سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:04 - شنبه 29 فروردین 1394

امام خمینی(ره) درباره نسبت های بی واقعیت چه گفتند؟

بازخوانی وصیتنامه بنیانگذار انقلاب به بهانه اظهارات هاشمی رفسنجانی/ سکوت ادامه دار متولیان حمایت از آثار امام(ره)!

نهاد متولی برای تنظیم و نشر آثار امام(ره) نیز هیچگاه در قبال این مطالب بدون سند ارائه شده توسط اشخاص موضع گیری نداشته و در تمامی برهه ها سکوت را بر نشان دادن واکنش ترجیح داده است. این در حالی است که امام خمینی(ره) در وصیت نامه خود، به صراحت نقل هرگونه مطلب بدون سندی را مذموم و خلاف واقع خوانده اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از راه دانا، “اکنون که من حاضرم، بعضی نسبت‌های بی‌واقعیت به من داده می‌شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود؛ لهذا عرض می‌کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می‌شود، مورد تصدیق نیست مگر آن‌که صدای من یا خط و امضای من باشد، با تصدیق کارشناسان؛ یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم.” این بخشی از وصیت نامه عبادی سیاسی امام خمینی (ره) است که پیش از رحلت، توسط ایشان نگاشته شد.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا این بند از اظهارات رهبر کبیر انقلاب اسلامی نشان می دهد که امام خمینی(ره) پیش از رحلت و در زمان حیاتشان در قبال برخی نسبت های بی واقعیت و بدون سند حساس بوده و حتی این اخطار را ارائه کرده اند تا پس از رحلتشان نیز کسی اجازه بهره برداری از سخنان و اظهارات ایشان را نداشته باشد.

این بیانات امام(ره) سندی آشکار بر خاطراتی است که این روزها از سوی برخی شخصیت های سیاسی به نقل از رهبر کبیر انقلاب مطرح می شود؛ این در حالی است که برای صحت این خاطرات نه خط و امضایی از امام(ره) وجود دارد و نه تصدیق کارشناسان.

سکوت یک مجموعه متولی!

رفتار و گفتار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در طول سال های اخیر موجب شده تا بسیاری از دلسوزان نظام و انقلاب به سبب برخی اظهارات هاشمی رفسنجانی، در خصوص آینده سیاسی وی با تردیدهای جدی مواجه شده و نسبت به افت و خیز موجود در عملکرد این مرد انقلابی اعلام نگرانی کنند.

یکی از این اقدامات مطرح شدن برخی خاطره های بدون سند و شاهد از سوی هاشمی رفسنجانی در طول سال های اخیر است که در آن بیش از 2 نفر حضور نداشته اند و در اغلب خاطرات نیز یکی از این دو، امام خمینی(ره) بوده و مطالب بیان شده به نقل از ایشان مطرح شده است.

در این باره اما نکته جالب توجه اینجاست که در خاطرات بیان شده از سوی رئیس مجمع تشخیص، هیچگاه سند متقن یا معتبری از سوی وی ارائه نشده تا بتوان با استناد به آنها، به صحت و سقم مطالب مطرح شده ایمان آورد.

نکته جالب تر اما اینجاست که نهاد متولی برای تنظیم و نشر آثار امام(ره) نیز هیچگاه در قبال این مطالب بدون سند ارائه شده توسط اشخاص موضع گیری نداشته و در تمامی برهه ها سکوت را بر نشان دادن واکنش ترجیح داده است. این در حالی است که امام خمینی(ره) در وصیت نامه خود، به صراحت نقل هرگونه مطلب بدون سندی را مذموم و خلاف واقع خوانده اند.

مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) موسسه‌ای است که به نشر آثار رهبر کبیر انقلاب اسلامی می‌پردازد و در قالب‌هایی چون نگهداری اسناد امام (ره)، تنظیم و چاپ کتاب‌های ایشان و مقالات مربوطه فعالیت می‌کند و بر چاپ تمام مطالب و کتاب‌های ناشران دیگر دربارهٔ ایشان نظارت دارد. این در حالی است که وظیفه نظارت در این موسسه با هاله ای از ابهام مواجه شده و مسئولان موسسه نشر و تنظیم آثار امام(ره) در واکنش به برخی خاطره گویی های بدون سند درباره امام خمینی(ره) روزه سکوت گرفته اند.

آخرین خاطره‌سازی ی هاشمی هم از این قرار است که وی در همایش بانوی انقلاب بدون ارائه سند و شاهدی نقل می‌کند: امام به این نتیجه رسید که باید تا قبل از خودشان جنگ را تمام کند البته گفتند جام زهر را نوشیدم اما دو سه ماه پس از جنگ به خود من گفتند که جام زهر برای من شیرین شد!

در این باره البته هاشمی رفسنجانی یکبار دیگر نیز در قالب انتشار خاطراتی تأیید نشده از امام (ره)، مدعی شده بود که بنیانگذار انقلاب در شهریور 1367 “در مورد امریکا نظرشان این بوده که نباید امریکا را در تجدید رابطه مأیوس کرد، ولی به این زودی برای مردم قابل قبول نیست.”

موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) نه تنها در قبال این خاطرات بلکه در برابر توهین های گاه و بیگاه برخی از اهالی جریان اصلاحات به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز همواره روزه سکوت گرفته و حتی در سال 88، زمانی که تصویر امام(ره) در 16 آذرماه توسط گروهی از فتنه گران مورد اهانت قرار گرفت، تنها به سکوت در قبال آنها اکتفا کرد. از همین رو می توان گفت که این موسسه دیگر کارایی خود را در حفاظت از آثار امام(ره) از دست داده و گویا بار دیگر این یاران واقعی بنیانگذار انقلاب هستند که باید در حمایت از آرمان های ایشان، در مقابل هر گونه تحریف ایستادگی کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.