سرویس: تولیدی » خبر پوششی 02:21 - سه شنبه 01 اردیبهشت 1394

در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان مطرح شد:

میزبانی استانداری اصفهان در مراسم بزرگداشت مقام معلم/ 988 میلیون تومان از عوارض شهرداری به ادارات آموزش و پرورش واریز شد

دبیر شورای آموزش و پروش شهرستان اصفهان از واریز 5 درصد عوارض شهرداری به آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق: اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان به ریاست فرماندار اصفهان و با حضور روسای نواحی آموزش و پرورش و همچنین مسئول گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل استان برگزار شد.
ناظم زاده با مروری بر مصوبات جلسه گذشته مبنی بر اجرا و عدم اجرایی شدن مصوبات اظهار کرد: کمیته امداد تا این ساعت اسامی افراد تحت پوشش هر ناحیه را معرفی نکرده و این در حالی است که معرفی افراد تحت پوشش کمیته امداد و معرفی آنها به ناحیه آموزش و پرورش جزء مصوبات جلسه قبل از سال 94 بود.

* توزیع کمک شهرداری به دست دانش آموزان تا قبل از تعطیلات

دبیر شورای آموزش و پروش شهرستان اصفهان با ذکر دیگر برنامه ها افزود: هزینه کردن کمک های جمع آوری شده مدارس در مناطق تحت پوشش خود، توزیع کمک شهرداری به دست دانش آموزان تا قبل از تعطیلات، اختصاص مبالغی برحسب وسعت هرناحیه توسط کمیته امداد و تبلیغات شهرداری در خصوص هفته بزرگداشت هفته معلم از برنامه های مصوب شده در جلسات گذشته این شورا بود که مسئولان ذیربط پیگیر اجرایی شدن آن هستند.

وی در ادامه با گزارشی از وضعیت ناحیه 2 آموزش و پرورش در شهرستان اصفهان که میزبانی جلسه مربوطه را به عهده داشت، خاطر نشان کرد: 40113 نفر دانش آموز در مدارس ناحیه2 به تحصیل مشغولند که از این تعداد 518 نفر اتباع عراقی و افغانی را شامل می شوند.

* بزرگداشت مقام معلم به میزبانی استانداری اصفهان

رییس آموزش و پرورش ناحیه 2شهرستان اصفهان در ادامه با اشاره به هفته معلم از جلسه بزرگداشت این روز به میزبانی استانداری اصفهان خبر داد و گفت: امیدواریم این میزبانی فتح بابی باشد تا در راستای این روز همه مسئولان به اهمیت مقام معلم پی ببرند، همچنین دیدار از برخی خانواده های فرهنگیان با شرایط سخت و ایثارگر با حضور فرماندار شهرستان از موضوعات پیشنهادی در این هفته می باشد.

وی با بررسی چگونگی وصول عوارض شهرداری به آموزش و پرورش بر اساس سرانه دانش آموزی، اذعان کرد: تا پایان اسفند 93 مبلغ 988 میلیون تومان از 15 منطقه شهرداری عوارض 5 درصد اخذ شد و به حساب آموزش و پرورش واریز گردید و شهرداری باید حق قانونی این ارگان را بدهد.

* اهتمام بیشتر در برقراری مدارس یک نوبته

اعتباریان رییس اموزش و پرورش ناحیه 6 در این جلسه با توجه به وضعیت نیروی انسانی و تغییرات فیزیکی آموزشی متذکر شد: با توجه به تغییر نظام آموزشی و حذف مقطع راهنمایی در برخی مدارس مجبور به ادغام و یا دونوبته کردن می باشیم و در این خصوص با توجه به فرسودگی مدارس و کمبود زمین جهت ساخت طی چند سال آینده با مشکل مواجه خواهیم شد و این درحالی است که 216 مدرسه شهری و روستایی در بخش مرکزی شهرستان اصفهان با وسعت بالای منطقه ای تحت نظارت این ناحیه می باشد.

اسماعیلی رییس ناحیه 4 شهرستان اصفهان با اشاره به جذب خیرین مدرسه ساز و با تاکید بر مشارکت دولت در زمینه نوسازی مدارس خاطرنشان کرد: با بودجه های دولتی هرگز به اهداف خود نخواهیم رسید و باید سعی در جذب بالایی از خیرین را به مناطق محروم داشته باشیم و لیکن عدم ورود به موقع دولت در کمک به نوسازی مدارس گاها باعث دلسردی خیرین خواهد شد زیرا پس از ساخت قسمت خیر ساز، قسمت باقی مانده مدت ها تکمیل نمی شود.

سرویس مدارس و ارائه پیشنهادات و آسیب های مرتبط با آن از سوی سلیمی پور مسئول گروه انجمن مربیان اداره کل استان از موضوعات مهم جلسه بود که در این خصوص آسیب ها و پیشنهاداتی مطرح شد.

گفتنی است کمبود سوخت خودرو، غیر واقعی بودن نرخ سرویس مدارس و کمبود نیروی کار به منظور سرویس از موضوعات مهمی بود که توسط مسئولان تاکسی رانی مطرح شد.

در پایان این جلسه به رسم یادبود لوح تقدیری از سوی فرماندار به اعضای حاضر اهدا شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.