سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:10 - شنبه 29 فروردین 1394

نماینده مردم اصفهان در مجلس

برداشت‌های غیر قانونی آب در بالادست زاینده‌رود لغو شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: شرکت آب منطقه‌ای، استانداری اصفهان و معاونت عمرانی آن باید با یک کار نظارتی کنترل هوشمند آب و بخش جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه و تقسیم بندی‌های آن کنترل و برداشت‌های غیر قانونی نیز لغو شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حمید رضا فولادگر با اشاره به جاری شدن مجدد آب در رودخان زاینده‌رود اظهار داشت: آب باز شده دائمی نیست و برای ادامه کشت غله کشاورزان بوده و این آخرین مرحله جاری شدن آب طبق توافقات انجام شده است.

وی افزود: امیدوار هستیم حداقل آب در رودخانه جاری باشد تا حدی که خشک نباشد که البته این به مواردی بستگی دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای دائمی بودن جریان رودخانه چند شرط وجود دارد، یکی اینکه بارش‌ها در بهار و پاییز افزایش یابد و طرح‌های انتقال آب انجام شده و صرفه‌جوئی در مصرف آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت توسط مردم و با آگاهی انجام گیرد.

وی با اشاره به مصوبات 9 ماده‌ای شورای عالی آب درباره زاینده‌رود گفت: بخش مهم مصوبات 9 ماده‌ای مربوط به کنترل هوشمند آب است که بستگی به وزارت نیرو و هم‌چنین دستگاه‌های اجرایی استان دارد که این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.

فولادگر خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای، استانداری و معاونت عمرانی آن باید در این‌باره برنامه‌ها و نظارت‌های جدی داشته باشند تا همه مجموعه با یک کار نظارتی کنترل هوشمند آب و بخش جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه  وتقسیم بندی‌های آن کنترل  و برداشت‌های غیر قانونی نیز لغو شود.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.