سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:01 - یکشنبه 30 فروردین 1394

تحليلي بر عناوين روزنامه هاي سراسر كشور؛

اختلال وایبری درزندگی مردم/ هیس، دولت ها فریاد نمی زنند/ ok اوباما به لغو یکجانبه تحریم ها

در این گزارش می توانید مهمترین عناوین روزنامه های سراسری کشور و اصفهان را مطالعه کنید. عناوین

به گزارش اصفهان شرق؛ عناوین روزنامه به شرح زیر است:

اختلال وایبری درزندگی مردم
روزنامه شهروند در گزاشی با عنوان”اختلال وایبری درزندگی مردم” می نویسد: می‌گویند حدود ٤٢‌میلیون نفر از ایرانی‌ها در شبکه‎های اجتماعی فعالند، از فیس‌بوک گرفته تا وایبر و واتس آپ و لاین. سایت الکسا پیشتر اعلام کرده بود که ایرانیان بزرگترین گروه مخاطبان وایبر را در جهان تشکیل می‌دهند. این روزها البته با ادامه اختلالات در وایبر در ایران و کند شدن روند ارسال و دریافت پیام‌ها، بسیاری از مشتریان این نرم‌افزار درحال انتقال گروه‌ها و ادامه گفت و گوهای خودمانی‌شان به شبکه‌های اجتماعی دیگری به‌ویژه تلگرام هستند. زندگی در فضای مجازی برای بسیاری از ایرانیان چنان عادت شده که در این فضاهای مجازی تفریح می‌کنند، بحث سیاسی و فرهنگی می‌کنند، جوک و لطیفه می‌خوانند، موسیقی مبادله می‌کنند و حتی در گروه‌های وایبری و مشابه آن مراسم قصه‌خوانی و نقد و بررسی داستان دارند. دوستان قدیمی بعد از سال‎ها به مدد همین نرم‌افزارهای جدید همدیگر را پیدا کرده‌اند و خلاصه این‌که زندگی مجازی ردپای پر رنگی در زندگی روزمره مردم باز کرده و با وجود موبایل‎های هوشمند همه جایی‎تر و فراگیر‌تر هم شده است. اگرچه شماری از تحلیلگران اجتماعی می‌گویند که شبکه‌های مجازی موجب افزایش ارتباطات اجتماعی می‌شود، اما از سوی دیگر نگرانی‎هایی درباره تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر روابط خانوادگی ازجمله ارتباط همسران و ارتباط والدین با فرزندانشان مطرح شده است. به گفته آسیب‌شناسان، پیامدهای ناشی از ورود شبکه‌های اجتماعی به زندگی روزمره را می‌توان جزو آسیب‌های نوپدید دانست، آسیب‌های مدرنِ زندگی مجازی هر چند که مدافعان شبکه‎های اجتماعی هم می‌گویند نمی‌توان به‌دلیل بخشی از پیامدهای منفی استفاده از شبکه‌های اجتماعی از امکانات و فرصت‎هایی که این شبکه‌ها در اختیار زندگی اجتماعی مردم قرار داده‌اند چشم‌پوشی کرد، اما به واقع شبکه‌های اجتماعی چه چیزهایی را در زندگی ما دگرگون کرده و بر چه بخش‌هایی از زندگی ما تاثیرگذار بوده‌اند؟
هیس، دولت ها فریاد نمی زنند
“هیس، دولت ها فریاد نمی زنند” عنوان تیتر نخست روزنامه آرمان امروز است. در این گزارش می خوانیم: عضو هیأت‌رئیسه مجلس می‌گوید :ادعاهای مسئولان درباره پول‌های کثیف باید همراه با سند و مدرک باشد و بر اساس قانون، قوه‌قضائیه حق پیگیری و برخورد با ادعاهای اثبات نشده مسئولان را دارد لذا دولتمردان باید اظهارات خود را همراه با مدارک مطرح کنند. حسین سبحانی‌نیا با اشاره به اظهارات دوباره وزرای کشور و دادگستری درباره ورود پول‌های کثیف به انتخابات مجلس می‌افزاید: متأسفانه در چند ماه اخیر برخی مسئولان دولتی مباحثی درباره استفاده از پول‌های نامشروع در روند برگزاری انتخابات‌ها مطرح کرده‌اند که این اظهارات و اقدامات آثار منفی را به جامعه وارد کرده است. نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس بر لزوم ارائه سند و مدرک درباره استفاده از پول‌های نامشروع در روند برگزاری انتخابات‌ها تأکید دارد و تصریح می‌کند: متأسفانه ادعاهای رحمانی‌فضلی و پورمحمدی و برخی دیگر از مسئولان دولتی تنها در حد حرف بوده و تاکنون هیچ سندی در این باره ارائه نشده است، از طرف دیگر اگر این مسئولان و وزرا مدارکی در این رابطه دارند باید آن را سریعا به قوه قضائیه ارسال کنند. سبحانی‌نیا ادامه می‌دهد: در شرایط کنونی فضای جامعه تحمل این‌گونه ادعاهای بی‌اساس و بدون مدرک را ندارد و قطعا این اظهارات تنها فضای جامعه را ملتهب می‌کند. عضو هیأت‌رئیسه مجلس خاطرنشان می‌کند: ادعاهای مسئولان درباره پول‌های کثیف باید همراه با سند و مدرک باشد و بر اساس قانون، قوه قضائیه حق پیگیری و برخورد با ادعاهای اثبات نشده مسئولان را دارد لذا دولتمردان باید اظهارات خود را همراه با مدرک مطرح کنند. عضو هیأت‌رئیسه مجلس معتقد است: ورود پول کثیف به انتخابات مجلس یک ادعای نادرست است و وزرای دادگستری و کشور باید به‌جای رسانه‌ای کردن این مطالب، در جهت ارائه مدارک اقدام کنند. علیرضا زاکانی از دیگر نمایندگان مجلس هم معتقد است: مبارزه با پول کثیف نباید موج رسانه‌ای شود چراكه ممكن است توسط برخی مورد بهره‌برداری سیاسی قرار گیرد. به گفته وی با بررسی و تحقیق می‌توان دانست که این موج سازی‎ها برای چیست و چه گروه یا افرادی از اینگونه حرکات سود می‌برند. او پیش‌تر گفته بود: سخنان وزیر کشور بیش از اینکه در مبارزه با مفاسد مالی باشد بیشتر جامعه را بدبین می‌کند و در بلندمدت آسیب جدی به جامعه می‌زند و اینگونه کارها زشت و دور از انتظار است.
نمايش اس‌۳۰۰ ايراني در رژه مقتدرانه ارتش
“نمايش اس‌۳۰۰ ايراني در رژه مقتدرانه ارتش” عنوان تیتر نخست روزنامه جوان است. در این گزارش می خوانیم: يگان‌هاي مختلف از نيروهاي چهارگانه ارتش جمهوري اسلامي، ديروز در جوار مرقد بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و در حضور رئيس‌جمهور، رژه اقتدار برگزار كردند. رژه‌اي كه در آن جديدترين تجهيزات دفاعي كشور كه همگي ساخت و بهينه‌سازي شده در داخل كشور هستند، به نمايش درآمد. اين نمايش در حالي بود كه فرماندهان ارشد نيروهاي مسلح اعم از رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، فرماندهان ارشد نيروهاي چهارگانه ارتش، فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و رئيس سازمان بسيج مستضعفين در كنار رئيس‌جمهور از محل جايگاه شاهد اين رژه بودند. به گزارش «جوان» در ابتداي اين مراسم و پيش از رژه يگان‌هاي مسلح حاضر در ميدان، رئيس‌جمهور به ايراد سخنراني پرداخت. دكتر روحاني در اين سخنراني، با اشاره به سابقه رشادت‌هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران در روزهاي نخست انقلاب و سپس در جريان جنگ تحميلي اظهار كرد: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در عمليات‌هاي بزرگ ثامن‌الائمه و شكست حصر آبادان، عمليات بزرگ بستان، فتح‌المبين و آزادسازي خرمشهر، قهرماني‌هاي بزرگي از خود خلق كرده است و ما به همه آن جوانمردي‌ها درود مي‌فرستيم و به همه كساني كه در عرصه جنگ و دفاع از جمهوري اسلامي ايستادگي كردند، از جمله شهيدان صيادها، فلاحي‌ها، نامجوها، ستاري‌ها و بابايي‌ها، درود مي‌فرستيم و دلاوري‌هاي آنان و ايثار و صبر خانواده آنان را ارج مي‌نهيم.
دكتر روحاني سپس با بيان اينكه هرجا امام راحل و مقام معظم رهبري، مسيري را برگزيدند، ارتش جمهوري اسلامي ايران در خط مقدم اطاعت بوده است، خاطرنشان كرد: آنگاه كه امام راحل در وصيتنامه خود نيروهاي مسلح را از عضويت در احزاب، گروه‌ها و حضور در بازي‌هاي سياسي منع كرد، ارتش نيز امتحان بسيار خوبي در تاريخ انقلاب ثبت كرد.
ok اوباما به لغو یکجانبه تحریم ها
روزنامه ابتکار در خبری با عنوان” ok اوباما به لغو یکجانبه تحریم ها” می نویسد: رئیس جمهور آمریکا به دیپلمات‌هایش توصیه کرد برای حل اختلاف بر سر مساله‌ تحریم‌های ایران از مذاکرات خلاقانه استفاده کند. به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره‌ چگونگی لغو تحریم‌ها علیه ایران این بار از تکرار مواضع قبلی آمریکا مبنی بر این که تحریم‌ها باید به صورت مرحله‌ای لغو شوند سر باز زد و خواستار مذاکرات خلاقانه برای حل این مساله شد.رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه به مذاکره‌کنندگان پیشنهاد داد به دنبال دستیابی به راه حلی باشند که برای بدنه سیاسی ایران قابل قبول‌تر باشد.وی در این باره گفت: این که تحریم‌ها چطور کم می‌شوند و این که اگر نقض توافق اتفاق بیفتد چطور ما آنها را فورا باز می‌گردانیم ساز و کارهای مختلف و راههای متفاوتی برای آن وجود دارد.اوباما ادامه داد: مذاکره کنندگان باید فرمول‌هایی بیابند که نگرانی‌های اصلی ما را برطرف کند و در عین حال به طرف دیگر هم اجازه دهد چیزی را به بدنه سیاسی‌شان ارائه دهند که قابل قبول‌تر باشد.
فکت شیب؟!
روزنامه وطن امروز در گزارشی با عنوان”فکت شیب؟!” می نویسد: به‌رغم تاکید صریح مسؤولان عالی نظام، مطالبه جمعی نمایندگان مجلس و فشار افکار عمومی، اما همچنان وزارت امور خارجه اقدام به انتشار فکت‌شیت ایرانی نکرده است؛ اقدامی که ظاهرا قرار است تا نهایی شدن مذاکرات هسته‌ای نیز انجام نشود. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه یورو نیوز با اشاره به انتشار فکت‌شیت آمریکایی از بیانیه لوزان گفت: «بهترین راه برای همه ما، متوقف کردن جنگ بر سر این موضوع و ادامه مذاکره است، تا زمانی که توافق نهایی به دست آمد، آن توافق نهایی را در معرض دید عموم قرار دهیم». به گزارش وطن امروز، عدم انتشار فکت‌شیت ایرانی مذاکرات به‌رغم اذعان علی‌اکبر صالحی مبنی بر تاکید رهبر انقلاب بر انتشار آن، تاکنون هزینه‌های زیادی را متوجه کشور کرده است. پنهانکاری وزارت امور خارجه و وجود تنها فکت‌شیت آمریکایی مذاکرات، باعث شده است خواسته یا ناخواسته تفسیر آمریکایی مذاکرات در افکار عمومی جهانی به‌عنوان تفسیر غالب و صحیح معرفی شود؛ اقدامی که پیش از این مسؤولان مختلف کشور، امکان وقوع آن را در صورت عدم ارائه فکت‌شیت ایرانی هشدار داده بودند اما عدم انتشار فکت‌شیت ایرانی مذاکرات که عملا به یک نافرمانی از سیاست اعلام شده تبدیل شده است، روز گذشته با زبان صریح‌تری از سوی محمدجواد ظریف بیان شد. وزیر امور خارجه صراحتا از بیان محتوای توافق بعد از انجام آن سخن گفت. یعنی زمانی که دیگر همه‌چیز تمام شده است! با این اظهارنظر وزیر امور خارجه کشورمان اکنون این شبهه ایجاد شده که مشخص نیست پای میز مذاکره چه توافقی صورت گرفته است که تیم هسته‌ای کشورمان از انتشار جزئیات آن سر باز می‌زند. این اقدام البته در حالی است که رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از این، از آماده شدن فکت‌شیت ایرانی خبر داده و گفته بود در اختیار ظریف است. به نظر می‌رسد اگر در نتیجه پنهانکاری تیم هسته‌ای کشورمان، هر تحلیلگری فکت‌شیت آمریکایی را مبنای تحلیل بیانیه لوزان قرار دهد، نمی‌توان او را سرزنش کرد. متاسفانه این ماجرا در توافق ژنو نیز مشاهده شد و فکت‌شیت آمریکایی عملا اجرا شد. به گزارش فارس، محمدجواد ظریف در بخشی از مصاحبه خود با یورونیوز، گفت: «ایالات متحده، به دلایل داخلی خود که البته حق و اختیار آنها هم هست، یک فکت‌شیت تهیه کردند که دقیقا آنچه مورد توافق قرار گرفت، نیست. بنابراین، بهترین راه برای همه ما، متوقف کردن جنگ بر سر این موضوع و ادامه مذاکره است، تا زمانی که توافق نهایی به دست آمد، آن توافق نهایی را در معرض دید عموم قرار دهیم.» وزیر امور خارجه سپس در پاسخ به این گفته مجری که نمایندگان مجلس ایران خواستار انتشار فکت‌شیت ایرانی هستند، گفت: «خب! ما واقعا چنین چیزی داشتیم. من مصاحبه‌ای ۲ ساعت و نیمه با تلویزیون ایران داشتم و همه‌چیز را توضیح دادم. همکار من دکتر (علی‌اکبر) صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی هم به تلویزیون ایران رفته و تمام روند را توضیح داد، بنابراین ما چیزی برای مخفی کردن نداریم. ما به دنبال تفسیر به رأی آنچه مورد توافق قرار گرفت، نیستیم. بنابراین، معتقد به زمانی هستم که توافق به دست آمد… چراکه در حال حاضر لازم است متنی را نوشته، نگارش کرده و بر سر آن به توافق برسیم».
عناوین روزنامه های اصفهان
در حاشیه چه زود به حاشیه رفت
روزنامه نسل فردا در گزارشی با عنوان “در حاشیه چه زود به حاشیه رفت” می نویسد: هر چند خیلی نمی شود قضاوت کرد ولی انگار تلویزیون ترجیح داد دعوا را تا به جاهای باریک کشیده نشده، جمع و جور کند؛ چون به تازگی با پخش آنونس‌های سریال «شمعدونی» سروش صحت، از جایگزینی این مجموعه با سریال طنز «در حاشیه» خبر می‌دهد.
با این جایگزینی، مجموعه «در حاشیه» مهران مدیری، زودتر از موعد رسمی اعلام شده به پایان می‌رسد. هر چند شبکه سه تاکنون خبری رسمی مبنی بر پایان سریال «در حاشیه» آن هم زودتر از موعد مقرر اعلام نکرده ، اما تبلیغ سریال جدید «شمعدونی»، از پایان زودهنگام سریال مدیری خبر می‌دهد.
به نظر می‌رسد انتقادهای پزشکان و در پی آنها وکلا، مدیران تلویزیون را سرانجام مجاب کرده است که نسبت به پایان دادن قسمت‌های این سریال، آن‌هم زودتر از موعد معین تصمیم بگیرند.
این در حالی است که پیش از آغاز پخش سریال «در حاشیه» که در بدو امر «اتاق عمل» نام داشت، نقطه نظرات پیشنهادی وزارت بهداشت و سلامت، سازندگان این مجموعه را به توقف مقطعی و در پی آن تغییر فیلمنامه، واداشت، اما تغییر فیلمنامه هم در نهایت راهگشا نبود تا پس از پخش سریال مهران مدیری، انتقادها آغاز شده و دامنه‌ آن حتی به وکلا کشیده شود.
اعتراض‌ پزشکان پس از پخش قسمت‌های ابتدایی، همچنین با واکنش از سوی سازندگان سریال «در حاشیه» همراه بود که بخش‌های مربوط به تخلفات بیمارستانی برای پایان دادن به حاشیه‌ها از قسمت ۳۰ حذف می‌شود و در فاز جدید نیز از این بخش‌ها خبری نیست، اما حتی این خبر هم در نهایت تاثیر چندانی بر روند اعتراض‌ها باقی نگذاشت. مجموعه «شمعدونی» به کارگردانی سروش صحت قرار است از شنبه پنجم اردیبهشت ماه ، پخش خود را به شکل هر شبی آغاز کند.
این مجموعه، داستان دو خانواده است که عطا و هوشنگ، سرپرستی آن را بر عهده دارند. عطا فرزندی دارد که برای او بسیار عزیز و دوست داشتنی است، اما او کودکی کنجکاو است و بنیان قصه هم بر درگیری عطا با فرزند خود استوار است. محمدحسن معجونی، آتنه فقیه نصیری، نگار عابدی، رویا میرعلمی، محسن قاضی مرادی، محمدرضا داوود نژاد، ویدا جوان، امیر کاظمی، رضا کریمی و … از بازیگران سریال «شمعدونی» هستند. سروش صحت نقش اول این سریال را به (محمد نادری) – بازیگری جدید در حوزه طنز – محول کرده است.
طبق اعلام شبکه سه مجموعه «در حاشیه» قرار است تولید فاز جدید خود را پس از ایام رمضان و با پایان مجموعه «شمعدونی» آغاز کند، باورکنیم؟ 
ظاهرا پایان پخش مجموعه طنز «در حاشیه» پنجشنبه – سوم اردیبهشت ماه – خواهد بود.
دومین قطار گردشگری خارجی به اصفهان رسید
روزنامه اصفهان زیبا در خبری با عنوان”دومین قطار گردشگری خارجی به اصفهان رسید” می نویسد: دومین قطار گردشگری طلایی که شامل گردشگران اروپایی و آمریکایی می شوند به اصفهانن رسیده اند این گروه ۵۰ نفره از مناطق مختلف استان بازدید می کنند.

منبع: ایمنا

عناوین

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.