوده میدان امام علی (ع) کمک می‌کند، ادامه داد: همچنین در راستای نکوداشت هفته اصفهان، هفته گردشگری میدان امام علی (ع) برگزار می‌شود.

ایزد‌خواستی با اشاره به اینکه در این برنامه گردشگری از مناطق تاریخی صورت می‌گیرد و پس از بازدید گردشگران به سمت میدان امام علی (ع) هدایت می‌شوند، تاکید کرد: در این طرح بازدید از آثار تاریخی محله‌های محدوده میدان امام علی (ع) مانند مسجدعلی، مسجد جامع و بازار هارونیه صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.