سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 01:21 - شنبه 29 فروردین 1394

در گفتگو با بخشدار بخش مرکزی شهرستان اصفهان:

جانمایی کوره های اجر پزی به شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان در اولویت است/ برخورد جدی با برداشت های بی رویه از سطح خاک

بخشدار بخش مرکزی گفت: برای انتقال کوره های به شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان، بحث جانمایی از اهم موضوعات مطرح شده می باشد.

به گزارش اصفهان شرق: در سالی که به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت مطرح شد، فرصت را غنیمت دانسته و به منظور آگاهی بخشی مردم از برخی مسائل خاص بخش و همچنین برخی مشکلات مطرح شده از سوی مردم طی یک سال گذشته، گفتگویی با حسینی بخشدار بخش مرکزی شهرستان اصفهان داشتیم.

اصفهان شرق: طی برخی اخبار منتشر شده در رسانه ها و به منظور کاهش آلودگی هوا، کوره های آجر پزی به شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان منتقل می شود لیکن بر این اساس وضعیت شرق اصفهان و ساکنین این منطقه چه خواهد شد و آیا برای راحتی مردم شهر اصفهان باید مردم حاشیه نشین در معرض هوای الوده قرار بگیرند؟

پدیده گردو غبار یکی از مشکلاتی است که گریبان گیر استان اصفهان و بخش مرکزی می باشد و در دستور کار استاندار اصفهان قرار گرفت و ایشان اولویت اصلی استان را مبارزه با پدیده گردو غبار عنوان کرد.
تلاش همه مسئولان استانی و شهرستانی حل مشکل ریزگردها و به کارگیری راه حل هایی به منظور کاهش آن در سطح استان و علی الخصوص شهرستان اصفهان است و طی برنامه ای مدون جلسه ای به ریاست فرماندار اصفهان و مسئولان ذیربط برگزار شد و مقرر گشت تا دستگاه های حاضر در جلسه برای بررسی مصوبات به مدت یک ماه فرصت لازم را کسب کرده تا بتوان تدابیر لازم برای انتقال کوره های الاینده در اطراف شهر اصفهان واقع در بخش مرکزی گرفته شود و برای انتقال کوره های به شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان، بحث جانمایی از اهم موضوعات مطرح شده می باشد.

دانلود-1

اصفهان شرق: در خصوص بحث جانمایی برای انتقال کوره ها چه تدابیری دیده شده است؟
انچه که حائز اهمیت است ممنوعیت صدور مجوز برای معادن جدید در شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان بود و همچنین باید تصمیمات لازم برای هر گونه جابه جایی معادن و کوره ها با نظر سازمان صنعت و معدن و تجارت و با همکاری سازمان محیط زیست انجام شود تابتوان فعالیت صاحبان کوره ها و معادن را با رعایت سلسله مراتب قانونی کنترل کرد و مشکلی در این خصوص به وجود نیاید و در خصوص جانمایی کوره ها، این موضوع با نظر کارشناسان محیط زیست و جهاد در حال پیگیری است.

اصفهان شرق: در گفتگوی این رسانه با مردم محلی جی و قهاب، آنها از برداشت سطح خاک مرغوب کشاورزی برای انتقال به کوره ها گله مند بودند، آیا این مساله مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گرفته است؟
بخش مرکزی با 85 کوره آجر پزی، 40 کوره گچ پزی و 15 کوره آهک پزی شامل بیشترین مراکز انتشار ریزگردها است و در خصوص برخی برداشت های سطح خاک مقرر شد تا منابع طبیعی بازنگری در این رابطه و مجوز ها با همکاری سازمان صنعت و معدن انجام دهد و اگر برداشت بی رویه از سطح خاک صورت گرفت برخورد جدی شود.
همچنین منابع طبیعی نسبت به درختکاری و احیای زمین ها اقدام کند و از صدور مجوز برداشت و تمدید مجوز ها جلوگیری به عمل آید.

images1

اصفهان شرق: بحث در خصوص بررسی نقاط حادثه خیز بخش مرکزی سالهاست از موارد طرح شده در جلسات است، شما در این خصوص چه اقدامی انجام داده اید؟
اولویت اصلی بنده در مدت حضور خود در سمت بخشدار بخش مرکزی اصلاح نقاط حادثه خیز این بخش بود و بدین منظور بازدیدی از این نقاط داشته ایم.
گفتنی است در جلسه ای با معاونت راه و شهرسازی استان و معاون عمرانی فرمانداری تصمیماتی اتخاذ شد تا با شناسایی نقاط حادثه خیز خصوصا محور اصفهان- زیار و اصفهان – انرژِی اتمی مشکلات اصلی احصا شده و بتوان مسیری ایمن برای تردد اهالی این محور به وجود آورد.

اصفهان شرق: اگر از محور اصفهان به شهر زیار تردد کنید، خواهید دید که سرعت گیرهای غیر استاندارد و به تعداد بسیار در این محور وجود دارد که باعث ایجاد خطرات متعدد برای همشهریان خواهد شد، در این خصوص پیگیری شما به چه نحو بوده است؟
اصلاح سرعت گیرها از مواردی است که امیدواریم در مدت 15 تا 20 روز دیگر صورت گیرد و استانداردهای لازم در این خصوص توسط مسئولان ذیربط به انجام رسد و لیکن در این زمینه بازدیدی با حضور کارشناسان فرمانداری و پلیس راه و راه و شهرسازی از این مسیر انجام شد تا بتوان با تدابیر لازم و نصب علائم هشدار دهنده مناسب در شب و همچنین اصلاح شکل هندسی سرعت گیرها به منظور ایمنی بیشتر شاهد باشیم.

اصفهان شرق: تصادفات منجر به فوت در محور زردنجان واقع در براان شمالی طی این چند سال اتفاق افتاده است ولی هنوز ایمنی کامل توسط مسئولان راه و پلیس راه انجام نگرفته، در این خصوص نظر خود را بیان کنید؟ لازم به ذکر است به گفته شما بازدیدی از نقاط حادثه خیز داشته اید؟

صحبت هایی برای رفع خطر این مسیر با اداره راه انجام شد ولی چون این مسیر در حوزه انرژی اتمی است مذاکراتی با مسئولان آن محور به انجام رسید و طرحی در حال اماده سازی است که اگر به تصویب اداره راه برسد می توان در این خصوص تقاطع زردنجان به جاده اصلی تا انرژی اتمی را به صورت ایمن داشته باشیم.
اصفهان شرق: در زمان محمدی بخشدار اسبق بخش مرکزی و به گفته وی، تعریض پل های مسیر اصفهان به زیار در دست بررسی بود، این طرح به کجا رسید؟
بازدید میدانی انجام شد و در خصوص تعریض پل ورودی روستای ازیران، کلارتان و زغمار و آزادسازی پیچ روستای هرمدان در جاده اصلی و همچنین آزاد سازی مسیر اصلی جنب استخر کناری روستای زغمار زیر نظر بنیاد مستضعفین تدابیری اتخاذ شد تا بتوان شاهد رفع مشکلات مطرح شده در این خصوص بود.

بخشدار

اصفهان شرق: برنامه ی عملیاتی شما در بخش مرکزی طی روزهای اینده چیست؟

با توجه به وسعت بسیار بخش مرکزی با حدود 85 روستا، مقرر شد تا بازدید میدانی از کلیه روستا و شهرهای تابعه این بخش انجام شود و مشکلات و مسائل در این زمینه از لسان مسئولان محلی شنیده تا بتوان با عزم جدی در جهت رفع ان تلاش کرد.
همچنین با آغاز سال جدید و با توجه به شعار سال جلسه ای با حضور دهیاران برگزار و تاکید شد تا دهیاران مشکلات را بررسی و با همدلی و همزبانی مردم و دهیاران مشکلات به لطف خدا مرتفع شود.

اصفهان شرق: سوال پایانی در خصوص اهمیت پایگاه های نماز جمعه و نبود آن در مناطق براان شمالی و جنوبی است، با توجه به شهر شدن زیار در مدت یک سال گذشته آیا وقت آن نرسیده تا در خصوص برپایی نماز جمعه در این شهر اقدامی انجام گیرد؟
زیار با توجه به اینکه اخیرا شهر شده است ظرفیت و پتانسیل این را دارد که بتوان نماز جمعه در این شهر اقامه شود و امیدواریم با پیگیری مردم و شهردار در آینده شاهد اقامه نماز جمعه در این شهر باشیم.

سخن پایانی:
امید ان دارم تا بتوانیم با همراهی مردم و مسئولان بخش مرکزی وظیفه خود را به نحو احسنت به منظور خدمت رسانی به مردم و رفع مشکلات به انجام رسانیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.