سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:09 - دوشنبه 31 فروردین 1394

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

درخواست فرهنگیان به حق است/اصلاح‌طلبان از آب گل آلود ماهی می‌گیرند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: عناصر معاند و سود جو با حضور در بین معلمان و با جوسازی در شبکه های اجتماعی سعی می کنند این حرکت معلمان را که برای احقاق حقوق و مزایای آنهاست، یک حرکت سیاسی نشان بدهند و به اهداف سیاسی خودشان برسند؛ این گروه نه برای معلمان دل می سوزانند و نه نگران حقوق و مزایای معلمان هستند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از راه دانا، ابوالقاسم خسروی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  گفت: آموزش و پرورش و معلمان در تاریخ بعد از انقلاب نقش کلیدی و بسیار مهمی را ایفا کردند.

 

وی افزود: تقدیم پنج هزار شهید فرهنگی و 36هزار دانش آموز شهید تنها نشانگر تعهد و علاقه دبیران و فرهنگیان عزیز به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قدرت فرهنگیان در تربیت نسلی پویا و انقلابی می باشد.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اعتراضات اخیر فرهنگیان باید به دونکته اساسی توجه داشت گفت: نکته اول در این تجمعات و اعتراضات به بی تدبیری دولت در بحث پرداخت و افزایش حقوق کارمندان مربوط میشود.

 

خسروی افزود: بعضا عملکردی که دولت در بحث پرداختها دارد عملکرد مناسبی نیست و نیاز به بازنگری دارد برای مثال در سال گذشته کارکنان نهاد ریاست جمهوری 35درصد افزایش حقوق داشتند یا پرداخت هایی که در وزارت بهداشت صورت گرفت نشان از بی تدبیری دولت در بحث پرداخت و افزایش حقوق و مزایای کارمندان دارد.

 

وی تصریح کرد: هر مجموعه ای که توانمندی افزایش حقوق کارمندان خود را دارد نباید به صورت غیر هماهنگ با مجموعه کارمندان دولت دست به افزایش حقوق بزند چرا که این موضوع باعث افزایش توقعات همه کارمندان دولت از جمله قشر زحمت کش دبیران و فرهنگیان میشود.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان داشت: وقتی حقوق یک پزشک در یک روستا پس از اجرای طرح سلامت دو الی سه برابر می شود، درخواست معلمان برای افزایش حقوق که همواره پای بند به آرمان های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده اند و گاهی برای تامین مخارج اولیه مدارس هم دچار مشکل هستند یک خواسته به حق و به جا می تواند باشد.

 

خسروی گفت: نکته دوم در این تجمعات و اعتراض ها ماهی گیری برخی از عناصر معاند داخل و خارج از کشور است که با حضور در بین معلمان سعی در سیاسی جلوه دادن این اجتماعات می شوند.

 

وی اظهار داشت: این عناصر معاند و سود جو با حضور در بین معلمان و با جو سازی در شبکه های اجتماعی سعی می کنند این حرکت معلمان را که برای احقاق حقوق و مزایای آنهاست، یک حرکت سیاسی نشان بدهند و به اهداف سیاسی خودشان برسند؛ این گروه نه برای معلمان دل می سوزانند و نه نگران حقوق و مزایای معلمان هستند.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شواری اسلامی گفت: اعتقاد بنده این است که برخی از مسئولین آموزش و پرورش هم در این جریانات دخالت غیر مستقیم دارند و آموزش و پرورش به خصوص شخص دکترفانی باید نظارت ویژه بر روی این موضوع داشته باشد تا نگاه‌ها به فضای تعلیم و تربیت آموزش و پرورش تبدیل به یک نگاه سیاسی بشود.

 

خسروی در پایان با اشاره به حضور اصلاح طلبان در جمع دبیران گفت: این عناصر سود جو تنها به دنبال خدشه وارد کردن به نظام مقدس جمهوری اسلامی و شکستن حرمت دبیران و فرهنگیان هستند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.