سرویس: تولیدی » خبر پوششی 02:08 - سه شنبه 01 اردیبهشت 1394

فرماندار شهرستان اصفهان:

تجلیل از مقام معلم را مدرسه محور کنیم/ مدارس روستایی باید حداقل مشکلات را شامل شود

فرماندار اصفهان در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان گفت: تجلیل از مقام شامخ معلمان را در مدارس و به سمت مدرسه محوری پیش ببریم.

به گزارش اصفهان شرق: فضل الله کفیل در اولین جلسه شورای آموزش و پروش شهرستان اصفهان در سال 94 با تبریک مناسبت های ماه رجب و هفته معلم، با توجه به دستور کار جلسه به بررسی وضعیت سرویس مدارس جهت سال تحصیلی 95-94 اشاره و اظهار کرد: بررسی مسائل و ارائه پیشنهادات در خصوص سرویس مدارس از موضوعات مهم و ضروری است و باید توجه شود که قانون های وضع شده نه برای تعطیلی امور بلکه به منظور تسهیل و ایجاد شرایط روان برای همه اقشار جامعه ایجاد می شود.

* حمل و نقل دانش آموزان از مسائل مهم آموزش و پرورش است

فرماندار شهرستان اصفهان با پایدار خواندن حمل و نقل در شهر اصفهان گفت: قطعا هر شهر شرایط مرتبط با خودش را می طلبد و بدین منظور بحث اجرای قوانین برای هر منطقه از کشور متفاوت است و این در صورتی است که برای مثال شهر مشهد به سبب زائرپذیر بودنش در قیاس با شهر اصفهان از وضعیت پایدار حمل و نقل کم تری برخوردار است.

وی با تاکید بر تعریف صحیح از ساختار جلسات به تفکیک استان و شهرستان اذعان کرد: کارگروه ماده ی 18 شهرستان باید باعناصر شهرستانی دور هم جمع شوند و در خصوص تصمیمات گرفته شده می بایست خروجی جلسات را در حداقل زمان به تصویب شورای شهر برسانند و جهت تعیین و تطبیق طرح، فرمانداری وارد شود.

* محوریت هماهنگی هزینه سرویس مدارس به مدیران واحد آموزشی داده شود 

کفیل در خصوص سرویس مدارس با توجه به سخنان مطرح شده در شورا و پیشنهاد هماهنگی در رابطه با هزینه سرویس مدارس افزود: با توجه به اینکه مدیران واحدهای آموزشی روزانه با دانش آموزان و اولیاء آنها سرو کار داشته و از نزدیک با شرایط منطقه و خانواده ها آشنا هستند، بهتر است که محوریت هماهنگی هزینه سرویس مدارس به مدیران واحد آموزشی داده شود زیرا هدف ما رضایت مندی مردم و آرامش خانواده ها است تا بتوان ضمن سرویس دهی منظم، بار اقتصادی کم تری به خانواده ها تعلق گیرد و در قبال آن اگر مساله ای ایجاد شد مدیر آن واحد آموزشی باید جوابگو باشد.

وی با توجه به صحبت های ارئه شده توسط مسئولان تاکسیرانی در جلسه شورا و با بیان این مطلب که یک نوبته کردن واحدهای آموزشی از بعد کیفیت ارئه خدمات تاکسیرانی اثرات مطلوبی دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به روند تغییرات باید با موضوعات به گونه ی درست و کارشناسی موجه شد و به گونه ای تصمیم گرفت که هر روز دچار خدشه نباشد.

*ناحیه 6 بیشترین مدارس روستایی را داراست

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان در خصوص سرویس مدارس روستایی گفت: در این خصوص مصوب شود تا بخشداران مسئول کارگروه ماده 18 روستایی شوند، همچنین با توجه به اینکه حداکثر مدارس روستایی در محدوده ناحیه 6 شهرستان است باید توجه نمود تا با پیگیری مسئولان شاهد کمترین مشکل در خصوص روستاها باشیم.

وی در رابطه با بررسی وضعیت نیروی انسانی و تغییرات فیزیکی آموزشگاه ها، به اصل یک نوبته شدن مدارس اشاره و تصریح کرد: برنامه های سازمانی در هر زمان دچار تغییرات می شود ولیکن آنچه که در این خصوص ارزشمنداست، حداقل جابه جایی در دونوبته شدن مدارس است و اینکه حداکثر اهتمام و سخت گیری نسبت به این موضوع انجام گیرد.

* 5 درصد عوارض شهرداری به آموزش و پرورش عملیاتی شود

کفیل موضوع مطرح شده در خصوص عملیاتی شدن پرداخت 5 درصد عوارض شهرداری به حساب آموزش و پرورش را حاصل پیگیری چندساله مسئولان عنوان و گفت: اداره کل باید توانمند به مساله پرداخت عوارض از سوی شهرداری ورود پیدا کند و مسئولی را نسبت به این کار ابلاغ کند تا پیگیر واریز کامل عوارض به حساب آموزش و پرورش نسبت به سهم مربوطه شود.

وی با اشاره به نزدیک بودن هفته بزرگداشت مقام معلم، با توجه به برخی تصمیم گیری ها در خصوص برگزاری برنامه ی تجلیل از معلمان، تصریح کرد: استانداری به عنوان دستگاه متولی میزبان مراسم بزرگداشت مقام معلم در سال 94 است و لیکن با توجه به آنچه که شاهد آن هستیم، آموزش و پرورش خود متولی برگزاری برنامه های هفته معلم در سطح نواحی می باشد.

* ارج نهادن به مقام شامخ معلم را در دانش آموزان به ثبت برسانیم

فرماندار شهرستان اصفهان تغییر چهره شهر با نصب بنرهای گرامیداشت روز معلم، تجلیل از معلمان دارای شرایط سخت، حضور در برخی مدارس در سطح نواحی و ارائه پیشنهاد به شورای هماهنگی جهت برپایی جلسه ای با محتوای هفته معلم رااز دیگر برنامه های پیرامون این هفته عنوان کرد.
وی در پایان باتاکید بر تجلیل از مقام معلم به شیوه مدرسه محوری گفت: ستاد تکریم از مقام معلم را در مدارس راه اندازی کنیم تا دانش آموزان از آغازین سال های تحصیل خود شان معلم را دیده و تجلیل از مقام شامخ او را وظیفه خود در همه مقاطع تحصیل بداند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.